ارسال به دیگران پرینت

ایران به دنبال لغو تمامی تحریم‌ها است، نه تعلیق آنها

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران به دنبال لغو تمامی تحریم‌ها است نه تعلیق آنها، گفت: باید مسئولان کشورمان در مذاکرات وین هوشیار باشند.

ایران به دنبال لغو تمامی تحریم‌ها است، نه تعلیق آنها

 حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ایران خواهان لغو تمامی تحریم‌ها است نه تعلیق آنها، برای همین مذاکره کنندگان باید با هوشیاری کامل مراقب شیطنت‌های آمریکا باشند.

وی با تاکید بر اینکه این‌که ایران، آمریکا را به مذاکرات وین راه نداده غرورانگیز است افزود: این موضوع را نباید دست کم گرفت، درهم‌تنیدگی دیپلماسی دفاعی و سیاسی ما در منطقه پُرتنش غرب آسیا نشانگر ضرورت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها بین میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه تبریز سپس در خصوص محور «غربی - عبری - عربی» ابراز داشت: استکبار جهانی حول این محور تلاش می‌کنند با تحرکات فتنه‌انگیز و با تلاش‌های مذبوحانه پیوند عمیق مذهبی و فرهنگی و اجتماعی عراق و ایران را به زعم باطل خود دچار اختلال کنند.

آل هاشم همچنین با اشاره به اینکه چرخش آل‌سعود به سمت ایران تاکتیکی است و نه راهبردی گفت: این سیاست از سر اجباری است که مقاومت اسلامی با محوریت مقاومت برای ارتجاع عربی و دشمن عبری و غربی، رقم زده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      باید مواظب بود! بله چرخش از سر تاکتیک است و در اثر فشار و نیاز ولی به هر حال یک‌شبه هم استراتژی پدید نمی‌آید!
      ما در همه و در هر حال، بین صحبت با یک همسایه و آنهم با مردمی مسلمان و دور دستان بیگانه، قطعا الویت و تعامل را به همسایه باید بدهیم! حتما صحبت و همان تاکتیک مقطعی را هم باید مدنظر داشته باشیم! آنسوی دیگر این قضیه، راندن این کشور به بغل بدخواهان ماست، کاری که در این حداقل یکی دو دهه اخیر، اجرای ان فقط کام دشمنان منطقه ما را شیرین کرده است!
      اکنون اتفاقا بهترین مقطع برای نزدیکی با همسایگان است! اگر آنها به ما جهت تعدیل و تقلیل فشار در یمن و جاهای دیگر نیاز دارند، ما هم به آنان جهت دوری از دسیسه گران بیرونی، احتیاج داریم! نمی‌توانیم صرفا با ایده آلیسم ناب، با مشکلات منطقه روبرو شویم! منطقه ما سالها و دهه هاست که به تنفس نیاز دارد! شعار دادن و شعاری و ایدئولوژیکی و ایده آلیستی فکر کردن، همیشه چاره ساز نیست! باید صحبت کنیم، باید مصالحه کنیم، باید تفکر و اندیشه و سیاست پیشه کنیم! فرمولها و پیش فرض ها را اعمال کرده ایم قبلا! اکنون نوبت بکار گرفتن دیپلماسیست!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه