ارسال به دیگران پرینت

دارنده مدال طلای المپیک لندن:

وزنه برداری ایران به ته دره رسید

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: وزنه‌برداری ایران به شرایط بحرانی رسیده و ته دره است.

وزنه برداری ایران به ته دره رسید

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: وزنه‌برداری ایران به شرایط بحرانی رسیده و ته دره است.

در خصوص شرایط این روزهای وزنه‌برداری اظهار داشت: مدیریت این رشته به نحوی پیش رفته که قرار  نیست اتفاق خاصی برای وزنه‌برداری رخ دهد. چند ماه پیش گفتم وزنه‌برداری به ته دره رفته و هیچ امیدی به بالاتر رفتن آن نیست، مگر آن‌ که سکان وزنه‌برداری دست آدم دلسوز بیفتد.

وی افزود: متاسفانه سیستمی که اکنون راس کار فدراسیون است باعث شده به این رشته امیدوار نباشیم. بعد از المپیک اردوهای زیادی برای وزنه‌برداران تشکیل نشد و اردوی بازی‌های آسیایی هم  تنها 3 روز طول کشید که واقعا جای تاسف دارد.

قهرمان پرافتخار وزنه‌برداری تصریح کرد: مانده‌ام وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک باید دیگر چه چیزی بینند تا به وزنه‌برداری ورود کنند. این رشته از روزهای اوج خود فاصله گرفته و چند سالی است متکی به تک ستاره‌ها شده است. در بحث استعدادیابی هم بعد از نسل ما دیگر شاهد بروز ستاره خاصی نبودیم.

دارنده مدال طلای المپیک لندن در ادامه گفت: بهتر است برای رویدادهایی چون المپیک، قهرمانی جهان ، بازی‌های آسیایی و جهانی سیاست درستی در نظر گرفته شود. مسئولان همیشه اعزام کیفی را بهانه کردند و با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی باید بدانند که تنها با بودجه کمیته و وزارت نمی شود یک فدراسیون را تامین کرد و خود رییس هم باید به فکر آوردن پول باشد. فدراسیون ضعف‌های زیادی دارد اما کسی دنبال برطرف کردن ایرادات نیست.

ملی‌پوش پیشین وزنه‌برداری عنوان کرد: نسل ما طلایی بود، اما الان فدراسیون با سیاست غلط خود برای مدتی، علی داودی، سهراب مرادی یا حتی حافظ قشقایی را کنار گذاشت. فدراسیون متکی به ستاره‌هایی مانند داوودی، رسول معتمدی یا جوادی شده تا مدال بیاورند و مابقی اصلا برای آقایان مهم نیستند.

سلیمی با اشاره به اینکه خوشحال است با فدراسیون وزنه‌برداری همکاری نمی‌کند، گفت: باعث افتخارم است با این فدراسیون همکاری نمی‌کنم و در  نابودی وزنه برداری سهیم نیستم. من چند ماه پیش تذکر داده بودم که وزنه‌برداری ته دره است و اوضاع بدتر از این هم می‌شود اما کسی توجه نکرد و امیدوارم مسئولان ورزش هرچه زودتر فکری به حال این رشته پرطرفدار کنند.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه