ارسال به دیگران پرینت

همتی: ایران در صورت لغو نشدن تحریم‌ها از پروتکل الحاقی خارج می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند ایران پنجم اسفندماه از پروتکل الحاقی خارج خواهد شد.

همتی: ایران در صورت لغو نشدن تحریم‌ها از پروتکل الحاقی خارج می‌شود

حسن همتی  اظهار کرد: سیاست ما درباره‌ی برجام همان فرمایشات مقام معظم رهبری است مبنی بر این‌که آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کرده و سپس مورد راستی آزمایی قرار گیرد، چون ما دیگر نمی‌توانیم به امضای کری، فری و تری اعتماد کنیم یا ارتباطات بین‌المللی، تماس تلفنی یا ملاقاتی برقرار شود و بگویند می‌خواهیم به برجام باز گردیم. اگر این قصد را داشتید چرا تا دیروز این کار را انجام ندادید.

وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: این قانون به صورت واضح همه چیز را مشخص کرده و مواضع ما هم سفت و سخت است. اگر قرار باشد همچنان تحریم‌ها ادامه پیدا کند، ما هم اقدامات خود را انجام می‌دهیم، اما اگر طرفین می‌خواهند به برجام برگردند شرایط را رهبری مشخص کرده مبنی بر این‌که آنها به برجام برگشته، تحریم‌ها را لغو کنند این موارد برای ما راستی آزمایی شود. ما غیر از این چیزی را نمی‌پذیریم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب ادامه داد: شعار دادن هم کافی است امضای هیچ کس هم برای ما تضمین ندارد کما این‌که پیش از این کری برجام را امضاء کرد و بعد خودشان آن را قبول نکردند. وقتی امضای خودشان را قبول ندارند چه انتظاری دارند که مردم و مسئولان ایران امضاهای آنها را بپذیرند، این روند متناقض است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مدام اعتماد کنیم و بعد ضربه بخوریم مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود ما دیگر نمی‌خواهیم به هر شایعه گوش دهیم باید اقدام عملی صورت گیرد چون تاکنون سیاست آمریکا مبتنی بر براندازی و ضربه زدن به نظام بوده و دیگر نمی‌توان به حرف‌های آقایان اعتماد کرد.

همتی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند ایران پنجم اسفندماه از پروتکل الحاقی خارج می‌شود اما در مقابل اگر شروط رهبری اجرا شود ما هم براساس سیاست‌های کلی نظام و بیانات ایشان اقداماتی انجام خواهیم داد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه