ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

هشدار : عید نوروز سختی خواهیم داشت

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: در معرض پیک شدید بیماری هستیم بنابراین باید روند این پیک کندتر شود.

 هشدار : عید نوروز سختی خواهیم داشت

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: در معرض پیک شدید بیماری هستیم بنابراین باید روند این پیک کندتر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به وقوع پیک همگانی کرونا هشدار داد و گفت: وقوع پیک همگانی احتمالا موجب اعمال محدودیت‌های زیادی می‌شود و عید نوروز سختی خواهیم داشت.

 دکتر محمدحسین سرمست در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند بیماری و ابتلا به اُمیکرون در کل کشور و خوزستان در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان در هر هفته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر می‌شود.

 وی افزود: معمولا یک تا دو ماه بعد از افزایش موارد ابتلا، موارد بستری افزایش می‌یابد و شیوع و پیک همگانی نیز یک تا دو ماه طول می‌کشد.

 
 
 
 
 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در معرض پیک شدید بیماری هستیم بنابراین باید روند این پیک کندتر شود.

سرمست گفت: عمده مشکل ما این است که ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد برای تزریق واکسن یا دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند. روند تزریق دوز سوم نیز کند است که این مساله موجب می‌شود این افراد خود در معرض بیماری قرار بگیرند و افراد دیگر را هم گرفتار کنند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک است که متاسفانه استفاده از ماسک در خوزستان بسیار کم است به گونه‌ای که در حاشیه شهرها تنها ۱۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند. این وضعیت، ما را بیشتر در معرض پیک همگانی قرار می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد در معرض محدودیت‌ها قرار خواهیم گرفت، تصریح کرد: وقوع پیک همگانی احتمالا موجب اعمال محدودیت‌های زیادی می‌شود و عید نوروز سختی خواهیم داشت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه