ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا | اختصاص 1.6 میلیارد دلاری آمریکا

آمریکا روز سه شنبه بیشترین هزینه به مقدار ۱.۶ میلیارد دلار را برای توسعه و تولید واکسن ویروس کرونا به شرکت دارویی نوواکس اختصاص داد.

واکسن کرونا  | اختصاص 1.6 میلیارد دلاری آمریکا

طبق توافق با وزارت بهداشت و دفاع آمریکا، شرکت نوواکس متعهد به تحویل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر سال شده است.

استنلی اریک مدیر شرکت داروسازی نوواکس گفت: ما مفتخر به همکاری با دولت فدرال هستیم تا واکسن خود را با فوریت فوق العاده در تلاش برای ارائه حفاظت حیاتی به جمعیت کشورمان به پیش ببریم.

طبق منابع معتبر قرار است فاز سوم و نهایی آزمایش واکسن کرونا تحت عنوان (NVX-CoV۲۳۷۳) پاییز امسال انجام شود.

آمریکا پیش از این نیز برای انجام آزمایشات درمانی کرونا و ترکیب آنتی بادی‌ها مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار را به شرکت بیوتکنولوژی رژنرون پرداخت کرده بود.

در ادامه تلاش‌های جهانی صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار نیز به دانشگاه واکسن آکسفورد انگلیس برای ساخت واکسن کرونا اختصاص داده شده است.

ایالت متحده در حالی بزرگترین بودجه برای ساخت واکسن کرونا را اختصاص می‌دهد که روز سه شنبه به دنبال ناکارآمدی دولت دونالد ترامپ در مهار همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور از مرز سه میلیون نفر گذشت.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با هشدار در مورد وضعیت کنونی اعلام کرد: چنانچه با همین رویه آمریکا پیش رود امیدی به پایین آمدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا وجود ندارد، این موج دوم ابتلا به کرونا نیست بلکه اکنون با خیزش آن مواجه‌ایم.

هم اکنون بیش از ۱۱میلیون و ۷۷۹ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۵۴۱ هزار نفر جان باخته‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه