ارسال به دیگران پرینت

شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران تخم مرغ خریداری نمی کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تهران گفت: حدود یک هفته ای می شود که به دلیل کاهش قیمت تخم مرغ شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ کیلویی ۱۴ هزارتومانی را از مرغداران خریداری نمی کند.

شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران تخم مرغ خریداری نمی کند

ناصر نبی پور با بیان اینکه معمولا از اسفند ماه قیمت تخم مرغ کاهشی می شود، گفت: تقاضای تخم مرغ در بهمن ها زیاد است، زیرا قنادی ها و شیرینی پزی ها مصرف بالایی دارند اما بعد از آن با کاهش تقاضا قیمت تخم مرغ روند کاهشی به خود می گیرد و تا خرداد ماه نیز با افت قیمت تخم مرغ مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هرکیلو تخم مرغ برای تولیدکننده ۱۶ هزارتومان است، اظهار کرد:افزایش هزینه های تولید قیمت تمام شده تخم مرغ را بالا برده است.به طور مثال قیمت  یک شانه تا چند روز پیش ۷۰۰ تومان بود ولی در حال حاضر قیمت آن ۸۳۶تومان شده است. 

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در تحویل تخم مرغ از مرغداران گفت: با فشار مسئولان قیمت هرکیلو تخم مرغ را به ۱۴ هزارتومان رساندند اما یک هفته ای می شود که شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل کاهش قیمت تخم مرغ، با این قیمت هم حاضر نشده از مرغداران تخم مرغ تحویل بگیرد و حتی با مرغدارانی که  از آنها تخم مرغ گرفته اند هم تسویه حساب نشده است.

وی تصریح کرد: دولتمردان ما مرد روزهای سخت نیستند. زمانی که قیمت تخم مرغ کاهشی می شود کسی به ضرر و زیان تولیدکنندگان توجهی ندارد و همه ما را فراموش می کنند اما زمانی که قیمت ها بالا می رود همه می خواهند تعیین تکلیف کنند.

نبی پور در پایان گفت:تولیدکنندگان امسال از تولید تخم مرغ سودی نبردند و اگر سرمایه های خود را در جای دیگری هزینه می کردند قطعا سود بیشتری نصیبشان می شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه