ارسال به دیگران پرینت

مسکو: ادامه تحریم آمریکا حتی در شرایطی که نیمی از مردم کره شمالی کرونا بگیرند

سفیر روسیه در کره شمالی با اشاره به تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور از برقراری تحریم های آمریکا علیه «پیونگ یانگ» با وجود همه گیری ویروس کرونا ابراز تاسف کرد.

مسکو: ادامه تحریم آمریکا حتی در شرایطی که نیمی از مردم کره شمالی کرونا بگیرند

 سفیر روسیه در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی از تداوم کمکهای بشردوستانه به کره شمالی خبر داد.

«آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت، مسکو به ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی به کره شمالی در بحبوحه همه‌گیری کرونا ادامه خواهد داد.

وی در این زمینه گفت: «روسیه 5000 کیت تست سریع کرونا را به کره شمالی تحویل داد. با توجه به بسته بودن مرزها، در ماه‌های اخیر کمک‌های پزشکی دیگری ارسال نشد، اگرچه کمک‌های بشردوستانه ادامه داشت. در ماه مه (اردیبهشت) نیز 25 هزار تن گندم به کره شمالی دادیم.»

ماتسورا با اشاره به ارسال اقلام دارویی برای کره شمالی به تداوم تحریم‌های آمریکا بر این کشور اشاره و نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

این دیپلمات روس گفت که متاسفانه نمی‌توان روی کاهش تحریم‌ها حساب کرد و آمریکا و متحدانش اجازه این کار را نمی‌دهند، حتی اگر نیمی از اهالی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شوند.

آمریکا در ادامه خصومت با دولت کره شمالی هفته گذشته بانک دولتی کره شمالی را به دور زدن تحریم‌ها متهم کرد. وزارت دادگستری آمریکا همچنین علیه ۲۸ نفر از اتباع کره شمالی و ۵ شهروند چین هم به اتهام پولشویی، تخلفات بانکی و جرائم دیگر اعلام جرم کرده است. در کیفرخواستی که روز پنجشنبه علنی شده، دادستان‌های آمریکایی «بانک تجارت خارجی» کره شمالی را به تلاش برای تسهیل پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار از طریق ۲۵۰ شرکت صوری متهم کرده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه