ارسال به دیگران پرینت

شناسایی 23 واحد آلاینده محیط زیست در تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ واحد آلاینده علیه تخلفات محیط زیستی شناسایی شد.


شناسایی 23 واحد آلاینده محیط زیست در تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ واحد آلاینده علیه تخلفات محیط زیستی شناسایی شد.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا اظهار داشت:این تعداد واحد براساس گشت و پایش های محیط زیستی شناسایی و برای این واحدها اخطاریه قانونی صادر و مسئولان این واحدها مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.

این مسئول فعالیت این واحدها را در حوزه های مختلف اعم از صنعت، صنوف، واحدهای خدماتی و همچنین در زمینه نگهداری غیر مجاز حیات وحش توصیف کرد و ادامه داد: بیشتر این واحدها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم همکاری برای رفع آلودگی و عدم انجام اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوطه، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: تعداد کل پرونده های حقوقی در طی دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بوده است که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی به منظور صدور حکم هستند.

برنا با بیان اینکه همچنین تعداد ۶ پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، گفت: برای ۵ واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر شده است و همچنین یک واحد متخلف نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره داشت و تصریح کرد: از آنجا که حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه در ارتباط است جای هیچگونه چشم پوشی و اغماض در مورد تخلفات صورت گرفته در این حوزه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه