ارسال به دیگران پرینت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

طارمی در لیست تیم ملی قرار گرفت

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مهدی طارمی در لیست نهایی تیم ملی فوتبال است و او را به اردو دعوت کردم.

طارمی  در لیست تیم ملی قرار گرفت

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مهدی طارمی در لیست نهایی تیم ملی فوتبال است و او را به اردو دعوت کردم.

دراگان اسکوچیچ،  سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شده از ۶ دیدار خود به عنوان سرمربی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲،  صاحب ۵ برد و یک تساوی شود تا عملکرد مطلوبی را از خود به جای بگذارد.

نظرتان در خصوص مهدی طارمی چیست؟

او بازیکن مهمی برای تیم ملی است. اصلا نمی خواستم چنین اتفاقاتی برای من و مهدی رخ داد، اما همین که اکنون او را در تیم داریم، برای ما کافی است. طارمی می‌تواند بازهم گل‌های مهمی برای تیم ملی به ثمر برساند. طارمی را در لیست تیم ملی قرار دادم، خودم می‌دانم او بازیکن مهم و باکیفیتی برای ما است. امیدوارم طارمی بتواند در بازی با عراق گل بزند و بازی را برای تیم ملی در بیاورد.

شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما هنوز صعودمان قطعی نشده و به بازیکنانم گفتم که با تمرکز بالا به این اردو بیایند. باید این را بگویم که دغدغه اصلی ما، کرونا است، زیرا می‌تواند تاثیر بدی در تیم بگذارد. ما کیفیت خودمان را نشان دادیم و امیدوارم بتوانیم در دیدار با عراق به جام جهانی صعود کنیم. برای تیم‌های دیگر، احترام زیادی قائل هستیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و باید کیفیت مان را نشان دهیم. باید مراقب همه تیم‌ها باشیم. ایمان من به تیم سرجایش است، می‌دانم که می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. تنها نگرانی من، کرونا است، امیدوارم بازیکنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

در لیست تیم ملی نکته خاصی وجود دارد؟

غافلگیری بزرگی وجود ندارد. همیشه دنبال چالش در تیم ملی بودم و هستم. لیست تیم ملی تکراری است، اما ممکن است چند بازیکن جدید را به تیم ملی دعوت کنم. بعضی رسانه‌ها در ایران، پیام را به گونه دیگری منتقل می کنند. ما باید سعی کنیم مسائل را بین خودمان حل کنیم تا کار به رسانه‌ها نکشد. طارمی بازیکن خوبی برای تیم ملی است.

اسکوچیچ

او ادامه داد: من همیشه بهترین شرایط را برای بازیکنانم می‌خواهم. آن‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و به آن‌ها افتخار می‌کنم. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا طی اردویی که در پیش داریم، تمامی امکانات را در اختیارمان قرار دهد. سجادی وزیر ورزش به ما وعده داد که پاداش اعضای تیم ملی پرداخت شود. امیدوارم این وعده عملی شود.

نظرتان در مورد حضور تماشاگران در بازی با عراق چیست؟

فقط دارم تصورم می‌کنم که وقتی ما عراق را ببریم، قرار است چه اتفاقی رخ دهد. بی صبرانه منتظر هستم که جشن صعود به جام جهانی را باهم بگیریم. من و بازیکنام برای برد مقابل عراق، با یکدیگر هم قسم شده ایم تا در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران، جشن صعود بگیریم.

او ادامه داد: هیچ وقت توجهم به رسانه نبوده است. مربی باید تمرکزش را روی کار خودش بگذارد تا کار‌های فنی را انجام دهد. از مسئولیت سنگینی که برعهده ام است، آگاهی دارم و می‌خواهم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا مشکلات حل شود. باید اردوهایمان را به بهترین شکل برگزار کنیم.

آیا به شرایط ایده آل در تیم ملی رسیده اید؟

هدف ما پیشرفت و بهتر شدن است. زمانی که هدایت تیم ملی را در دست گرفتم، سیستم‌های مختلفی را به کار گرفتم و هدفم این بود که هجومی بازی کنیم. تیم ملی ایران ظرفیتش بالا است، موضوع این است که بازیکنان تیم ملی کیفیت بالایی دارند و این موضوع برای من با ارزش است. همه بازیکنان خوب بازی کردند و چیزی که دوست داشتم، این بود که ثبات تیم حفظ شده است. این موضوع من را خوشحال می‌کند. بازیکنانم از حواشی دور شده اند و تمرکزشان را روی بازی گذاشته اند. هدفمان فقط بهتر شدن است و همین وظیفه را در آینده خواهیم داشت. رئیس فدراسیون فوتبال وعده برگزاری بازی‌های دوستانه را به ما داده تا در این مسابقات، با قدرت بیشتری بازی کنیم. بازیکنانم از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آلی قرار دارند.

اسکوچیچ

چه برنامه هایی برای تیم ملی در آینده دارید؟

باید طوری برای آینده خود را آماده کنیم، که قوی تر شویم. در جام جهانی باید نقاط ضعفان را شناسایی کنیم. فدراسیون ارتباطات خوبی برقرار کرده تا با قطر و تیم‌های دیگر، بازی‌های دوستانه‌ای داشته باشیم. من تا سال ۲۰۲۳ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارم. در تمام این مدت، قراردادم پا بر جا بوده است. می‌خواهم روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشینم، زیر لیاقت آن را دارم. قول دادم که به جام جهانی صعود کنیم و به قولم عمل کردم. هر روز دنبال انگیزه متفاوتی هستم. هدفمان صعود از مرحله گروهی در جام جهانی است. باید هدف‌های بزرگ تری داشته باشیم.

او ادامه داد: تنها بازیکن مصدوم، جعفر سلمانی است. نمی‌خواهم در مورد اسامی صحبت کنم، باید صبر کنید و ببینید که کدام بازیکنان دعوت خواهند شد. ما نیاز به هدف داریم. شایستگی بازیکنانم بیشتر از این‌ها است و همگی نیاز به حمایت داریم. اگر همین مسیر را در پیش بگیریم، به جام جهانی خواهیم رفت. روز‌های سختی در پیش داشتم و فقط یک قدم مانده است. باید عراق را شکست دهیم تا در ورزشگاه آزادی، جشن بزرگی بگیریم.

تیم ملی فوتبال کشورمان ۷ بهمن و از ساعت ۱۸ به مصاف عراق خواهد رفت. این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه