ارسال به دیگران پرینت

وزارت تعاون | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

خبر مهم وزارت کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش در سه دسته جداگانه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه افزایش مستمری بازنشستگان در سه دسته جداگانه انجام می‌شود، اعلام کرد: موضوع معیشت قشر بازنشسته در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این قشر، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های این وزارتخانه است.

خبر مهم وزارت کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش در سه دسته جداگانه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به گزارش روزنامه آرمان با عنوان «آقای وزیر! به تعهدات خود عمل کنید؛ بقیه پیشکش!» اعلام کرد: موضوع معیشت قشر بازنشسته و تأمین و ارائه خدمات مطلوب در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این عزیزان، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است.

طبق تصریح ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال (مشتمل بر مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان) نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

فرایند قانونی تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، فرآیند چگونگی و میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی را مشخص کرده است. حسب مواد یادشده از قانون تأمین‌اجتماعی، بعد از تعیین میزان افزایش حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون کار در هر سال در شورای عالی کار، سازمان تأمین‌اجتماعی با در نظر داشتن مصوبه شورای عالی کار و نیز نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی مبادی قانونی، پیشنهاد خود را در مورد میزان افزایش سالانه مستمری‌ها تدوین و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تنفیذ به هیات‌وزیران ارسال و هیات‌وزیران در صورت تأیید و تنفیذ این پیشنهاد، مصوبه قانونی مربوطه را برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ می‌کند.

تدوین پیشنهاد افزایش مستمری‌ها در سال‌جاری با مشارکت کانون‌های بازنشستگان

بعد از تعیین میزان افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون در شورای عالی کار در روزهای پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۰، فرآیند تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران این سازمان، در اولین روزهای بعد از تعطیلات نوروزی با مشارکت و همکاری اعضای هیات‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران آغاز شد. بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی، پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تأمین ‌اجتماعی در این زمینه، هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری براساس مفاد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و با درنظر داشتن مفاد مصوبه شورای عالی کار، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت بررسی و تنفیذ به هیات‌وزیران ارسال شد. نهایتا در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ براساس مصوبه هیات‌وزیران؛ دستورالعمل پرداخت و افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شد.

جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش مستمری‌ها

مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.

در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان ترمیم خواهد شد. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری ۱۰ میلیون تومان) افزوده می‌شود. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

نگاهی به آمار و ارقام تعداد بازنشستگان و مشمولان بخش‌های مختلف مصوبه دولت

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین آمار و ارقام موجود از تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و ارقام مستمری ماهانه پرداختی به آنان، در مجموع تعداد افراد حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر (براساس شرایط سابقه پرداخت حق بیمه، درصد ازکارافتادگی و...) که از افزایش ۴/۵۷درصدی متأثر شده و مجموع حقوق ماهانه پرداختی به آنان (فرد بازنشسته و جمع پرداختی به بازماندگان) به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خواهد رسید، دو میلیون و ۲۶۸ هزار نفر معادل ۶۲ درصد کل تعداد مستمری‌بگیران از این سازمان است و حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر نیز افزایش ۱۰ درصد پایه حقوق به علاوه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان خواهند داشت و حدود ۲۲۳ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران یعنی حدود ۶ درصد مجموع بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، مشمول افزایش ده درصدی خواهند بود. در ضمن به مبالغ پرداختی به همه این افراد (حداقل‌بگیر و سایر سطوح) براساس شرایط و مقررات، حق عائله‌مندی و اولاد نیز (با فرض داشتن دو فرزند مشمول حدود ۶۰۰ هزار تومان) پرداخت خواهد شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نادر ارسالی در

      وزارتخانه بی وزیر وقتی شما قانون را رعایت نمی کنید چه توقعی از مردم عادی دارید شما به فکر ۵روز باقیمانده از مهلت یک هفته‌ای مجلس برای پاسخ منطقی به ابطال مصوبه تقلبی خود باشید بیخود فضا سازی نکنید فقط مصوبه شورای عالی کار قابل قبول مجلس هست

      • ناشناس ارسالی در

        دیگر از بی عدالتی خسته شدیم آقای رئسی آقایان وزرا خدا را فرا موش نکنید شورای عالی کاروماده(96)احترام گزارید

    • منوچهر ارسالی در

      اگر مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند حق بازنشستگان را از دولت بگیرد یعنی این مجلس کارایی ندارد و به درد نمی‌خورد پس باید منحل شود مجلسی که نمی‌تواند کار کند چرا اینهمه هزینه می‌شود تا رای بیاورند و وارد مجلس شوند مگر برای پرکردن جیب خود به هر حال باز هم در این مملکت رای گیری می‌شود ما هم می‌دانیم چکار کنیم

      • سحر ارسالی در

        فکر کنم دیگه انتخابات انجام بدن خودشون اتوماتیک خودشون و منصوب کنن

    • بهمن ارسالی در

      فقط عین مصوبه شورا باید انجام بشود ولا غیر وگرنه .....

    • حسین ارسالی در

      اقا یان وزرا هرکس به اندازه ای که حق ببمه پرداخت کرده باید حقوقش اضافه شود بفهمید

      • ناشناس ارسالی در

        آقا ما دنبال جنجال نیستیم حقمان است پول زحمتی خودم بعد ۳۲ سال را بدهید جوانان ما هم دیگه دنبال بیمه نیستن ....تورم تورم ریسی

    • رضا ارسالی در

      تکراری است ۱۰میلیونی شد ۱۰درصد من با ۳فرزند مجرد با حقوق ۱۰میلیون افزایش ۱۰درصدی شد یک میلیون ازدواج و مسکن و عروسی دختر و ۲پسرم ووو ۱۰درصدی خودشان با حقوق ۲۰ و ۳۰ میلیون وبیشتر برای ما با پول خودمان تصمیم گرفتند

    • محمدعلی فرشباف ارسالی در

      اینها را صدبار گفتید تا مصوبه شورایعالی کار همانطور که مصوب گشته اجرا نگردد حقمان را از هر طریق که بتوانیم فریاد خواهیم زدوباید کسانی که دم از عدالت میزنند بفهمند حق دستبرد وتغییر در مصوبات شورای عالی کاررا ندارند وبا اقدام غیر قانونی دولت ظلم بزرگی به حقوق بگیران سایر سطوح گردیده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ربطی به دولت ندارد چرا که ریالی از بودجه دولتی به این سازمان پرداخت نمیگردد.

    • ناشناس ارسالی در

      بازی با کلمات. در زمان تعیین حقوق کارگران بازنشستگان، امضای وزیر کار بعنوان نماینده دولت ذیل مصوبه شورای عالی کار درج شده!! این مصوبه دقیقا به تایید هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی هم رسیده و لذا دولت بدلیل حضور نماینده اش در جلسات تعیین حقوق و امضای مصوبه مربوطه، بدون هرگونه دخل و تصرفی میبایست عیناً مصوبه را تایید میکرد، نهایت مخالفت دولت، بازگردان مصوبه به شورای عالی کار بود، نه اینکه خود دخالت غیرقانونی کرده و سرخود قلع و قمع کند. دولت قصد تسلط و در اختیار گرفتن سازمان تامین اجتماعی را دارد، مجموعه ای که نه تنها نیازی نیست تا دولت ردیف بودجه‌ای برایش منظور کند، بلکه براحتی میتواند همچون گذشته دست در جیب کارگران و بازنشستگان مظلوم آن کرده و مال و اموالشان را غارت کند.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حقوق بنده که چهارمیلیون ودویست بوده یک میلیون وصد افزایش پیدا کرده چرا دررسانه همه چی رو دروغ اطلاع رسانی کردید واقعا خجالت نمی‌کشید دروغ تا چه اندازه.

    • نا آشنا ارسالی در

      قانون نظام هماهنگ پرداخت
      چه ازسال 86 تا کنون بازنشتگان
      کشوری گویا زیادی میگیرند
      که ده درصد اضافه حقوق ماهیانه نصیبشان میشود
      سی سال بازنشستگی پراخت
      کن واین طور بهره ور شو

    • کریمی ارسالی در

      با سلام ما مستمری بگیران تامین اجتماعی نصبت به کمک معیشت که به گروهی از مستمری بگیران تعلق گرفته اعتراض کرده و درخواست داریم بجای کمک معیشت همان مبلغ به حقوق پایه اضافه گردد.تادر حقوق سالهای آتی تاثیر داشته باشد. درضمن ما کمک نمی خواهیم. حقمان را می خواهیم

    • ناشناس ارسالی در

      کل حقوقی ک واریز کردید بعد از سه ماه با حقوق وما به التفاوت شده پنج میلیونو چهارصدوشصت هزارتومن،این الان افزایش حقوقه اسمش؟!!اونم بعد از سه ماه؟!!یعنی درکل ششصد تومن اضافه شده ب حقوق ی بازمانده،بعد یکسره هم شعار میدید پنجاهوهفت درصد اضافه کردیم،چرا دیده نمیشه این پنجاهو هفت درصدپس؟!!کاملا مشخصه ک سواره ازحال پیاده باخبر نیس ومهمم نیس ک پیاده چ وضعیتی داره کاملا مشخصه.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام به دولتمردان شکم ها سیر
      آقایان در ناز و معما رحمت کنه
      بنده خدایی سالها پیش در نماز جمعه
      گفت هرکس زیر ۵ملیون حقوق داره
      زیرفقرزندگی میکنه .....

    • نیت علی ارسالی در

      ایت را چه کسانی کارشناسی کردن منکه ۳۱ سال خدمت کردم حقوقم شده ۵۷۹۰ و یک همسایه داریم با ۱۲ سال سابقه واریز بیمه حقوق اون شده ۵۷۰۰ .مرگ بر این مسئول نالایق .واقعا ننگتان باد اسماان گذاشتن مسئول

    • سم ب ارسالی در

      سلام خدمت سرپرست موقت وزارت کار.جناب زاهدی وفا امیدوارم درپست جدید موفق باشیدچون موفقیت شما درکارچنانچه براساس منافع ذینفعان مرتبط بااین وزارتخانه صورت پدیرددراصل بهترشدن اوضاع واحوال مارا درپی دارد.جناب زاهدی درهمین ابتدای کارتان ازشما تقاضا میکنم حتما کتاب قانون کارجمهوری اسلامی را بخوانیدتامتوجه شویداین مناقشه ی بوجودآمده درزمینه ی حقوق بازنشستگان اصلا چیز غریب وپیچیده ای نیست ودرهمین کتاب قانون کارمبنای تعیین وافزایش آن خیلی سلیس وروان وصاف وپوست کنده توصیح داده شده است واصلا برای مسئولین ووزرای کشورکه خداروشکرهمگی صاحب مدارک تحصیلی دکترا وفوق لیسانس و...هستندورئیس جمهورهم که دکترا داردخیلی زشت وزننده است که متوجه نشوندواینگونه مصوبه ای تنظیم کنند.این اعدادوارقام وتوصیح مصوبه یدولت که درابتدای کارتان به ان اشاره کرده ایدرا بیسوادترین بازنشسته ی تامین اجتماعی هم متوجه ی آن شده است.اینکه سه گروه حقوق بگیروجودداردوهرگروه چنددرصداست هم بدردکسی نمیخورد.چماق شما شده افزایش پنجاه وهفت درصدی حقوق حداقل بگیران که مرتب برسرما میکوبیدکه اینرقم ۵۵۸۰۰۰۰تومن دریافتی هم بشرط داشتن همسرودوفرزنداست یعنی معادل روزی ۱۸۵۰۰۰ تومن .دریافت کننده ی این رقم میتواندروزی دوعددروغن ۸۰۰ گرمی بخرد.آیا برای یک خانواده ی ۴ نفره این کافیست ودیگر همه ی مشکلاتشان حل میشود؟اگر این دوستان حداقل بگیرکه ۵۷ درصد حقوقشان اضافه شده ۹۹/۹درصدازکل بازنشستگان هم باشندفرقی نمیکندبیعدالی بیعدالتیست .حتی اگی دیگرسطوح حقوق بگیرسازمان شامل دونفر هم باشندبارمصوبه دولت عدالت قانونی وشرعی را برای آنها به بیعدالتی تبدیل کرده.دریافت حقوق بازنشستگی درتامین اجتماعی براساس میزان پرداخت سهم بیمه درزمان اشتغال است والسلام.با اعدادبیخودبازی نکنیدهم شما وهم ما بازنشستگان خوب میدانیم که مشکل کارمصوبه ی کیلویی وازروی بیفکری دولت است که غلط واشتباه است ومحل مناقشه شده.قانون کارروش افزایش ومیزان افزایش حقوق همه ی مستمری بگیران را دقیق مشخص کرده ودرپایان برای احترام به قوه ی مجریه کشورواجرای بهتروعادلانه ترحقوق ب ازنشستگان تاییدنهایی رقم پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی درموردمستمری بگیرانش را به دولت واگزارکرده.دولت اجازه ی کم وزیادکردن انرا یا تصمیم گیری خودسرانه دراین موردرا ندارد.والسلام.الان دوماهه که افرادوسازمانهایی برای ماستمالی وکمرنگ کردن بیعدالتی دولت میان وحرفهای صدتا یه غاز تحویل ما میدن شما جزء اونا نباشید چون دراینصورت بایدمثل وزیربیسوادوسبک مغز قبلی شبانه مثلا استعفا دهید اینکاررا نکنید.

    • ناشناس ارسالی در

      در ایران سه نوع تورم است . تورم اول برای بازنشسته های حداقل بگیرها و تورم دوم برای متوسط بگیرها و تورم سوم برای بقیه باز نشسته ها
      عجب استدلالی

    • حمیدی ارسالی در

      گیریم که سایر سطوح فقط یک نفر است وبقیه حداقل بگیر ها نودونه درصد است .ایا این مجوزی برای زیر پا له کردن حق مسلم اون یکنفر است؟ این چه استدلالی است که حداقل بگیرها ۶۲ درصد هستند پس مال اونا ۵۷ درصد و سایر سطوح ۳۲ درصد بازنشسته هاست مال اونا ۱۰ درصد کافیه؟ یعنی چه بیسوادها.امام زمان که مظهر عدالت است ایا راضی میشود؟

    • حمید ده یادگاری جانباز برادر شهید ارسالی در

      بعد ۳۵ سال سابقه سخت وزیان آور نه ریه داریم نه دیگه ادمیمم
      حقوق من‌ با یه بازنشسته که ۱۷ سال پرداخت داره مثل همه اگر خدایی آخرتی باشه باید جواب بدید پا رو خون شهدا وجانبازان بدید ما دیگه زوری نداریم

    • حجت ارسالی در

      واقعیثش روبخواهید.دولت دروغگو,مجلس دروغگو
      پس اگرما بخواهیم
      بگیم اینارونمخواهیم
      چه کسی روبایدببینیم

    • بازنشته ارسالی در

      باسلام سال 99 حکم زدین برای بازنشستا کشوری هنوزمابالتفاوت راندادین سال 1400 حکم زدین برای بازشسته علوم پزشکی هنوز ندادین درسال 1402 هم 10 درصدش رومحاسبه نکردین خدا را درنظر بگیرین. نمیدونم کی مقصره (صندوق بازنشستگی. سازمان برنامه وبودجه)کی داره تعلل میکنه 4 ماه ازسال گذشت مصوبه مجلس را اجرا کنین

    • ناشناس ارسالی در

      آقا اینها چقدر زبون نفع هستند با در خواست مجلس وحتی ریاست جمهوری هم مخالفت میکنند ،بنظرم اینها همه از منافقین هستند ،کسانی هستند که میخواهند مملکت رو بهم بزنند و باعث هرج و مرگ بشوند ما سه ماه داریم خون دل میخوریم و اونها به هیچ جایشان بر نخورد از رهبر عزیز تقاضا دارم به داد ما بازنشستگان تامین اجتماعی برسد من که تو این سه ماه اندازه سه سال پیر شدم

    • ناشناس ارسالی در

      شما اگر عرضه دارید تورم مملکت رو کنترل کنید ما ازشما افزایش حقوق نمی خواهیم

    • ناشناس ارسالی در

      دولت عامل اصلی گرانی است و باید براساس پرداختی در زمان شاغل بودن در زمان باز نشستگی نیز اضافات پرداخت گردد .ولاعیر

    • امیر ارسالی در

      دوستان توجه کنید بحث اعداد و ارقام هست بحث فنی هست و نیروی انقلابی رو چه به بحث فنی؟
      حالیش نمیشه خودتون و خسته نکنید
      با نیروی انقلابی فقط از پریدن از روی دیوار سفارت و اسید پاشی و زنده باد مرده باد گفتن حرف بزنید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دسته بندی می کنید اضافه حقوق بازنشستگان را بیایید،تورم را دسته بندی کنید.این ظلم نیست با ۳۹ سال و۱۷ روز سابقه بیمه که تامین اجتماعی ۳۵ سال آنرا قبول کرده ده درصد هم به من اضافه نشده.دیگه اینکه حق مسکن وعائله مندی وسنوات هم که اضافه نشده،ولا ۳ماه تورم ناشی از تو بوق وکرنا کردن اضافه حقوق بازنشستگان را داریم میدیم،پشیمانم از این همه سال برای رد کردن بیمه.چون قانون گریزی می کند تامین اجتماعی.وقتی شما قانون گریزی می کنید چه انتظاری از ملت دارید

    • بازنشستهاما ارسالی در

      ماده ۹۶ قانون اشعار میدارد میزان کلیه مستمری بگیران باتوجه به افزایش هزینه های زندگی متناسب با آن افزایش باید یابد تازه این افزایش ۳۸درصدی مربوط به تورم سال ۱۴۰۰می باشد که قانونا باید افزایش هزینه ها درسال ۱۴۰۱ را باید اعمال کنند همیشه ما یکسال عقب هستیم بعد هم منت می گذارند که ما بیش از تورم افزایش داده‌ایم!!!!!

    • غلامرضا ارسالی در

      تفرقه بینداز و حکومت کن شعار دولت . اگر قرار است افزایشی قانونی باشد باید برای همه باشد چرا مردم را متفرق می کنید . دست مریزاد به مخبر و وزرای نجومی بگیر که دغدغه ی بازنشستگان و کارگران را ندارند .

    • ناشناس ارسالی در

      با سفسطه وفریب از پرداخت حق بازنشستگان فرار نکنید ، سی سال لیمه پرداخت کردیم وهمه ستله چند برازر ودر سنوات آخر ۵ برابر نسبت به حداقل بگیران بیمه داده ایم واین افزایش مطابق نرخ تورم حقمان هست ودرخواست قانونی است واز طریق دیوان عدالت حق طلبی مان را تقاضا خواهیم کرد

    • ناشناس ارسالی در

      حیف‌نون

    • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری ارسالی در

      ازبس این قوانین راخوانده ایم قانوندان شده ایم حق۳۸ درصدوباقیمانده۲۵ درصدچی شد
      من بانظر آقای حسین موافقم هرکس هرچقدربیمه پردازی داشته بهمان نسبت باید اضافه بشه اگه دلتون میسوزه ازجیب خودتون پرداخت کنید
      این بازیهاراتمام کنید تیرماه هم اومدبس کنید

    • ناشناس ارسالی در

      چر ا حرفای تکراری میزنه از کرامات شیخ همی گفت شیره خرما شیرین است

    • محمد ارسالی در

      چرا برای بازنشستگان لشکری و کشوری چنین اقدام خوبی انجام نشد

    • Aa ارسالی در

      این طرح انگلیسی صهیونیستی است که کسانی که ۳۰ سال پول بیشتر دادن کمتر بگیرند و کسانی که کمتر پرداختی داشتن بیشتر شب دراز است و بعد از چند سال این طرح هم از طبقه بندی انگلیس خارج میشود.

      • ناشناس ارسالی در

        این طرح مال کمونیستهاست مثل روسیه و چین😃

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشستگان بر اساس میزان پرداخت کسورات در صندوق تامین حق دریافت مستمری دارند،مصوبه دولت برای حداقلی ها درست،بر همین اساس باید بقیه هم مشمول افزایش شوند،مگر انکه دولت مابه تفاوت افزایش حداقلی ها و بقیه را راست به صندوق بپردازد،وجوه صندوق حق الناس است بر اساس میزان کسورات پرداختی اعضا.وجوه صندوق بین المال نیست که دولت حق تعیین سرنوشت ان را داشته باشد.اگر قرار است افزایشی بر اساس عدالت و قانون تامین اجتماعی صورت گیرد بایدبرای همه بازنشستگان بادرصد یکسان باشد.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای مخبر رییس مجلس هم تایید بکنه باز بهانه داری قانون شکنی نکنید برای ما آمار بازنشسته ها را درنیار آمار حق بیمه را نشان بده مگه با احمق طرف هستی

    • ناشناس ارسالی در

      معتاده بوشو میزد خرجی هم نمی‌داد مدرسه هم نمی‌گذاشت بره گفتن چرا میزنیش تو که کاری برای این بچه نکردی گفت باید معلوم باشه من باباش هستم حالا شده حکایت دولت ما کجا بودی وقتی سی سال حق بیمه دادیم که حالا علنی قانون میشکنی

    • ناشناس ارسالی در

      بی زحمت دیگه نگو چهار چوب قانون بگو چهار چوبی که خودمان درست کردیم اسم قانون را هم خراب نکنید بعد 3 ماه ده درصد آن هم قسطی میدهند دولتی که به تامین اجتماعی و بازنشسته بدهکاره باید همچین قانونی بزاره خودشان میگن غیر قانونی بوده باز تصویب میکنند

    • احمد ارسالی در

      تورم برای همه یکسان هست و شما حق نداری تلاش بازنشسته ای که برای پرداخت بیمه حداکثری تلاش کرده با کمترین درصد حقوقش را افزایش دهید حق گرفتنی است و باید به ما پرداخته شود

    • بازنشسته ارسالی در

      دولت قانون شکن همانطور که کمیته تطبیق مجلس اذعان داشت تصمیم دولت غیرقانونی است. ما مطابق همان قانون حق بیمه پرداخت نموده ایم و مطابق همان قانون باید مستمری بگیریم. والسلام

    • محمدبازنشسته ارسالی در

      من بازنشسته با سی ونیم سال حق بیمه نمیدونم تواین مملکت گل وبلبل با دو تا فرزند محصل وعروس وداماد و چهارنوه چگونه زندگی کنم الان باید بیل بزا م روی شونم برم سرچهارراه وایستم که ببرنم براکارگ ی تا بتونم زندگیم رو بچرخونم اینه عدالت که رئیس جمهورمحترم دم ازش میزد درتبلیغات انتخابیش بعدس دم از معیشت مردم وکرامت بازنشسه میزن همچین کرامتی رو بازنشسته ها نمیخواهند بازنشسته ها گدا نیستند که باابروی بازنشستها بازی میکنید اقای رئیس جمهور بزگانم میگفت به شیخ جماعت رای ندید که جیب عبایش تا پرشود صدسال طول میکشه راست میگفتن بزرگان

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت به هیچ صراطی مستقیم نیست. چرا خلاف قانون و ماده ۹۶ درآمدها را طبقه بندی میکنید. از کجا چنین چیزی را به دست آورده اید.؟ دولت ۱۳ برود ۱۳ به در شاید روال بهتر شود. این دولت کپی برابر اصل دولت احمدی نژاد است.

    • ناشناس ارسالی در

      با ده درصد افزایش حقوق خودتون چطور با1800 میتونین زندگی کنین بااین گرونی ها

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت از بازنشستگان انتقام میگیرد. خدا لعت کند ظلم را و این جراحان اقتصادی را که فقط فقر را گسترش دادند. صف نان را ببینید. خرید روغن ۴۰درصد کاهش دارد چون قیمت خوراک که با آن تهیه میشود افزایش یافته. به دلیل گرانی نهادهدهای دامی و ذبح بی رویه گوسفند و گاو مولد قیمت گوشت را به ۴۰۰ هزارتومان خواهید رساند. مردم چرا باید تاوان ناتوانی دولت را بدهند؟

    • علی حزین ارسالی در

      واقعآ با ۳۰ سال جوانیمان را در این جادهها گذاشتیم الان با ۵۷۰۰۰۰۰ و مستاجربودن وداماد داشتن و۲ دختر دم بخت و تنی ناسالم ‌! با تک کلیه بودن ! خدایا خودت به فریاد برس؛

    • رعنا محمدی ارسالی در

      خدا ازتون نگذره اینا همش همون حرفای تکراریه اگه افزایش پیدا نکنه حقوقها شما دیگه جلودار بازنشسته ها نمیتونید باشید بشمار

    • بهمن ارسالی در

      با عرض سلام دوستان این موارد که صد بار تکرار شده و اون مبلغ منظور همان عدد 370شد 407و 191هزار تومان شد 220تومان 150مسکن شد 165تومان آقایون عزیز آنقدر مارا بی سواد ندانید ما می دونیم فرق اعمال شدن مصوبه شوار عالی کار چقدر اخلاف حقوق ما میشه شما حداقلی افزایش دادید دستون درد نکنه اما افرادی که مثل ما 34سال بیمه پرداخت کرده خدا خوش نمیاد ظلم بشه و دست تو جیب یه کارگر بازنشسته کرد جراحی اقتصادی به خدای محمد این نیست محبوبیت پیدا کردن این نیست دم از عدالت زد و عدالت زیر پا لح کرد. فقط اجرای شواری عالی کار.

    • بازنشسنه ارسالی در

      واقعا هرچه قدیمیها می‌گفتند راست بوده
      سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده
      اون موقع که جلسه گذاشته بودند و نماینده دولت هم حضور داشت خواب تشریف داشتید که بعد از ۴ ماه شل و سفت کردن از سر وته حقوق ما زدین !
      تازه از حقوق خودمان که در واقع دزدیدید میخواهید به خودمان سبد معیشتی بدهید
      لابد مواد غذایی تاریخ گذشته و برنج وارداتی آشغالی
      اگه آقای کاظمی خیلی زرنگه حقوق خودش را به ۵میلیون کاهش بده ببینیم چطوری با این مبلغ خرج و بازخانه اش را میرسونه یا بقیه دولتمردان شکم سیر .
      وای به حال اسلام که شماها خودتان را مسلمان میدانید
      لااقل یک کلمه امام حسین را آویزه گوشتان کنید که فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید که متاسفانه شما نه این را دارید و نه آن را
      فردای محشر چگونه جواب ملت رنج کشیده را میدهید . که به نام دین برایتان دارم باز کردید .وای بحالتان

    • ناشناس ارسالی در

      اگر قانون نتونه قوه مجریه رو مجاب به اطاعت از قانون نکنه اون مجلس باید درشو گل بگیری با کلیه حدم و حشمش

    • محمدرضا ارسالی در

      حالا مثلاً اگر رییس جمهور دستور نداده بود از این که الان بوده میخواستن پایین تر بیارن پس چرا لقمه دونه چند رییس جمهور انرژی مصرف کرده اینقدر هزینه نیمزاشت روی دست خودش

    • محمدرضا ارسالی در

      حالا مثلاً اگر رییس جمهور دستور نداده بود از این که الان بوده میخواستن پایین تر بیارن پس چرا لقمه دونه چند رییس جمهور انرژی مصرف کرده اینقدر هزینه نیمزاشت روی دست خودش

    • ناشناس ارسالی در

      از دولتی که خودش قانون را زیرپا می‌گذارد واز جیب خودش هم که نمی خواهد هزینه کند دست درجیب اقشار ضعیف جامع کرده چه توقعی دارید سی سال بیمه پرداخت کردیم وحال این نتیجه این سی سال خدمت

    • بابک ارسالی در

      تصمیم دولت رئیسی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خلاف قانون است دولت ناکار آمد رئیسی مشروعیت ندارد.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رئیس جمهور یه کاری هم برای کم سابقه ها کنید شرایط خیلی سختی داریم

    • علی ارسالی در

      فقط مصوبه شورای عالی کار
      چون در غیر اینصورت باید بیمه پردازی کارگران سایر سطوح هم ۴۷ درصد کمتر به تأمین اجتماعی پرداخت کنند که با قانون سازمان منافات دارد

    • علی ارسالی در

      تفاسیر و توجیهات بی پایه و اساس شما قابل قبول نیست حالا واقعیات را بشنوید با همکاران در وزارت نیرو مشغول کار بودم تعدای از همکاران عضو صندوق کشوری بودند و تعدادی هم عضو تامین اجتماعی ازجمله بنده با ۳۵ سال سابقه خدمت وقتی بازنشسته شدم مدیر استانی بودم حقوق بازنشستگی من حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد از همکاران کشوری بیشتر بود یکی به لحاظ ۳۵ سال خدمت دوم طبق محاسبات و مقررات تامین اجتماعی حتی همکارانم بمن میگفتند کاشکی ما هم تامین اجتماعی را انتخاب میکردیم انتخاب درست را شما کردید متاسفانه چندسال بعد با مداخلات غیر مسئولانه و حق کشی های مدام مطلع شدم که مدیران همکار بازنشسته کشوری هم ردیف من حدود ۶میلیون تومان از من بیشتر مستمری میگیرند در صورتیکه من هم ردیف آنها بلکه بالاتر گروه ۱۹ با ۳۵سال پرداخت حق بیمه من این تضییع حقوقم را به حساب تامین اجتماعی نمیگذارم چرا که از نوجوانی (۱۵سالگی) عضو وعاشق تامین اجتماعی بودم
      من حقوق بگیر دولت بودم همردیف آنها حقوق میگرفتم ولی امروز با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه کمتر از همکاران سابقم مستمری میگیرم چرا ؟؟ سوابق پرونده در تامین اجتماعی موجود است

    • ناشناس ارسالی در

      خواسته ما بازنشستگان اجرای مصوبه شورای عالی کار افزایش 38%درصدی ومبلغ 515هزار تومان برای سایر سطوح است.مصوبه قانونی است .ما بازنشستگان اگر دولت بگذارد تامین اجتماعی اجراش نمایند وخلالی در قانون ومصوبه قانونی ایجاد نکند.ما حرفی نداریم. برخی از بازنشستگان در همین رسانه می گویند حقوق بازنشستگان چون از بودجه دولت نیست ربطی به دولت ندارد که دخالت کند حرف نظرشان درست است ولی همکاران گرامی می دانید ربطش کجاست اینجاست دولت ودولت های قبلی در سالهای متمادی بدهی های زیادی به صندوق تامین اجتماعی دارد اگر بخواهد مصوبه قانونی شورایعالی کار در مورد افزایش بازنشستگان را قبول واجرا کند این مصوبه بار مالی برای تامین اجتماعی دارد واین بار مالی واجرای مصوبه حل موضوع افزایش 38٪و مبلغ ۵۱۵ هزار تومان منوط به اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی داد شود تا تامین اجتماعی بتواند بار مالی وهزینه افزایش را متحمل شود .نتیجه می گیریم دولت با این مصوبه مخالفت می کند چون پول بدهی به صندوق تامین اجتماعی عینا بیت المال کارگران وبازنشستگان است ندارد بدهد ویا نمی خواهد بدهد به همین خاطر حاضر نیست مصوبه قانونی افزایش حقوق را اجرا نمایند . حالا مشخص شد افزایش حقوق بازنشستگان کجاش ربط پیدا می کند به بودجه دولت ومخالفت هیئت دولت چرا است وآن ربط کجاست. بازنشسته.

    • لشکری ارسالی در

      سلام درسال 1400 حکم 7200 میلیون بود الاان شده 7900 با35 سال سابقه خوده شما قضاوت بکنید

    • ناشناس ارسالی در

      حیف حبف به عدم کارایی دولت کرامت واقعا ملت را بیچاره کردید

    • باز نشسته ارسالی در

      این خبر ۱۰درصد را قریب ۱۰۰۰بار تیتر کردید وروزی ۱۰۰بار از زوایای مختلف عنوان کردید با روح وروان بازنشستگان روزی ۱۰هزار بار بازی کردید ولی یکبار نگفتید این مصوب توسط هییت تطبیق ابطال شد میخواهید ده درصد را برای ما به زورجابندازید ومارا خوار حقیر کنید که اگر اینطور هست خدا به سرشما وان وزارت کار بیاوردو شما را خوار حقیر کند

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی چی اینکه همون مبلغ اولیه است که بازنشستگان بهش اعتراض دارند و قرار شد مصوبه آن ابطال شود و مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد حالا بعد از این همه مدت دوباره همون ده درصد صدقه رو میخوان بدن شرم آوره که دولت بدهی خودشو میخواد از جیب بازنشستگانی بده که سی سال کار کردن و حق بیمه و مالیات پرداخت کردن و حالا که میخوان از حق الزحمه خودشون استفاده کنند دولت همینو هم نمیتونه ببینه ؟

    • Aa ارسالی در

      این طرح طرح انگلیسی صهیونیستی برای نابودی و انتقام از کسانی است که انقلاب کردند به سلامتی آقایان موفقیت بسیار هم کسب کردن واقعا داریم له میشویم دست مریزاد.

    • ناشناس ارسالی در

      از ماست که برماست
      حالا برید رای بدید به این نالایقها

    • علی ارسالی در

      معلوم نیست این چه روش محاسباتی و مدیریتی و منطقی است مگر در حوزه امور مالیاتی آنهایی در آمد بیشتری دارند مالیات کمتر شامل آنها میشود مثلاً کم درآمدی ها ۵۸درصد مالیات بدهند و در آمدهای بالاتر ۱۰ درصد حالا بااین همه تورم نجومی کم درآمدیها ۵۸درصد به حقوقشان اضافه شود گروههای متوسط بالاتر با حداقل (۱۰درصد) چه خصومتی شامل طبقات متوسط و بالاتر شده مگر این گروهها( متوسط وبالاتر) مالیات بیشتر و حق بیمه بیشتری نسبت به کم درآمدها نپرداخته اند که حالا جبران مافات(تنبیه مکافات) میشوند این چه روش محاسباتی است این چه روش منطقی و مدیریتیست واقعاً جای تعجب است اگر بنا دارید از اقشار کم درآمد حمایت کنید بکنید خدا خیرتان دهد چرا از جیب سایر اقشار برمیدارید این چه عدالتی است چه منطق است چه فرمولی است ؟؟؟؟؟!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      خبر وزارت کار و دسته بندی کردن افزایش حقوق بدرد خودش میخوره این وزیرکار هم مثل قبلیه از قانون چیزی نمیدونن فقط حرف زور میزنن

      • ناشناس ارسالی در

        دمت گرم خدا بهت خیر بده
        بابا خودشون زدن به اون راه
        کجایی سید مظلوما همه چی بر عکسه گرانییییییییی
        ای داد ای بیداد صدای بازنشسته را در یابید

    • ناشناس ارسالی در

      دولتی که حق بازنشستگان را نمیده واقعا دولت نیست بازنشسته معلوم الحال هست دست تنگ مریض پیر با مخارج کمر شکن اولین کسی که تو سرش میزند خود دولت است وای برما بازنشستگان کشور ی .. لشگری
      تامین اجتماعی و کشوری از همه بد بخت تر

    • منصور ارسالی در

      میدونید چرا این همه با افتخار میگن حقوق حداقل بگیران را 57 درصد اضافه کردیم و کاری به بقیه ندارند چون حقوق خودشون بر مبنای حد اکثر 7 برابر حقوق حداقل بگیران میتواند اضافه بشه یعنی. هرچقدر به حقوق حداقل بگیران اضافه بشه 7 برابر به حقوق خودشون اضافه میشود خدالعنت کنه این مدیران را که فقط به فکر جیب خودشان هستند

    • ناشناس ارسالی در

      آقا ما حقمون رو میخواهیم.فقط شما اول بگید چرا من که سال نود با یک وصد بازنشسته شدم.الان ۶۷۰۰ میگیرم همرده ی من تو کشوری ۱۴ تومان میگیره؟ بعد دولت به تامین اجتماعی بدهکاره؟ پس اون پول کشوری از کجا آومده.؟ خوب از جیب من برداشته شده دیگه .چرا ۷۵ درصد تامین اجتماعی حداقلی بگیرن؟ دو فرض داره.یک چون ناتوانند؟ دو چون حقوقشون به موقع همسان سازی نشده؟ خوب کسی کارگر ناتوان میگیره؟ نه . بخشی از این ناتوان ها رو مجلس با وضع قوانین الزام اور و به طور غیر قانونی، بر سر سفره ی تامین اجتماعی نشوند تا کارگر جماعت جورشون رو بکشن و دولت مجبور نشه حمایتشون کنه.الان هم که هنوز آویزون ما هستند.و و در فرض دوم، هم اگر به موقع دولت بدهیش رو میپرداخت، و مستمری بگیر هایی مثل من این چند سال ، حقوقش انقدر کم نبود، الان صاحبخونه بودیم .اصلا دولت فکر پرداخت بدهی با معوقات و خسارات و زیانش به مستمری بگیر تامین اجتماعی هست؟تازه میخواد بسته ی حمایتی بده؟ مگه ما گداییم.یه عمره دولت و ملت گدا رو ما نون دادیم .دیگه بسه

    • Ag ارسالی در

      چرا همش میگن حقوق بازنشسته ها با حق زن وحق اولاد ۶۰۰ اضافه شده
      چرا کسی نیست به این بی عقلا بگه خوب ما که تو سال ۱۴۰۰ هم حق زن وحق اولاد میگرفتیم والان فقط اینها رو ۱۰ درصد بردن بالا یعنی حق اولاد حدود ده تومن زیاد شده که بخوره تو سرشون بچه های اونا تو کشورهای خارجی دارن کیف میکنن اونوقت بچه های ما تو یه سال با این همه گرانی فقط ده تومن به حق اولادشون اضافه شده

    • رضا ارسالی در

      بریدخجالت بکشین با این تصمییمات دیمیتون. آخر فکرش نکردین با این نگرش شما همه چی بهم میخور. با این شرایط دیگه طرف مرز داره که حق بیمه بیشتر بده که بعدا به دردش بخوره. خوب کف بیمه را با چند سال بیمه میده و بعدش بهترین بازده را براش داره. متاسفم برای کساییکه اینجور حق الناس میکنن

    • کتی ارسالی در

      برای هر مبلغ حقوقی که بازنشسته میگیره ۱۰ در صد کمه خیلی کمه به قرآن کمه آخه ۱۰ در صد و خجالت اوره بس کنید دیگه ، خدا خیر بده به هر کسی که صادقانه حق بازنشستگان و طلب می‌کنه ، کمتر دق بدید

    • ناشناس ارسالی در

      حداقل بگیران نوش جونشون باید ۵۰ میلیونشون بدهند ولی آقایان باسواد اکثر حراقل بگیران کار آزاد داشتن از سن ۵۰ سالگی شروع به دادن یک مقدار بیمه کردند الانم اکثرشون یا مغازه دارند یا کامیون دارند یا شغل اصلی دیگه بخدا چند نفر میشناسم خداییش کارت حقوقشو داده بود بچه ۱۲ سالش به طعنه گفت حقوق پسرم شده ۵۶۰۰ خخخ بعد شخصی را میشناسم با ۳۲و نیم سال دادن حق بیمه که تموم درآمدش همینه با حقوق اون پسر ۱۲ ساله که ۱۳ سال بیمه داده بود ۱۵۰۰ فرق داشت اون طفلک دوتا پسر هم سن پسر اون حداقل بگیره بود حداقل بگیری میشناسم سه واحد مسکونی شیک و هفت دهنه مغازه بالا شهر داره که دم عید پنج ماه بود بازنشست شده بود ۸۰۰ تومن عیدی گرفته بود ومن ۱۵۰۰ میخندید میگفت حالا مفته خدا را شکر من هروقت یه پول اضافی داشتم اینجا نیریختم بحساب بیمه الان خوبه دیگه برا پیری خوبه منظور این بود آهای کسی که داعیه عدالت داری آیا شعور اجتماعی و چگونگی تخصصیص حقوق داری ؟؟ عند بی عدالتی را داری وقتی عدالت را برای حقوق بگیر که ۳۰ سال زحمت کشیده نمیتونی رعایت کنی بالاتر ده میلیون اکثرا یا مدرک دانشگاهی داشتند یا سی سال کار سخت و زیان آور میفهمی زیان آور انجام دادند و حالا و یا آینده نزدیک باید خرج بیماربهای ناشی از کار زیان آورشون بکنند آقای عادل میفهمی ؟؟؟ عدالت کجاست ؟؟؟ بنابراین تا آخرین قطره بیجان خونمون در مقابل بی عدالتی که نسبت به فرزندانمان دارید میایستیم

    • ناشناس ارسالی در

      آقایان انگار تو این مملکت زندگی نمیکنند که حتما همینطور است انگار که گرانی و تورم رانمیبینند
      فقط نمیدانم با کدام وجدان کاری شبها خوابشان میبرد حتما به این طرز فکر و تصمیماتشان هم افتخار میکنند
      اگر خدایی هست و اعتقادی داشته باشند فردا چطور میخواهند جواب پس بدهند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تورابه خدا حقوق خانواده ای کمیته امدادهم افزایش بدین بخدااینهاقشرضعیف وزیرفقرجامعه هستند خدااجرتان بدهدبه دادبدبختی مددجویان کمیته امدادهم برسین بخوسوس اونهایی که بچه دارین ومریضن وتوانایی کاری ندارن وبا این مبلغ هم نمی توانیدچهارقلم کالابخری ومستاجرهم باشن

    • بازنشسته ارسالی در

      شما دولت ومجلس جز نابودی ملت وکشور وخیانت به ایران کاری دیگر نکردید شما دشمن مردم وملت هشستین از دشمن چه انتظاری میشه داشت

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی یکلام مگر کورید نرخ تورم بالای ۴۰۰ درصده یعنی شما بی سوادها تا الان ۳ بار باید حقوق صد درصدی اضافه میکردید نه اینکه سه ماه از سال گذشته و شماها هنوز نفهمیدید که دارند از گرده شما بی سوادها سواری مفت میگیرند و دارید کارگر بازنشسته را دسته بندی میکنید اون یکی هم آمد یارانه ها را صرف اینکه دو فرزند حاضر نشدن ۴۵۵۰۰ را از حساب پدر پیرشان حذف کنند بابا بفهمید همه هم که الا ماشاالله مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا دارید برید بمیرید تا ملت شماها را نکشتند معنی خجالت را میفهمید اگر‌طرف ثروتمند بود کارگر نمیشد که توی بیسواد بیایی و او را در دهک دهم قرار بدی که چندر غاز را این فلک زده ها بدزدی . باز هم بگم از گرانی سر بفلک کشیده بیرون خبر ندارید که ۱۰ درصد را دارید به خیک کارگر بینوا قالب میکند شرمتان باد من خجالت کشیدم .

    • mary ارسالی در

      چرا هیچ اخباری نسبت به زیر حداقل بگیرها سوابق ده و یازده سال نیست هیچ قانونی وضع نشده من خانم خود سرپرست چه گناهی کردم که همسرم در اول جوانی به رحمت خدا رفت والان همون ۵۷ درصد هم اضافه نشده

    • ناشناس ارسالی در

      وزرا باید بدانند وزمین داشته باشند که آنها را همین ملت بارای خود سر کار آورده اند کاری نکنند که در اثر ظلم به حقوق بگیر ملت از دولت ورژیم قهر کنند.آقایان وزرا آیا درست است که شما به رستورانی بروید وغذا ۳۰۰هزار تومانی سفارش دهید برای شما غذای ۵۰هزارتومانی سرو کنند؟ بازنشسته هایی که بیمه بیشتر پرداخت کرده اند باید حقوق بیشتری دریافت کنند! مگر ایران کمونیستی است؟ دولت این قوانین مندر آوردی را اجرا مبکند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بی سلام ۱۵سال داشتم رفتم جبهه برای این که عدالت برقرارباشد شما کاری گردید که تمام ملت ازکرده خودشان ناراضی باشند یک عمرکارکردیم حال باید خجالت زن وبچه ونداشتن خونه خجالت بکسیم این انقلاب بود که دم می‌زنند ۳۵سال کار حال باید۸ملیون حقوق بگیریم شما خودتان چقدر حقوق می‌گیرند شاید کار دیگری می‌کنند آین حقوق فقدر کرایه خونه را هم نمی شد بدیم اجب روزگاری

      • ناشناس ارسالی در

        مثلا میخواهن اجاره رو کنترل کنن که مالک و مستاجر رو بجون هم بیندازن خانه خالی شود مالیات بگیرن یا دیگه بجای املاک خودشون کمیسیون بردارن

    • ناشناس ارسالی در

      اقایون وزرا وهیئت دولت چرا خودتونو به خواب زدید ونمی خواهید اشتباه دولت و آن وزیر بی تجربه را گردن بگیرید مرد کسیه که اشتباه خودشو گردن بگیره نه به اشتباهی که کرده پافشاری کنه بابا یه زحمت به خودتون بدید و اساسنامه وقانون مصوب سازمان تامین اجتماعی را در رابطه نحوه ومیزان حقوق مستمری بگیرانش را مطالعه کنید رو هوا حرف نزنید وزندگی مردم را به چالش نکشید

    • بازنشسته ارسالی در

      هی وزارت کار چرا از چندین سالهایه پیش نگفتید به سه صورت بیمه پرداخت کنید که هر کس کمترین بیمه را پرداخت کند بیشترین حقوق را دریافت میکند وهر کس بیشترین حق بیمه پرداخت میکند والان داری به سه دسته افزایش حقوق میدهید یادتان باشد قانون تامین اجتماعی میگوید هر شخص بازنشسته بالاترین پرداختی مساویه بیشترین حقوق وافزایش سالیانه شما اگر توانایی داری جلویه گرانی را بگیر نه دستبرد زدن به حق بازنشته ی بدبخت که خوردن نداره

    • ناشناس ارسالی در

      ما۳۸ سال بیمه پرداخت کردیم بایدبه همون اندازه زحمت ۳۸ سال اضافه بشه نه به اندازه ی ۱۵ سال شماموظف هستیداضافه چندسال ماروبدید

    • حسین ارسالی در

      حق خوری آشکار
      تامین اجتماعی به میزان پایه حقوق دریافتی متعهد به پرداخت حقوق است
      دولت بجای دخالت دراین مطلب ،تورم رامهارکند...

    • رضا ارسالی در

      بازنشستگان عزیز آقایان مجلسی کسری وبریز و بپاش های خودشون را از صندوق تأمین اجتماعی تأمین می‌کنند یعنی از پول ما حقوق های نجومی اشان را تأمین می‌کنند، وقتی رای دیوان را نا دیده می‌گیرند، ته ماجرا را بگیرید،حال ماییم و نوای بی نوایی،بسم‌الله اگر حريف مایی، دوستان خیابان حقمان را خواهیم گرفت. به خیابان ها خواهیم آمد، نگذارید، این شعله خاموش شود..

    • بازنشسته مستآجر ورشکسته و سید آل ابا ارسالی در

      سلام برقشر مظلوم ومحترم بازنشسته
      ولعنت خدا وبندگانش نثار مسئولین خدانشناسی امثال وزیر معدوم کار و ریئس
      سازمان برنامه وبودجه که نقش ابو موسی اشعری را دراین موضوع عهده دار میباشد.ا
      هرکسی که درین حقکشی نقشی داشته بداند
      که آخر وعاقبت خوش وآینده خوبی برایشان
      متصور نیست.خداوندبرای چنین افرادی قاسم الجبارین را مژده داده.انشالله بزودی

    • احمد ارسالی در

      بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی ازبیمه پرداختی خودشان حقوق می گیرندوحتی افزایش۵۷٪حداقل بگیران نیز حق الناس و بی عدالتی است.ودلیل افزایش آن اینست که مسئولان با بالا رفتن حداکثر حقوق دریافتی که معادل ۷برابر حداقل حقوق است از ۶۰٪افزایش حقوق برخوردار میشوند.این کلاه واقعا گشاد روی سر سایر سطوح که ۱۰٪تصویب شده است رفته.متاسفانه بی عدالتی وهشتناک

    • خ ج ارسالی در

      سلام من یک زن سر پرست خانواده هستم همسرم فوت شده ومستاجر هستم خدا شاهده پیش عروس وداماد خجالت میکشم آقای سید مطلوم مستضعفان اومدی که همه چی رو درست کنی ولی بدترش کردی من مستمر بگیر تامین اجتمایی هستم ومعلول اومدی همه چی رو گرون ده برابر کردی ومستاجره رو بدبخت من ماهی ۵میلیون اجاره میدم یعنی حقوقم رو اجاره میدم اومدی چی رو درست کردی بهترین جا مشینید خانواده هاتون راحت زندگی میکنن دعدعه اینو ندارن که سر برج شد اجاره خونه بدن پول نداشته باشن روعن ومرغ و گوشتو وغیرهههههه بخرن حتی پول دارو ویارانه که هر جور صلاح میدونید بدید ۴۰۰ هزار تومان رو کردی ۳۰۰ شما از دل ما چه خبر داری که مردم چطور زندگی میکنن ایا با پنج وخورده ای میتونید یک ماه زندگی کنید ما هیچی نمی‌خواهیم قیمت ها رو به قبل بر گردونید اگ حاج خانم شما روغن نداشته باشد چه باید بکند یک ثانیه خودتان را جای ما بگذارید تو رو خدا از خدا بترسید چوب خدا صدا نداره ای کاش شما رئیس جمهور نمیشدید رئیس جمهوری که میخواد مردم تو فلا کت زندگی کند ولی خودش در آسایش بدرد نمی خورد بابا مردم خسته شدن خستههههههه

    • بازنشسته ارسالی در

      یا ما رو هالو فرض کردن یا آقایون وزرا ک م سواد تشریف دارند .یعنی درم این مسئله که سایر سطوح سی سال از عمر خودشونو گذاشتن و هم زمان هم حق بیمه پرداخت کرده برای آقایون اینقده سخته؟
      خق بازنشسته خوردن نداره تو جوونی مرگ برشاه گفتن و نترسیدن الان که دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن

    • علی ارسالی در

      گم شوو تو هم با این اخبار تکراری و بازی با کلماتت با احساسات ما بازی میکنی گم سووو باا باا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام با این تورم بنده سرپرست خانواده هستم با ده سال سابقه اون هم با واریز کمیته امداد حقوقم بود یک میلیون دویست حالا اضافه کردن ۶۵۰ هزارتومن خودم مستجره هستم ماهی دومیلیون اجاره خونه میدم حالا که وقت تمدید بشه نمی دانم چقدر به اجاره اضافه میکنه من بد بخت چطور با این حقوق هم اجاره بدم وهم بتونم با این گرانی زندگی کنم شما بگویید

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی به قانون عمل نمیشه مصوبه شورا که مصوبه قانونی ارزشی قائل نیستن با حرف یک نفر سرنوشت چند میلیون خانواده رو عوض کرده به فقر مطلق دامن میزنن میتوان گفت عدالت رعایت شده ؟؟؟؟؟؟ماکه از پول خودمون حقوق میگیریم حالا پول خودمونو هم به خودمون نمیدن چه کنیم که با سیلی صورتمونو سرخ میکنیم آیا جوابی دارن ؟مابه جهنم لااقل به امضاء وزیرارزش وقائل میشدیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه