ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت آلمان:

کرونا به سادگی تسلیم نمی‌شود/همچنان جولان می‌دهد

وزیر بهداشت آلمان با اشاره به اینکه شهروندان از محدودیت‌ها خسته شده‌اند، اما کرونا همچنان جولان می‌دهد درباره جهش‌های این ویروس هشدار داد.

کرونا به سادگی تسلیم نمی‌شود/همچنان جولان می‌دهد

"زوددویچه سایتونگ"، "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور درباره جهش های ویروس کرونا هشدار داده و گفت: این ویروس خسته نمی شود، بلکه در حال تغییر و مسری تر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پارلمان اظهار داشت: هفته های اخیر بسیار امیدوار کننده بوده است و ما خود را در مسیر درستی می بینیم. آمارهای مبتلایان کاهش یافته، واکسیناسیون در جریان است و این روند خوب در بخش های مراقبت های ویژه هم مشهود است.

وی در ادامه گفت: اما این ویروس به سادگی تسلیم نمی شود. این در حالی است که مردم از این محدودیت های طولانی خسته شده اند و اعصاب ها خرد شده است. اما این ویروس خسته نمی شود و در حال تغییر بوده و مسری تر می شود.

وزیر بهداشت آلمان با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی که مرتبا در آلمان گسترش می یابد همچنین گفت: ما باید با وجود خستگی از این بیماری همچنان مراقب یکدیگر باشیم.

اشپاهن همچنین بر لزوم تست گیری های سریع و امنیتی که با خود می آورد تاکید کرده و در بخش دیگری از سخنانش رساندن آمارهای کروناب ه صفر را هدفی غیر قابل دستیابی دانسته و تاکید کرد که اعتقاد ندارد که ویروس کرونا زمانی کاملا از بین می رود.

وی همچنین دیوار کشی را سیاست دولت فدرال ندانسته و گفت: سیاست دولت بیشتر ایجاد تعادلی درست بین بهترین حمایت ممکن در برابر این بیماری و زندگی در آزادی است.

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که بر اساس شرایط فعلی در تابستان احتمالا همه بزرگسالان واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد و واکسن برای کودکان و نوجوانان تنها بعد از انجام مطالعات و نتایج آن در دسترس خواهد بود.

وی طرح واکسیناسیون اجباری برای برخی مشاغل خاص را رد کرد.

" کریستین کاراگیانیریس"، رئیس اتحادیه بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان(Divi). هم با اشاره به کاهش بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در عین حال گفت که تخت های خالی حالا برای سایر بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و شمار تخت های خالی در این بخش ها همچنان پایین است.

وی هیچ دلیلی برای کاهش هشدارها را ندیده و درباره وقوع موج جدیدی از کرونا در صورت کاهش محدودیت ها که بار دیگر فشار بر بخش درمان را افزایش داده و قطعا باید از آن جلوگیری شود هشدار داد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم امروز در سخنانی فعلا با ارائه امتیازات خاص به افراد واکسینه شده مخالفت کرده و اعلام کرد: تا زمانی که شمار افراد واکسینه شده نسبت به افردی که منتظر دریافت واکسن هستند خیلی کم تر است دولت نباید هیچ تفاوتی در نحوه رفتار با این گروه ها قائل شود. از طرفی باید ابتدا این مسئله آشکار شود که افراد واکسینه شده دیگر ناقل نیستند.

وی در عین حال گفت که نحوه رفتاربا افراد واکسینه شده و کسانی که واکسن نزدند البته در آینده می تواند تغییر کند. مرکل در این باره گفت: وقتی به اندازه کافی ظرفیت برای واکسیناسیون افراد وجود دارد و برخی افراد نمی خواهند واکسن بزنند باید این مسئله مورد ارزیابی قرلر گیرد که در مناطقی خاص برای افراد واکسینه شده دسترسی های مشخصی مد نظر قرار گیرد، اما ما هنوز در آنجا نیستیم.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش واکسیناسیون خود خارج از نوبت اولویت بندی انجام شده از طرف کمیسیون دائمی واکسیناسیون را رد کرده و گفت: من فکر می کنم درست این است که در کنار افراد مسن و آسیب پذیر ابتدا از گروه های جمعیتی که نمی توانند در شغل خود فاصله مجاز را رعایت کنند دعوت به واکسیناسیون شوند.

وی در این باره ابراز خوش بینی کرد که به انداه کافی در آلمان شهروندان تمایل به واکسینه شدن را دارند تا یک ایمنی نسبی دربرابر این بیماری ایجاد شود و در عین حال طرح واکسیناسیون اجباری برای شهروندان را رد کرد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8007 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 422 مورد مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

اقتصاد آلمان هم بر اساس ارزیابی انستیتو مهم اقتصادی DIW در اولین سه ماهه سال جاری میلادی با رکود چشم گیری مواجه خواهد شد. یکی از محققان این انستیتو اعلام کرده که تولید ناخالص ملی در این کشور حدود 1.5 درصد در این مدت کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و محدودیت های اعمال شده تحولات اقتصادی در این کشور را شدیداتحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2409602 نفر به کرونا مبتلا شده و 69373 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه