ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه چین | نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند

پایان سریع آشوب نظامی در افغانستان نه تنها یکی از آرزوهای مردم افغان است بلکه یکی از منافع مهم منطقه و کل جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود.

وزیر خارجه چین |  نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد، خروج قریب‌الوقوع نیروهای خارجی از افغانستان باید مسؤولانه باشد تا ثبات در این کشور جنگ‌زده را تضمین کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوا گفت:‌ همان‌طور که قبلا گفته‌ایم چین از این روند سازش در افغانستان حمایت خواهد کرد. ما از جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه‌ای می‌خواهیم تا به اصل انصاف و عدالت احترام بگذارند، به طور مشترک از برقراری و احیای صلح در افغانستان حمایت کنند و خروج مسؤولانه و سازماندهی شده نیروهای خارجی را برای تامین امنیت انتقالات تدریجی تضمین کنند.

وی تاکید کرد: پایان سریع آشوب نظامی در افغانستان نه تنها یکی از آرزوهای مردم افغان است بلکه یکی از منافع مهم منطقه و کل جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود.

وانگ یی افزود: چین به عنوان یکی از دوستان صادق و صمیمی افغانستان از صمیم قلب امیدوار است که تمامی طرفین مذاکرات بین‌الافغانی منافع ملی را در اولویت قرار دهند و هر چه سریع‌تر به راه‌حل موثری برای رفع مشکلات مردم افغان دست یابند.

طالبان و آمریکا ۲۹ فوریه سال جاری میلادی به توافق تاریخی در دوحه، پایتخت قطر دست یافتند. شروط اصلی این توافق تکمیل روند تبادل زندانیان میان دولت کابل و جنبش طالبان و تعهد این گروه شبه‌نظامی به کاهش خشونت‌ها به عنوان پیش‌شرطی برای آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی بود.

در حال حاضر انتظار می‌رود مذاکرات صلح بین‌الافغانی که روز شنبه در دوحه آغاز شد، راه را برای یک روند صلح و خروج نیروهای خارجی از افغانستان پس از دو دهه جنگ و شبه‌نظامی‌گری هموار سازد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه