ارسال به دیگران پرینت

سامانه بارشی | هواشناسی

ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز | کاهش دما تا ۸ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۶ بهمن‌ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز | کاهش دما تا ۸ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۶ بهمن‌ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز(۶ بهمن‌ماه) با توجه به تداوم پایداری هوا همچنان هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در بعدازظهر به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، بارش برف و باران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) بر شدت فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکزی استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق همچنین مناطقی از شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جمعه (۸ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق است و شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ بهمن‌ماه) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شدت بارش طی روزهای آینده اظهارکرد: شدت بارش پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و جمعه (۸ بهمن‌ماه) در مناطقی از مازندران و گلستان است.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) سرعت وزش باد در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت دمای هوا اظهارکرد: دمای هوا از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ بهمن‌ماه) در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و تا یکشنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) شمال خلیج فارس و جمعه (۸ بهمن‌ماه) علاوه بر شمال، مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ بهمن ‌ماه) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر ابری، گاهی بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۸ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری، همراه با وزش باد، به‌تدریج صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا(۶ و ۷ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۹- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

بارش برف و باران | سازمان هواشناسی | سامانه بارشی

وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده | بارش باران و برف در راه است

طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی نیمه ابری و گاهی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده  |  بارش باران و برف در راه است
 

طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی نیمه ابری و گاهی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا صبح روز پنجشنبه (۷ بهمن ماه) وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و با توجه به پایداری نسبی جوی در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌ها وکاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

از چهارشنبه شب (۶ بهمن‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و تا صبح جمعه (۸ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده در نیمه شمالی استان، بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

 
 

بارش در ارتفاعات شرقی استان تا بعدازظهر جمعه (۸ بهمن‌ماه) ادامه دارد. همچنین از پنج شنبه شب (۷ بهمن ماه) تا جمعه شب (۸ بهمن‌ماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

از لحاظ دمایی(۵و۶ بهمن‌ماه) افزایش نسبی دما و روزهای پنجشنبه و جمعه (۷و۸ بهمن‌ماه) کاهش نسبتا محسوس دما مورد انتظار است.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۱۲- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران (۶ بهمن‌ماه) صاف و غبارآلود و در بعداز ظهر قسمتی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۲و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی و از بعد از ظهر ابری و گاهی بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰ و یک درجه سانتیگراد می‌رسد.

 
منبع: دنیای اقتصاد
منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه