ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۲۱ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در دنیا طی هفته گذشته ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

 افزایش ۲۱ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان

طبق اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از میان ۶۹۰۰۰ مرگ و میر که در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ جولای اتفاق افتاده‌اند اکثر موارد در قاره‌های آمریکا و جنوب شرقی آسیا بوده‌اند.

    آمار کرونا در جهان در تاریخ ۲۷ فروردین/ ۱۳۸۵۸ فوتی

    آخرین آمار کرونا در جهان تا ۳۰ آبان/ مرگ یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۹۵ نفر

سازمان جهانی بهداشت گفته از ابتدای شیوع ویروس کرونا مرگ ۴ میلیون نفر بر اثر عفونت ناشی از این ویروس تأیید شده است.

شمار موارد عفونت کرونا که هفته گذشته گزارش شد ۳.۸ میلیون نفر بود که نسبت به یک هفته قبل‌تر افزایش ۸ درصدی نشان می‌دهد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

آمارهای منتشرشده در وب‌سایت Worldmeters.info حاکی است تا این لحظه ۱۹۶۲۳۰۸۹۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۱۹۷۳۱۸ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

همزمان،  دکتر «اسکات گاتلیب»کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد ممکن است این کشور در طی چند هفته با بدترین خیزش کرونای دلتا مواجه شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد: نکته اساسی این است که واکسن شما را در برابر عفونت نفوذناپذیر نمی‌کند. برخی افراد حتی پس از واکسیناسیون هم دچار ابتلای خفیف و بدون علائم شده‌اند.

گاتلیب در ادامه گفت: تصور من این است که بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم با نوع دلتا درگیر هستیم. فکر می‌کنم در دو یا سه هفته دیگر وارد این موج خواهیم شد.

وی افزود دستورالعمل‌های جدید از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا تاثیر ناچیزی بر سلامت عمومی خواهد داشت و مقام‌های فدرال باید در عوض بر پیام‌رسانی هدفمندتر در زمینه راهنمایی برای مناطق پرخطر تمرکز کنند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در این کشور روز سه‌شنبه دستورالعمل جدیدی را منتشر و به مردم توصیه کردند آمریکایی‌های واکسینه شده هم در فضاهای بسته و شلوغ در بخش‌های خاصی از این کشور که نوع دلتا باعث افزایش عمده موارد ابتلا شده ماسک بزنند.

گونه دلتا در حال حاضر منشأ اغلب موارد ابتلا در آمریکا و تقریباً کل ابتلاها در افراد غیرواکسینه در این کشور است.

پیش از این دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ایالات متحده در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم درباره افزایش مبتلایان به کرونای دلتا ابراز نگرانی کرده بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه در گزارشی نوشت هفت ماه پس از شروع اولین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا، شیوع گسترده این بیماری، کادر درمان و مقامات محلی را به مرز استیصال رسانده است. در این گزارش آمده است، میلیون‌ها آمریکایی همچنان از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این مسئله، شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه دلیل امتناع مردم از واکسن زدن را بی‌اعتمادی به دولت عنوان کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه