ارسال به دیگران پرینت

۴۰ درصد دانشجوهای کشور باید مهارتی باشند|فعالیت ۲۵ هزار مدرس

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در حالی که باید ۴۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌های مختلف مهارتی باشند، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد این قشر مهارت‌های کافی را کسب کرده‌اند.

۴۰ درصد دانشجوهای کشور باید مهارتی باشند|فعالیت ۲۵ هزار مدرس

 مختار جلالی عصر سه‌شنبه در جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ در اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان کشور باید از مدرک‌محوری به مهارت‌محوری ارتقا داشته باشند به طوری که ما وظیفه داریم ۴۰ درصد دانشجویان کشور را در مسیر مهارت‌آموزی و کسب مهارت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی هستند، افزود: دانشجویان باید در کنار علم خود را به دو بال تخصص و تعهد نیز مجهز کنند چرا که پرواز و رسیدن به اوج برای یک پرنده تنها با یک بال ممکن نیست و دانشجویان که اکنون امیدآفرینان آینده میهن هستند باید با تجربه کافی در مسیر پیشرفت و تعالی کشور قدم بردارند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مقام دانشجو را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در کشور ما نباید چیزی به عنوان تشخیص خطای یک جبهه معنا داشته باشد که به عنوان مثال فلان حوزه سیاسی دچار نقصان است، یا در عرصه اقتصادی مشکل وجود دارد، چرا که کشور ما به عنوان یک کشور انقلابی و اسلامی باید از اتحاد و یکپارچگی منجسم برخوردار باشد.

جلالی گفت: زمانی تمامی مشکلات از سر راه کشور برداشته خواهد شد که تحولات از من‌های متعدد آغاز شود و با در کنار هم قرار گرفتن هر یک از اعضای جامعه و تشکیل یک گروه بزرگ و متحد مشکلات و چالش‌ها شناسایی و برطرف شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در مقطعی از زمان در کشور ما ۸۰ هزار مدرس دانشگاهی وجود داشت که این تعداد هم‌اکنون با ارزیابی‌های صورت گرفته به ۲۵ هزار نفر رسیده است و باید بتوانیم با کارایی‌سنجی هر یک از مدرسان در راستای مهارتی کردن جامعه دانشجویی کشور قدم برداریم.

این مسئول گفت: باید از سطح‌بندی اساتید و مدرسان دانشگاهی در کشور غافل نباشیم و به درجه‌های اول تا چهارم این فعالان فرهنگی و علمی را تقسیم بندی کنیم چرا که نتیجه این کار بی‌شک به رونق‌بخشی به عرصه دانش کشور منجر خواهد شد.

جلالی بر ضرورت دانش‌افزایی دانشجوها اشاره و اظهار کرد: باید دانشجویانی تربیت کنیم که از مهارت و دانش به کارآفرین و کارجو تبدیل شوند و بتوانند در عرصه ملی کشور نه مددجو بلکه مددکار باشند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه