ارسال به دیگران پرینت

اعضای بدن بانوی جوان به چهار بیمار، زندگی دوباره بخشید

خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اهدای اعضای بدن یک بانوی جوان به چهار بیمار خبر داد.

اعضای بدن بانوی جوان به چهار بیمار، زندگی دوباره بخشید

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: روز سه شنبه (۲۲ تیرماه) یک زن ۲۹ ساله ساکن تهران بر اثر سانحه رانندگی در جاده های استان دچار مصدومیت شده بود و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

به نقل از وبدا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: بر اثر شدت جراحات وارده، این بیمار روز گذشته، (۲۷ تیرماه) دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده وی و تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دو کلیه و کبد وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند پیوند زده شد.

ابول نژادیان گفت: همچنین قلب این زن برای پیوند به یک نوجوان ۱۴ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ عمل اهدای عضو انجام شده که شامل ۹ پیوند کبد، ۱۷ پیوند کلیه و دو ارسال قلب به تهران بوده است. با توجه به شرایط کرونایی این تعداد عمل اهدای عضو، رقم بی سابقه ای به شمار می رود.

همچنین ساسان کیانپور مسئول اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: پس از اعلام ماموریت انتقال قلب پیوندی به تهران، تیم اورژانس هوایی خوزستان با سرعت عمل مثال زدنی، عضو پیوندی را در بیمارستان گلستان اهواز تحویل و در کمتر از ۱۰ دقیقه با استفاده از بالگرد اورژانس به فرودگاه اهواز منتقل کرد تا با استفاده از جت فالکون در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان رجایی تهران جهت پیوند به یک نوجوان ارسال شود.

وی افزود: کل زمان انجام ماموریت انتقال قلب از بیمارستان گلستان اهواز تا رسیدن به بیمارستان رجایی تهران ۹۶ دقیقه بوده است که سریعترین زمان انتقال، تاکنون بوده است‌.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه