ارسال به دیگران پرینت

صدور کارت صلاحیت حرفه ای برای معلمان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های توانمندسازی و آموزش‌های ضمن خدمت معلمان، گفت: باید کارت صلاحیت حرفه ای برای همه معلمان صادر شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ معلمی بدون داشتن این کارت حق حضور در مدرسه را نخواهد داشت.

صدور کارت صلاحیت حرفه ای برای معلمان مدارس غیردولتی

مجتبی زینی وند در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش با هدف بسیج امکانات ملی و منطقه ای برای توسعه آموزش و پرورش مصوب شد، گفت: جلب مشارکت ها و استیفای حقوق آموزش و پرورش از محل این قانون را دنبال می کنیم و برای اثربخشی و پویایی شوراهای آموزش و پرورش تلاش کردیم به گونه ای که اکنون شوراهای آموزش و پرورش از جمله مهمترین جلسات در سطح مناطق و استانداری‌هاست.

وی افزود: در مقایسه سال ۹۸ با سال ۹۷ می‌توان گفت که ۹۷ درصد رشد درآمدهای ناشی از اجرای درست مواد درآمدی قانون شوراها را شاهدیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایین نامه جلب و جذب سمن ها طراحی شده و  مراحل تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش را می گذراند، گفت: آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی نیز مراحل نهایی تصویب را می گذراند و امیدواریم تا پایان سال نیز تدوین و تصویب نظام جامع مشارکت نیز به پایان برسد.

به گفته زینی وند، ۱۳ دستگاه در شورای آموزش و پرورش عضویت دارند، به منظور پاسخگو بودن و الزام دستگاه ها در عمل به قانون شوراها پیشنهاد دادیم که ستاد راهبردی شوراهای آموزش و پرورش با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود که مورد موافقت قرار گرفته و امیدواریم قبل از پایان سال تحصیلی این جلسه برگزار شود.

وی به اجرای طرح «آبا» (آشتی با آموزش) اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت قانونی، حمایت خیرین و آموزش های مبتنی بر فناوری های نوین و مجازی محور این طرح است. در گام اول در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۶ کلاس ذیل ۱۶ مدرسه آموزش از راه دور، حدود یکهزار دانش آموز بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفته اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این باره ادامه داد: هر کجا امکان برگزاری کلاس باشد انتخاب و به امکاناتی چون تلویزیون مجهز می‌شود. دانش آموزان از محتوای آموزشی تولید شده آفلاین استفاده و یک روز هم کلاس آنلاین برای رفع اشکال برگزار می‌شود. در شیوه انفرادی هم آموزش از طریق تبلت و موبایل دنبال می شود.

زینی وند با بیان اینکه مدارس غیردولتی در ایام کرونا از روش های مختلف آموزش مجازی استفاده کردند و شعار " آموزش تعطیل نمی شود" را تحقق بخشیدند، گفت: یکی از آیتم های کیفیت بخشی، آموزش آنلاین بود و تعدادی مدارس از آبان ماه این کار را شروع کرده بودند که در ایام کرونا به خوبی و با موفقیت تداوم پیدا کرد. همچنین ۵۰۰ برنامه پرورشی بعد از انقلاب شناسایی و احصا شد و بعد از بررسی های کارشناسی به ۳۰ برنامه رسید که کف انتظارات ما بود این برنامه‌ها در ۱۸۰ مدرسه به طور آزمایشی اجرا شد.

زینی‌وند با اشاره به برنامه های توانمندسازی معلمان گفت: مدرسه ای نداریم که معلمی را بدون استعلام از گزینش جذب کرده باشد. تناسب رشته تحصیلی با رشته تدریس و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت جزو آیتم های الگوی شهریه مدارس است. امسال یکی از برنامه های جدی ما آموزش ضمن خدمت معلمان است. در سطح اول، آموزش‌ها آنلاین هستند. در سطح دوم شاخص‌های معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه باید کسب شود. کارت صلاحیت حرفه ای برای همه معلمان باید صادر شود و پایان سال ۱۴۰۲ هیچ معلمی بدون داشتن این کارت، حق حضور در مدرسه را نخواهد داشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه