ارسال به دیگران پرینت

ایزدخواه: بیانیه آژانس منافع ملت را به خطر می‌اندازد

نماینده تهران گفت: بیانیه سست و مزخرف آژانس، قانون مجلس را زیر پا خواهد گذاشت و منافع ملت را به خطر خواهد انداخت.

ایزدخواه: بیانیه آژانس منافع ملت را به خطر می‌اندازد

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته‌ای کشور گفت: نکته اول اینکه ما در زمان تصویب قانون مجلس اصرار داشتیم که زمانی به دولت بدهیم و گفتیم اگر شرایط عدم تعهد طرف مقابل جاری است، محکمات را به متشابهات ندهیم. همین الان پروتکل و نظارت‌های برجامی را متوقف یا تعلیق کنید و به دولت وقت بدهیم حدود دو سه ماه که اثبات کند که تحریمها برداشته شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته شد، دولت آن را اجرا کند. پیش بینی می‌کردیم که آژانس بازی درخواهد آورد، پیش بینی می‌کردیم که با نفرات دست ششم به ایران خواهند آمد، با یک بیانیه سست و مزخرف قانون مجلس را زیر پا خواهد گذاشت و منافع ملت را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که گفته می‌شود ما تا پاسی از شب صحبت کردیم و با مجموعه ارشد نظام مشورت کردیم، اما رهبری فرمودند که ما حرف درگوشی با کسی نداریم و حرف من همان چیزی است که در علنی با مردم مطرح می‌کنم. آقا فرمودند اینبار وقت عمل است، اما کو عمل؟!

وی با اشاره به فرصت سه ماهه که به آژانس داده اند، بیان کرد: اینکه بگوییم جامع اقدام خواهیم کرد و طبق بند یک بیانیه مزخرف شب گذشته با آژانس، چطور عمل کرده اید به این برنامه؟ خودمان قضاوت کنیم. رهبری فرمودند حرف و وعده نداریم، حال این سه ماه از کجا آمده است؟ این سه ماه از کجای قانون بیرون آمده است که ما به آن‌ها فرصت بدهیم و چه چیزی را سه ماه دیگر به دست خواهیم آورد؟

ایزدخواه ادامه داد: آن‌ها خوب می‌دانند و بلد هستند با شرایط ما بازی کنند، طبق نامه ابلاغی رهبری در سال ۹۴ به دولت، بنا به مصوبه مجلس باید توقف برجام انجام شود، اگر طرف‌های غربی به تعهدات عمل نکردند، رهبری مجلس را به رسمیت می‌شناسد و باید خودمان باور داشته باشیم. آیا می‌خواهیم مجلس واداده و درگوشی را ادامه بدهیم؟ این مجلس انقلابی نیست، باید خودمان مجلس را باور داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: مصوبه‌ای که آقایان در شورای عالی امنیت ملی به آن استناد می‌کنند، خوانده ام. رهبری در آن تاکید فرموده که طبق ملاحظات دبیرخانه و مجلس، انجام شود و حال نظر مجلس کجای آن است؟! دبیرخانه آیا بر مجلس ارشد است؟ یا قوه جدیدی است؟

وی تاکید کرد: اگر می‌گوییم که صدای واحد از مجلس بیرون بیاید و وحدت شکل بگیرد، وحدت مجلس الان در اقدام انقلابی است. وقتی رهبری ببینند که مجلس بر حرف خود قاطع ایستاده است، مطمئن باشید که ایشان هم از مجلس دفاع خواهد کرد. امروز وحدت کلمه در لغو برجام است. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه