ارسال به دیگران پرینت

ایلان ماسک | ثروت از دست رفته

ثروتمند ترین مرد جهان میلیاردها دلار از دست داد

گفته میشود این هفته ثروتمند ترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک میلیاردها دلارضرر کرده است

ثروتمند ترین مرد جهان میلیاردها دلار از دست داد

سهام تسلا از هفته گذشته تاکنون 15 درصد کاهش یافته است که با این وجود «ایلان ماسک» ثروتمندترین فرد جهان و مدیر عامل این شرکت هفته بسیار بدی را پشت سرگذاشته است. طبق برآوردهای فوربس، ماسک در طول هفته گذشته، 31.4 میلیارد دلار از دست داده یا فقیرتر شده است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، روز چهارشنبه 15.7 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است، زیرا سهام او در تسلا به میزان 8 درصد کاهش یافته است. طبق برآورد فروبس، ماسک اکنون با ثروت تقریبی 224.5 میلیارد دلار فقیرتر از هفته قبل است.

به گفته «دن ایوز» تحلیلگر Wedbush مشکلات کارخانه شانگهای تسلا که به دلیل قرنطینه ناشی از شیوع کرونا در چین به وجود آمده، تاثیر زیادی روی کاهش سهام داشته است.

وعده‌های ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران تسلا

ایلان ماسک
 

ماسک در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در اجلاس فایننشال تایمز درباره آینده صنعت خودرو، تمام تلاشش را برای کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران انجام داد و به گفتگوهای دلگرم‌کننده‌ای که در روزهای اخیر با دولت چین در مورد جدیدترین محدودیت‌های قرنطینه‌ای داشته، اشاره کرد. البته او همچنین این احتمال را مطرح کرد که برخی سفارشات تسلا در کوتاه مدت با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

به نظر می‌رسد شنیدن این موضوع برای سرمایه‌گذاران تسلا که از قبل نگران خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک بوده‌اند، دلسردکننده بوده است. هرچند اخیرا اعلام شده بود که او 7.1 میلیارد دلار از حامیان مالی خود برای خرید توییتر دریافت کرده اما هنوز مشخص نیست که 27.3 میلیارد دلار باقیمانده آن چگونه به هیات مدیره توییتر پرداخت می‌شود.

طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، به نظر می‌رسد برنامه‌های ماسک برای توییتر حتی از تصور سرمایه‌گذاران تسلا هم جاه‌طلبانه‌تر خواهد بود. او امیدوار است تا سال 2028 بتواند تعداد کاربران این شبکه اجتماعی را چهار برابر و درآمد آن را پنج برابر کند. از سویی دیگر، وابستگی توییتر به منبع درآمد اصلی خود، یعنی تبلیغات را به نصف کاهش دهد.

منبع : دیجیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه