ارسال به دیگران پرینت

مردم هوشیار باشند

مردم فریب پیامک‌های فروش تور خارجی را نخورند

با وجود اینکه هنوز هیچ شرکت خارجی تاریخی برای برقراری پرواز با کشورمان اعلام نکرده است و در همین ارتباط سازمان هواپیمایی برای تعیین پروتکل‌های بهداشتی درخواستی را به وزارت بهداشت ارائه کرده که هرچه زودتر این پروتکل‌ها باید مشخص و به سایر کشورها اعلام شوند، اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آغاز ارسال پیامک‌های فروش تورهای مسافری به صورت انبوه و به‌ویژه برای مقصد ترکیه خبر داده است. مقصود اسعدی سامانی، ضمن اینکه اظهار کرده هیچ‌یک از این تورهای مسافری قابل اتکا نیستند، از مردم خواسته که فریب این پیامک‌ها را نخورند، چراکه این پیامک‌ها تنها با هدف جمع‌آوری نقدینگی در دست مردم ارسال می‌شوند.

مردم فریب پیامک‌های فروش تور خارجی را نخورند

شیوع ویروس کرونا، آسیب‌های جدی را به صنعت هوایی جهان وارد کرد و غول‌های هوایی در مقابل این ویروس میکروسکوپی به زانو درآمدند.

در ایران هم با اینکه مسئولان هوایی می‌گویند تاکنون شرکت‌های هواپیمایی نیرویی را تعدیل نکرده‌اند اما خواستار بسته‌های حمایتی ویژه از سوی دولت هستند تا ناچار به انجام چنین اموری نشوند. اخیرا مبلغی به ایرلاین‌ها اختصاص یافته که حدود 1000 میلیارد تومان کمتر از آن چیزی است که شیوع کرونا به این بخش خسارت وارد کرده است و در این بین، هنوز تسهیلاتی به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت نشده است. اخیرا، مذاکراتی بین مسئولان هوایی ایران و شرکت‌های خارجی انجام گرفت که حاصل آنها تنها افزایش تعداد دفعات پرواز به مقاصد توافق‌شده قبلی بود. بر اساس آنها، پروازهای پاریس و آمستردام به دو پرواز در هفته و پروازهای لندن به سه پرواز در هفته افزایش پیدا کرد. همچنین برای مقاصدی مانند منچستر، بانکوک و کوالالامپور به صورت هفتگی یک پرواز برنامه‌ریزی شده است. در ارتباط با کشور ترکیه نیز اعلام شد که پروازهای استانبول  به‌صورت موردی و برای سفر افرادی که مقیم ترکیه هستند انجام می‌شود و در صورتی که ایرانیان در ترکیه باشند و قصد بازگشت به کشور را نیز داشته باشند، این شرایط آماده است. اما تشدید بیماری کرونا طی روزهای گذشته، این احتمال را قوت بخشیده که پروازهای خارجی به مقصد استانبول که قرار بود از اول آگوست (11 مردادماه) راه‌اندازی شود به تعویق بیافتد.

مردم هوشیار باشند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی روز گذشته با بیان اینکه هیچ تاریخی برای برقراری پروازهای خارجی قطعی و نهایی نیست، گفت: آغاز فروش تورهای خارجی قابل اتکا نیست و مردم فریب پیامک‌های تبلیغاتی را نخورند. بسیاری از این پیامک‌ها با هدف جمع‌آوری نقدینگی پول از مردم به صورت انبوه ارسال می‌شود. مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت انجام پروازهای خارجی اظهار کرد: برقراری پروازهای خارجی بستگی به وضعیت شیوع کرونا در ایران و کشورهای مقصد دارد. باید توجه داشته باشیم که اگر شرایط وضعیت کرونا در ایران بحرانی باشد، کشورهای خارحی در برقراری پروازهای ایران تجدیدنظر می‌کنند. او ادامه داد: البته در حال حاضر پروازهای لندن سه بار در هفته، پاریس دو بار در هفته، آمستردام دو بار در هفته و منچستر هم دو بار در هفته به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود. اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که این پروازها با چه ظرفیتی انجام می‌شوند، گفت: هر ایرانی که اقامت این کشورها را داشته باشد می‌تواند مسافر این پرواز باشد اما معمولا تعداد مسافران این پروازها از تهران بیشتر از 10 الی 15 نفر نیست و بیشتر مخاطبان این پروازها ایرانی‌های مقیم این کشورها هستند. او با تاکید بر اینکه هنوز هیچ شرکت خارجی تاریخی برای برقراری پرواز با ایران را اعلام نکرده‌ است، اظهار کرد: نکته بسیار مهم این است که پروتکل‌های بهداشتی پذیرش مسافر خارجی باید اعلام شود. اسعدی سامانی ادامه داد: البته پیش از این پروتکل‌هایی برای پروازهای موردی اعلام شده بود اما باید پروتکل‌ها نهایی و مشخص و فراگیر را اعلام کنیم. او گفت: قطر ایرویز تنها ایرلاینی بود که در دوران کرونا پروازهایش را به ایران قطع نکرد اما با این وجود هم امتیاز ویژه‌ای در این بخش به قطر ایرویز داده نشد. اسعدی سامانی ادامه داد: اساسا پرواز خارجی قابل توجهی انجام نمی‌شود که بخش عمده‌ای از آن هم از طریق قطر ایرویز برقرار شود.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه