ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه کویت:

جزئیات پیشنهادات کویت به لبنان از زبان منابع دیپلماتیک

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفتند، پیشنهاداتی که وزیر خارجه کویت با هدف خاموش کردن آتش بحران لبنان با برخی کشورهای شورای همکاری داده شامل پایبندی به توافقنامه طائف و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و برگزاری انتخابات در موعد خود می‌شود.

جزئیات پیشنهادات کویت به لبنان از زبان منابع دیپلماتیک

 منابع دیپلماتیک اظهار کردند: پیشنهادات همچنین شامل نظارت بر صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس برای ممانعت از قاچاق مواد مخدر و همکاری بین سازمان‌های امنیتی می‌شود.

 

پیشتر آمده بود، وزیر خارجه کویت پیشنهاداتی در خصوص اعتماد سازی به نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان ارائه کرد.

این سفر با هماهنگی با دیگر کشورهای شورای همکاری بوده است.

احمد ناصر المحمد الصباح در جریان سفر به لبنان همچنین گفت: در دیدار با میشل عون در کاخ "بعبدا" خواستار آن شدیم که لبنان نباید بستری برای هر گونه تجاوز کلامی یا عملی باشد و ما می‌خواهیم که یک عنصر درخشان و متمایز در جهان و جهان عرب باشد.

وی تاکید کرد: لبنان عرصه امیدواری برای همه، مکانی برای تحصیل کرده‌ها، هنرمندان و ادبا است و ما این لبنان را می‌شناسیم.

وزیر خارجه کویت در ادامه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک میان کشورش و بیروت قطع نشده است.

این وزیر کویتی افزود: پیام کویت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به عنوان تدابیر و افکار پیشنهادی برای ایجاد اعتماد مجدد با لبنان ارائه کردم.

وزیر خارجه کویت اشاره کرد: این تدابیر استنباطی هستند و اساس آنها قطعنامه‌های مشروع بین المللی و قطعنامه‌های سابق اتحادیه عرب است.

الصباح توضیح داد: هیچ رویکردی برای مداخله در امور داخلی لبنان وجود ندارد بلکه ما تدابیر اعتمادسازی را مطرح کردیم.

او گفت: لبنان در صدد بررسی این تدابیر است و به زودی به آنها پاسخ خواهد داد.

در همین حال، سایت النشره نیز به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد که وزیر خارجه کویت حامل پیامی است که متشکل از ۱۵ بند است.

طبق این گزارش، اغلب این ۱۵ بند در رابطه با اصلاحات مورد نیاز برای انجام در لبنان است و در دو بند نیز به حزب‌الله لبنان، سلاح و نقش منطقه‌ای آن پرداخته شده است.

النشره همچنین نوشت که در این پیام مقامات لبنان به پذیرش این پیشنهادات در اراضی حمایت عربی و بین‌المللی از لبنان برای خروج از بحران اقتصادی و سیاسی آن تشویق شده‌اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه