ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آغاز تزریق دُز چهارم کرونا به ۷۰ ساله‌ها

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تزریق دُز چهارم واکسن کرونا هم اینک برای افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام است و به زودی برای گروه های جدید سنی نیز آغاز می شود.

 آغاز تزریق دُز چهارم کرونا به ۷۰ ساله‌ها

سید جلال الدین بطحایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: یکی از عوامل کاهش آمار بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا تزریق واکسن از سوی جوامع طرح ملی هدف واکسیناسیون کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: به طور حتم استمرار روند کاهشی ابتلا و به صفر رسیدن مرگ و میر ناشی از کرونا مستلزم تکمیل فرایند تزریق واکسیناسیون در زمان های تعیین شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: از اوایل اردیبهشت امسال طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد بالای ۷۰ سال و کادر درمان که چهار ماه از نوبت سوم واکسن‌ آنها گذشته تزریق دُز چهارم آغاز شد.

بطحایی از شهروندان خواست با مراجعه به پایگاهای تجمیعی واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت پیس از آغاز موج های جدید و مبتلا شدن به کرونا نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: محدودیتی در تامین واکسن مورد نیاز برای تزریق دُز چهارم وجود ندارد و تزریق دُز چهارم واکسن بر اساس نوع واکسن قبلی انجام شده هر چند تیم های حاضر در مراکز واکسیناسیون مشاوره های لازم را در زمینه نوع واکسن تزریقی به مراجعان ارائه می دهند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان از مردم خواست همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری‌ فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی را تا ریشه کن شدن کرونا مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۴۰ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه