ارسال به دیگران پرینت

جنین | جنین مصنوعی

ساخت جنین مصنوعی انسان برای کمک به مشکل ناباروری

یک شرکت بیوتکنولوژی قصد دارد آزمایش موفق تولید جنین موش مصنوعی از سلول‌های بنیادی را این بار با سلول‌‌های انسانی تکرار کند.

ساخت جنین مصنوعی انسان برای کمک به مشکل ناباروری

جنین مصنوعی

یک شرکت بیوتکنولوژی قصد دارد آزمایش موفق تولید جنین موش مصنوعی از سلول‌های بنیادی را این بار با سلول‌‌های انسانی تکرار کند. هدف نهایی این شرکت، رسیدن به بافت‌ها و اندام‌هایی است که می‌تواند برای پیوند و نجات جان انسان‌ها کارآمد باشد.

به‌گزارش بیزنس اینسایدر، طبق مطالعه منتشر شده در مجله Cell دانشمندان دپارتمان علمی ژنتیک مولکولی ویزمان بدون استفاده از اسپرم، تخمک و رحم یک جنین شبیه‌سازی‌ موش پرورش دادند. این نخستین بار بود که چنین فرایندی با موفقیت تکمیل شد. جاکوب هانا، سرپرست این آزمایش، گفت: ماکت‌های جنین نمی‌توانند به موش‌های کامل تبدیل شوند، بنابراین واقعی نیستند. با این حال، طبق مشاهده دانشمندان جنین‌های مصنوعی دارای ضربان قلب، گردش خون، شکل‌گیری مغز، لوله عصبی و مجرای روده هستند. هانا پس از موفقیت آزمایش ماکت موش ادعا کرد که در تلاش است نتایج را با سلول‌های انسانی، ازجمله سلول‌های خودش، تکرار کند.

هانا گفت: جنین، بهترین دستگاه اندام‌ساز و بهترین چاپگر زیستی سه بُعدی است. ما سعی کردیم از هرکاری که جنین می‌کند، تقلید کنیم. کارشناسان دیگر می‌گویند: قبل از اینکه جنین‌های مصنصوعی انسان در دسترس باشند، به تحقیقات بیشتری نیاز است. شرکت Renewal Bio که توسط هانا تأسیس شده است، می‌‌خواهد از این علم برای پیوند بافت عضوی استفاده کند که می‌تواند مشکلاتی مانند ناباروری، بیماری‌‌های ژنتیک و مسائل مربوط به پیری را حل کند. به‌عنوان مثال، سلول‌های خونی که از جنین گرفته‌ می‌شوند می‌توانند به‌طور بالقوه برای کمک به تقویت سیستم‌های نقص ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت Renewal Bio معتقد است هم‌اکنون، برخی از مهم‌ترین مشکلات جهان کاهش نرخ زاد و ولد و پیری سریع جمعیت است. برای حل این مسائل پیچیده و مرکب، این شرکت قصد دارد تا با استفاده از قدرت فناوری جدید سلول‌های بنیادی، نسل جوان‌تر و سالم‌تری از بشر بسازد. 

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه