ارسال به دیگران پرینت

تست مقعدی کرونا دردسر تازه چین

برخی از مسافران و مهاجران ژاپنی اظهار کردند که آزمایش PCR مقعدی چین، پریشانی و ناراحتی زیاد روانی برایشان ایجاد کرده است.

تست مقعدی کرونا دردسر تازه چین

ژاپن از چین می‌خواهد تا تست مقعدی کرونا را برای شهروندان ژاپنی متوقف کند.

ژاپن از چین خواسته است تا از آزمایش تست (سواب) مقعدی کرونا بر روی شهروندان ژاپنی منصرف شود و اعلام کرده این روش باعث افزایش شکایت مربوط به "پریشانی روانی" در کشورش شده است.

توکیو پس از انتشار گزارش‌ شکایت برخی از دیپلمات‌های آمریکا در مورد تست سواب مقعدی در چین اظهار نظر کرد. دیپلمات‌های آمریکایی ساکن در چین در روزهای اخیر اعلام کردند که تست مقعدی کرونا بدون هماهنگی و به صورت ناگهانی از آنها گرفته شده است. برخی از آنها ادعا کرده‌اند که وادار به انجام این آزمایش شده‌اند. پکن این ادعاها را رد می‌کند.

کارمندان فرودگاه برای جمع آوری کیت تست جدید ویروس کرونا در فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ صف کشیدند- فوریه 2021/عکس: رویترز

سواب مقعدی کرونا دردسر تازه چین/ شکایت دیپلمات‌های آمریکایی و اعتراض ژاپن

چین که تا حد زیادی موفق به مهار کرونا در کشورش شده، در ماه گذشته اعلام کرد که سواب مقعدی از تست‌های گلو و بینی موثرتر است. کارشناسان چینی می‌گویند این ویروس به مدت طولانی‌تری در سیستم گوارش باقی می‌ماند و شناسایی آن از روش مقعدی مطمئن تر خواهد بود.

"کاتسونوبو کاتو" سخنگوی ارشد دولت ژاپن در اواخر روز دوشنبه در توکیو اعلام کرد که ژاپن به صورت رسمی و از طریق سفارت‌خانه خود از پکن درخواست کرده تا از آزمایش سواب مقعدی روی شهروندان ژاپن که وارد کشور چین می‌شوند، منصرف شوند.

"کاتو" گفت: برخی از مسافران و مهاجران ژاپنی اظهار کردند که آزمایش PCR مقعدی، پریشانی و ناراحتی زیاد روانی برایشان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اطلاعاتی در باره استفاده کشورهای دیگر از این روش وجود ندارد، افزود: تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم اما آنها شرایط را تغییر خواهند داد. ما به همچنان برای تغییر شرایط بر مواضع خود پافشاری می‌کنیم.

"ونگ ونبین" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد درخواست و شکایت ژاپن گفت: روش‌های آزمایش چین "علمی" و "مطابق با تغییرات وضعیت اپیدمی و همچینی  قوانین و مقررات مربوطه است".

رسانه‌های آمریکایی در ماه گذشته از شکایت پرسنل دیپلمات‌های آمریکایی از روش آزمایش مقعدی کرونا در چین گزارش دادند. چین با رد این گزارش‌ها می‌گوید: "هرگز از پرسنل دیپلماتیک آمریکا درخواست آزمایش تست مقعدی نکرده است".

روزنامه واشنگتن پست در اوایل ماه اسفند گزارش داد برخی کارکنان وزارت امور خارجه گفته‌اند از آنها چنین تستی گرفته شده است.

تست مقعدی با یک سواب پنبه‌ای ۳ تا ۵ سانتی‌متری انجام می‌شود.

مشخص نیست چه تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی چنین تستی را انجام داده‌اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به یک سایت خبری گفته است این وزارتخانه هرگز با انجام چنین آزمایش‌هایی موافقت نکرده و اعتراض خود را در این زمینه مستقیما به وزارت امور خارجه چین منعکس کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از  طرف چینی اعلام کرده چنین تستی به اشتباه انجام شده است.

بی بی سی نوشت: تست مقعدی از ماه ژانویه امسال در چین آغاز شده است. "لی تنگزنگ" دکتر بیماری تنفسی و عفونی در پکن با دفاع از آزمایشات مقعدی به تلویزیون دولتی چین گفت که امکان تشخیص عفونت در این آزمایش نسبت به روش‌های دیگر بهتر است.

ژاپن تایمز در ادامه نوشت: مقامات چین از روش تست مقعدی برای آزمایش افرادی در معرض خطر بالا به کرونا استفاده کرده‌اند. اکثر این افراد ساکنان محله‌هایی با آمار بالای مبتلایان کرونایی یا برخی از مسافران بین‌المللی بودند.

چینی‌ها اذعان کرده‌اند که استفاده از آزمایش مقعدی به اندازه سایر روش‌ها راحت نبوده و سختی‌های بیشتری به همراه داشته است. روش‌های دیگر تاکنون برای آزمایش میلیون‌ها نفر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه