ارسال به دیگران پرینت

دارو | داروهای مهم

5 دارویی که هرکسی باید در خانه داشته باشد | داشتن این داروها در خانه واجب است

اگر در حال اسباب‌کشی هستید یا می‌خواهید خانه‌تکانی کنید و کابینت‌ها و کشوها را تمیز و مرتب کنید یا به خانه جدیدی رفته‌اید و می‌خواهید زندگی را از نو شروع کنید باید به جعبه داروهایی که در خانه استفاده می‌کنید توجه داشته باشید

5 دارویی که هرکسی باید در خانه داشته باشد | داشتن این داروها در خانه واجب است

5 دارویی که هرکسی باید در خانه داشته باشد

اگر در حال اسباب‌کشی هستید یا می‌خواهید خانه‌تکانی کنید و کابینت‌ها و کشوها را تمیز و مرتب کنید یا به خانه جدیدی رفته‌اید و می‌خواهید زندگی را از نو شروع کنید باید به جعبه داروهایی که در خانه استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. اغلب ما انبوهی از داروها را تلنبار می‌کنیم که گاهی تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است. در این مطلب می‌خواهیم 5 عدد از اقلام ضروری را که پزشکان لازم می‌دانند در هر خانه‌ای وجود داشته باشد معرفی کنیم. 

1-ضدآفتاب

شاید تعجب کنید که ضدآفتاب در لیست لوازم ضروری قرار گرفته اما حقیقت این است که استفاده از ضدآفتاب به صورت روزانه بسیار ضروری است. ضدآفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید تا پوشش‌دهی خوبی روی پوستتان داشته باشد. صبح‌ها ضدآفتاب بزنید و بعد از تعریق یا شنا ضدآفتابتان را تجدید کنید تا پوست شما سالم بماند.

2- استامینوفن

وقتی احساس می‌کنید که سردرد دارید، معمولاً به دنبال دارویی مثل استامینوفن در جعبه داروهایتان می‌گردید. پزشکان می‌گویند این دارو برای تسکین دردهای ضعیف تا متوسط عالی است. استامینوفن به تسکین سردرد، دردهای عضلانی، قاعدگی، سرماخوردگی و گلودرد، کمردرد، کاهش تب کمک می‌کند. این دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود تا کارآیی مناسبی داشته باشد.

3- ایبوپروفن

داروی مهم دیگر ایبوپروفن است. ایبوپروفن غیراستروئیدی است. این دارو هم مسکن است و هم به عنوان ضدالتهاب عمل می‌کند. ایبوپروفن در تسکین درد، حساسیت، تورم و درد پس از جراحی مفید است. همچنین می‌توان برای درمان سردرد، دردهای عضلانی، قاعدگی، سرماخوردگی، گلودرد و دندان‌درد و کاهش تب از آن استفاده کرد. 

4-پماد سوختگی

همه ما سوختگی یا خراش برداشتن پوست را تجربه کرده‌ایم. در مواردی که بسیار خفیف باشد نیازی به مراجعه به اورژانس نیست و می‌توان با پمادهای سوختگی مسئله را حل کرد. از این پماد برای سوختگی، خراشیدگی و هرگونه آسیب به پوست استفاده می‌شود تا از تهاجم باکتری جلوگیری شود. پمادهایی مثل نئوسپورین را می‌توان روزانه 2 تا 3 بار روی زخم تمیز مالید تا حالت پوسته‌پوسته شود و درمان گردد.

5- دیفن هیدرامین

این دارو در موقعیت‌های متفاوت استفاده می‌شود. پزشکان می‌گویند که از دیفن هیدرامین برای تسکین قرمزی، تحریک، خارش چشم یا پوست، آبریزش بینی ناشی از تب، آلرژی، سرفه‌های جزئی استفاده می‌شود. معمولاً این دارو به واکنش‌های آلرژیک یا کاهش تورم کمک می‌کند. لازم به ذکر است که دیفن هیدرامین باعث خواب‌آلودگی می‎شود و نباید در حین رانندگی آن را مصرف کرد. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه