ارسال به دیگران پرینت

نصب سامانه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان نیازمند اعتبارات است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: نصب سامانه سنجش آلودگی هوا در استان به خصوص در مناطقی مانند ایوانکی لازم، اما به شدت نیازمند اعتبارات است.

نصب سامانه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان نیازمند اعتبارات است

 امیر عبدوس شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در سال ۹۹ بیش از ۹۶ درصد از داده‌های شاخص سنجش آلودگی هوای استان سمنان به سازمان حفاظت از محیط زیست ارسال شد، ابراز داشت: سمنان در رعایت زمان و ثبت به موقع داده‌های شاخص سنجش آلودگی هوا به مرکز از استان‌های موفق و پیش‌رو کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس تحلیل داده‌ها، در سال گذشته تنها در یک روز هوای شهر سمنان از حیث آلودگی در وضعیت قرمز قرار گرفت و در مابقی روزهای سال ۹۹ هوای مرکز استان پاک و قابل قبول بود.

مدیرکل محیط زیست سمنان با بیان اینکه در گرمسار هم در سال ۹۹، تنها دو روز وضعیت هوا به شرایط قرمز رسید و در مابقی روزهای سال در این شهرستان شرایط هوا پاک و قابل قبول بود، ابراز کرد: نصب سامانه سنجش آلودگی هوا در استان و به خصوص در ایوانکی نیازمند اعتبار است و از محل ملی و استانی پیگیر این موضوع هستیم.

میزان بارش در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز در این نشست گفت: هفته گذشته هشدار زرد و در روز شنبه وضعیت نارنجی آغاز بارش و تگرگ در استان از سوی هواشناسی گزارش شد و در ۲۴ ساعت گذشته در ۳۷ نقطه، بارش باران گزارش شد.

ایرج مصطفوی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به منطقه تاش شاهرود با ۵۷ میلی‌متر است، تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در سمنان ۲۵.۵ میلی‌متر، شاهرود ۱۴ میلی‌متر، مهدی‌شهر ۲۵ میلی‌متر و سرخه ۳۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شد همچنین باید گفت از شدت بارش‌ها کاسته شده اما بارندگی‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده به صورت رگباری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران در سال زراعی جاری در شهرستان سمنان در مقایسه با سال زراعی سال گذشته آن ۵۳ میلی‌متر کاهش یافته است، تاکید کرد: در آمار کلی ۳۵ تا ۴۰ درصد، میزان بارش بارندگی در استان طی سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن کاهش یافته است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه