ارسال به دیگران پرینت

خواص ضدکرونا در اسپری ضدپشه کشف شد.

محققان انگلیسی می‌گویند ماده‌ای موسوم به سیتریودیول که ۴۰ درصد از محتوای یک اسپری ضدپشه خاص را تشکیل می‌دهد می‌تواند ویروس کرونا را نابود کند.

خواص ضدکرونا در اسپری ضدپشه کشف شد.

بنابر اعلام گاردین، سیتریودیول، یک ماده طبیعی گیاهی است که از روغن درخت اکالیپتوس لیمویی به دست می‌آید. استفاده از این ماده در حشره کش‌ها باعث محافظت از پوست بدن در برابر گزش پشه‌ها، کنه‌ها، ساس ها و دیگر حشرات موذی می‌شود.

این نوع اسپری‌های ضدپشه از ماه آوریل در اختیار سربازان انگلیسی قرار می‌گرفت تا آنها از بدن خود در برابر گزش حشرات و برخی بیماری‌ها در مناطق شرجی و گرم و مرطوب محافظت کنند و حالا مشخص شده آنها در برابر ویروس کرونا نیز از بدن محافظت می‌کنند.

البته هنوز مشخص نیست تأثیر سیتریودیول برای نابودی ویروس کرونا بیشتر از شستن دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از موادضدعفونی کننده مبتنی بر الکل است و آیا این ماده می‌تواند جایگزینی برای دو روش یادشده محسوب شود یا خیر.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس که با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی دی اس تی ال در این کشور تهیه شده، اسپری ضدپشه Mosi-guard توانسته ویروس کرونای موجود بر روی پلاستیک‌ها و دستکش‌های پلاستیکی را از بین ببرد.

البته دی اس تی ال در بررسی‌های مستقل خود اعلام کرده اگر چه سیتریودیول در زمان استفاده بر روی دستکش‌های لاتکس بخش اعظم ویروس‌های کرونا را نابود کرده، اما بخشی از این ویروس‌ها بر روی دستکش‌های مذکور باقی ماندند که بعد از ۴ ساعت توان بیماری زایی خود را مجدداً به دست آورده‌اند. تحقیقات در این زمینه برای کسب نتایج علمی دقیق‌تر ادامه دارد.

وزارت دفاع انگلیس در ابتدای شیوع ویروس کرونا اسپری Mosi-guard را در اختیار سربازان خود قرار داد، زیرا از قابلیت حفاظتی آن در برابر بیماری سارس که باکتری آن هم خانواده با کروناست، مطلع بود و امیدوار بود از این طریق به حفظ سلامت نظامیان کمک کند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه