ارسال به دیگران پرینت

درمان انواع مشکلات موهایتان

ماسک مویی متفاوت برای درمان انواع مشکلات موهایتان

لطافت و شفافیت موها رکن اصلی زیبایی برای خانم هاست. شما میتوانید با استفاده از ماسک های مناسب برای مشکلات موهایتان، موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

ماسک مویی متفاوت برای درمان انواع مشکلات موهایتان

لطافت و شفافیت موها رکن اصلی زیبایی برای خانم هاست. شما میتوانید با استفاده از ماسک های مناسب برای مشکلات موهایتان، موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

ماسک مویی متفاوت برای درمان انواع مشکلات موهایتان

این روز ها بیش از هر زمان دیگری افراد به موهای خود توجه می‌ کنند. مهم تر از همه این که کرونا هم با آمدنش، باعث شد که بسیاری از افراد به مشکلاتی مثل ریزش مو مبتلا شوند و در نتیجه مراقبت از مو بیش از پیش برای آن ها اهمیت پیدا کرده است و به دنبال راهکار هایی هستند که بتوانند موهای خود را تقویت کنند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما توضیح می دهیم که چگونه با استفاده از ماسک های خانگی بتوانید مو های زیبا و سالم داشته باشید.

 

برای درمان ریزش مو

برای از بین بردن ریزش مو یک عدد سیب زمینی بزرگ بردارید و آن را پوست بکنید، سپس آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری عسل هم داخل این ترکیب بریزید و به طور کامل هم بزنید. سپس این ترکیب را به ریشه موها به مدت چند دقیقه زده و نگه دارید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و دو ساعت صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید تا ریزش مو بهبود پیدا کند.

ریزش مو

کمک به آبرسانی مو

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان شیر خام و خالص ترکیب کنید و آن را از ریشه تا ساقه مو ماساژ دهید و 25 دقیقه آن را روی موهای تان نگه دارید و بعد شامپو زده و با آب ولرم بشویید.

برای تغذیه رسانی و تقویت مو

یک عدد موز رسیده را با روغن بادام خالص ترکیب کنید. موز را له کنید و آن را خیلی خوب با روغن بادام هم بزنید و سپس موهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید و 25 دقیقه صبر کنید. برای بهترین نتیجه می توانید با سرکه سیب، موهای خود را بشویید.

تقویت مو

برای رفع و کاهش چربی مو

یک عدد پرتقال تازه بردارید. یک قاشق غذاخوری عسل و 5 الی 7 قطره روغن چوب صندل را به آن اضافه کنید و این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و یک فنجان آب هم به آن اضافه کنید. موهای خود را شامپو بزنید و بعد از این ماسک استفاده کنید. اجازه دهید که 10 دقیقه روی موهای تان بماند. سپس با آبِ نسبتا خنک، موهای تان را بشویید. همچنین؛ یک عدد سفیده تخم مرغ و نصف یک عدد لیمو را بردارید. آب لیمو را بگیرید و آن را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. سپس آن را به موها از ریشه تا ساقه مو بزنید. 30 دقیقه الی یک ساعت صبر کنید. هر چقدر که بیشتر بماند؛ نتیجه بهتری می گیرید. سپس با آب ولرم موهای خود را بشویید.

برای رفع موخوره

یک عدد انبه رسیده را بردارید. پوست و دانه هایش را جدا کنید و آن را داخل میکسر بریزید. یک فنجان ماست به آن اضافه کنید و ترکیب را خوب هم بزنید. سپس آن را به پوست سر زده و روی موهای تان بگذارید. 30 دقیقه صبر کنید و بعد با آب معمولی بشویید.

مشکلات مو

برای افزایش رشد موها

مقداری دارچین و روغن نارگیل را به مقدار مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و سپس آن را به ریشه موهای تان بزنید و آن را به طور کامل ماساژ دهید. 30 الی 45 دقیقه صبر کنید و بعد شستشو دهید. حداقل یکبار در هفته این کار را تکرار کنید تا جریان خون تحریک شود.

برای رفع شوره موها

دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید و آن را روی موها بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید؛ ‌سپس با شامپو و آب زیاد موها را شستشو دهید تا ماسک به طور کامل از روی مو ها پاک سازی شود.

شوره مو

برای نرمی و براقیت موها

2 قاشق سس مایونز و 2 قاشق سرکه سفید را ترکیب کنید. با توجه به حجم و طول موها مقدار آن را تنظیم کنید. سس مایونز برای نرم کردن موها و سرکه برای افزایش درخشندگی و براقیت بسیار عالی است. این دو ماده را به خوبی هم بزنید و سپس از ساقه تا ریشه مو را به این مواد آغشته کنید. یک کلاه سرتان کنید و کمی صبر کرده و بعد؛ با یک پاک کننده یا شامپوی معمولی مو های خود را شستشو دهید.

 

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه