ارسال به دیگران پرینت

کشف جدید چینی ها | جنگلی پر رمز راز

کشف جدید و حیرت آور چینی ها | فروچاله عظیم که درونش جنگل دارد! + تصویر

دانشمندان چشم بادامی باز هم کشف دیگر کردند این بار فروچاله ای عظیمی را کشف کردند که انتهایش به یک جنگل می رسد

کشف جدید و حیرت آور چینی ها | فروچاله عظیم که درونش جنگل دارد! + تصویر

تیمی از دانشمندان چینی یک فروچاله 192 متری به همراه یک جنگل عظیم در قسمت پایینی آن کشف کردند که منبع عظیمی از آب زیرزمینی است.

عمق این گودال 192 متر (630 فوت) است و به قدری بزرگ است که می‌تواند طاق دروازه «سنت لوئیس» را ببلعد.

گروهی از غارشناسان در روز جمعه 6 می به داخل این فروچاله رفتند و متوجه سه ورودی غار در شکاف دیواره شدند. آن‌ها همچنین دریافتند درختانی باستانی به ارتفاع 40 متر در این منطقه وجود دارد که شاخه‌های خود را به سمت نور خورشید – ورودی چاله – دراز کرده‌اند.

جورج وینی» مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات  «NCKRI» در ایالات متحده و کارشناس بین‌المللی غارها گفت: « با اینکه در اکتشاف این غار دخالتی نداشتم، اما به عنوان نماینده‌ای از سوی موسسه زمین‌شناسی از شنیدن این خبر خوشحال شدم. البته این کشف جای تعجب ندارد. زیرا جنوب چین محلی مناسب و مستعد شکل‌گیری فروچاله‌های عظیم و غارهای ماورایی است.»

وینی در توضیح نحوه شکل‌گیری فروچاله گفت: « این مناطق عمدتا با انحلال سنگ بستر شکل می‌گیرند. آب باران که کمی اسیدی است، هنگام عبور از خاک دی‌اکسید کربن را جذب می‌کند و اسیدی‌تر می‌شود. سپس در مسیر خود چکه کرده و از میان شکاف‌ سنگ‌ها بستری برای حرکت پیدا می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا سنگ‌ها به مرور زمان تبدیل به تونل‌ها یا حفره‌هایی با ابعاد مختلف شوند. پس از چند صد سال، این حفره‌ها به اندازه کافی بزرگ می‌شوند، سقف آن‌ها فرو می‌ریزد و فروچاله‌ پدید می‌آید.»

  • فروچاله عظیم در چین
     
  • فروچاله
     
  • فروچاله
     

منطقه «گوانگشی ژوانگ» در چین به علت وجود فروچاله‌هایی با عمق متفاوت در فهرست میراث جهانی «یونسکو» به ثبت رسیده است. همچنین این منطقه به خاطر افسانه‌های مطرح شده در رابطه با فروچاله‌ها و غارهای بزرگ بسیار شهرت دارد.

چرا فروچاله اهمیت دارد؟

دانشمندان عقیده دارند غارها و فروچاله‌های این منطقه پیش از این محلی برای زندگی انسان‌ بوده‌اند.

وینی در توضیح اهمیت این کشف گفت: « فروچاله‌ها نه تنها پناهگاهی برای زندگی هستند، بلکه مجرای سفره‌های زیرزمینی و ذخایر عمیق آب زیرزمینی هستند. سفره‌های زیرزمینی این ناحیه قادر به تامین منبع آب 700 میلیون نفر در سراسر جهان هستند – اما به راحتی قابل دسترس نیستند.»

این کشف جدید تعداد فروچاله‌های این منطقه را به 30 عدد می‌رساند. پیش از این، ده‌ها فروچاله در استان «شانسی» شمال غربی چین کشف شده است.

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

دیدگاه تان را بنویسید

 
آنچه دیگران میخوانند:

دیدگاه

توسعه