ارسال به دیگران پرینت

حضرت امام جمعه! می‌خواهید بدانید چرا جوانان به سرزمین ترامپ می‌روند؟

روزی به خیابان بروید و با یک جوان کارمند هم صحبت شوید. از او بپرسید چند سال باید کار کند تا بتواند خانه بخرد، چند سال باید کار کند؟

حضرت امام جمعه! می‌خواهید بدانید چرا جوانان به سرزمین ترامپ می‌روند؟

 مصطفی داننده- آیت‌الله دری‌نجف‌ آبادی امام جمعه محترم اراک گفته است:« این کشور سرزمین حضرت فاطمه، حضرت علی و امام رضا و شهید سلیمانی هاست چگونه می شود که افرادی این سرزمین را ترک کرده و وارد سرزمین ترامپ می شوند، این سرزمین را با چه چیزی عوض می کنید؟»

کاش حضرت آیت‌الله به جای اینکه از کسانی که چمدان می‌بندند و به ینگه دنیا می‍روند، سوال می‌کرد، از مسئولین کشور این سوال مهم را مطرح می‌کرد که چرا اینقدر مهاجرت به فرنگ در ایران زیاد شده است؟

همین انتصاب اخیر در پتروشیمی، بسیاری از نخبگان صنعت نفت کشور را ناامید کرده است. آنها با خود می‌‌گویند ما اینها درس خوانده‌ایم، کار کرده‌ایم و به تخصص رسیده‌ایم و بعد ناگهان رئیسی از صداوسیما که حوزه‌ای فرهنگی است وارد صنعت پتروشیمی می‌شود. آنهم مدیری که به گفته بسیاری از ناظران، عملکردی کاملا ناموفق در در رسانه به اصطلاح ملی داشته است.

روزی به خیابان بروید و با یک جوان کارمند هم صحبت شوید. از او بپرسید چند سال باید کار کند تا بتواند خانه بخرد، چند سال باید کار کند تا بتواند به یک پراید ساده بدون آپشن‌های زه در، ضبط و یا جالیوانی بخرد؟

از اجاره‌ها بپرسید. اصلا از یکی از آنها سوال کنید که آخرین برنامه ریزی بلند مدت آنها به کجا رسیده است؟ حضرت آیت‌الله همین الان اگر بخواهید برنامه ریزی برای یک سفر مثل مشهد را انجام بدهید و مقداری پول کنار بگذارید، قطعا هفته آینده با توجه به تغییرات قیمت‌ها، برنامه‌تان برهم می‌ریزد و دوباره پولی روی پول بگذارید تا شاید انشالله بتوانید سر وقت سفر بروید.

پای دردِ دل جوانانی که از دانشگاه‌های معتبر کشور مدرک گرفته‌اند اما مناصب به آنهایی می‌رسد که از دانشگاهی خاص مدرک دریافت کرده‌اند، بنشیند تا متوجه شوید که چرا جوانان کشور؛ غربت را به جان می‌خرند و راهی کشورهای خارجی می‌شوند.

حضرت امام جمعه، بی‌عدالتی و تبعیض بسیار آزار دهنده است. آدمی فقر و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کند اما تبعیض را نه.

انسان دچار تبعیض همیشه حس شکست و شکایت دارد. شکایت از ظلمی که به او شده است و اگر این ظلم نبود او هم مانند دیگران زندگی خوبی داشت. انسانی که از تبعیض رنج می ‌برد نمی‌تواند استعدادهای بالقوۀ خود را به فعل برساند و ارتباط سالمی با دیگران داشته و نهایتاً در سرنوشت جامعۀ خویش نقشی سازنده به‌عهده گیرد.

درد تبعیض امروز مهم‌ترین مشکل جامعه ایران است و تا این درد درمان نشود، نمی‌شود امید داشت که مهاجرت کم و کم‌تر شود.

 

امام‌جمعه قم: برخی از حوزویان، شعار جدایی دین از سیاست می‌دهند؛ این خواسته‌ی انگلیس خبیث است

امام جمعه قم گفت: جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است، برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند غیرت دینی را خشونت بنامند ولی غیرت دینی بر خواسته از بصیرت و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است.

امام‌جمعه قم: برخی از حوزویان، شعار جدایی دین از سیاست می‌دهند؛ این خواسته‌ی انگلیس خبیث است
 

امام جمعه قم گفت: جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است، برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند غیرت دینی را خشونت بنامند ولی غیرت دینی بر خواسته از بصیرت و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: ابعاد وجودی انسان بسیار گسترده است و موضوعی که مورد تأکید قرارگرفته خودشناسی است، همه انحرافات بشر به خاطر این است که خود را نشناخته است.

 

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه تقوا در اسلام افزود: انسان در زندگی باید معرفت و بصیرت دسترسی پیدا کند و باتقوا از آن پاسداری و محافظت کند.

 

وی بیان کرد: روز یکشنبه سال روز وفات حضرت ام‌البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) به نام همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده است، مادران و همسران شهدا از فرزند و همسر خود دل کندند و بر اساس آموزه‌های دینی هنگامی‌که با پیکر خون‌آلود عزیزان خود روبرو شدند به خاطر رضای خدا صبوری کردند.

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سال روز شهید نواب صفوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره قدرت تأثیرگذاری شهید نواب فرمود اولین جرقه انقلاب اسلامی به‌وسیله شهید نواب در من ایجاد شد و هیچ شکی ندارم که نخستین آتش را نواب در دل من ایجاد کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد روز گذشته با پیام حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی مراجع معظم تقلید آغاز شد که در این اجلاسیه سخنان بزرگان بیان و بر لزوم دفاع از اسلام تا پای جان تأکید شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به قیام 19 دی گفت: این قیام با شهادت مصطفی خمینی فرزند امام کلید خورد، شهید مصطفی خمینی در آبان ماه سال 56 به شهادت رسید و برای ایشان مجلس ختم برگزار شد، سپس مقاله روزنامه اطلاعات به دستور شاه خائن چاپ شد که در این مقاله به امام راحل توهین شد و این موضوع زمینه تحریک را فراهم کرد، طلاب در منزل آیت‌الله نوری همدانی و برخی از مراجع و علما تجمع کردند و سپس حوزه‌های علمیه تعطیل شد و درنهایت قیام و رشادت امام خمینی و ملت ایران سبب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

 

قیام 19 دی مردم قم نشان‌گر عمق غیرت دینی همراه با عقلانیت است

آیت‌الله سعیدی گفت: مقام معظم رهبری قیام 19 دی مردم قم را نشان‌گر عمق غیرت دینی همراه با عقلانیت خواندند، باید با امید و وحدت و قدرت به سمت چشم‌انداز آینده حرکت کنیم و مسئولین تلاش‌های خود را برای حل مشکلات انجام دهند.

 

علما در برابر استکبار همواره ایستادگی و مقاومت داشتند

امام‌جمعه قم بابیان اینکه علما در برابر استکبار همواره ایستادگی و مقاومت داشتند، تصریح کرد: راز دشمنی عمیق مستکبران با دین و علمای دینی و سیاسی و فقه سیاسی قابل‌درک است، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود آیت‌الله مصباح یزدی در غیرت دینی در اوج بود.

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: امروز در میان حوزویان و بزرگان روحانیت باید شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله مصباح و یزدی را الگو قرار دهیم که از عقلانیت و غیرت دینی برخوردار بودند، متأسفانه برخی از حوزویان با شعار جدایی دین از سیاست غیرت دینی و جوشش حوزویان را نشانه گرفتند و با تحریف تاریخ حوزه آدرس غلط می‌دهند.

جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است

 

نماینده ولی‌فقیه در قم افزود: انگلیس و استکبار از حضور روحانیت باغیرت دینی در طول تاریخ ضربات سنگین خورده است امروز حوزه آگاه و بیدار است و جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است، برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند که غیرت دینی را خشونت بنامند ولی غیرت دینی بر خواسته از بصیرت و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است و در عمل غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده و سبب نجات کشور و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

 

چهره شهر خون و قیام باید در تراز مردم ولایتمدار و انقلابی قم باشد

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر جا مشکلات فرهنگی، ابتذال، بی‌فرهنگی و بی‌عفتی وجود دارد ناشی از بی‌غیرتی دینی و ضعف فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است، باهم افزایی با یکدیگر چهره شهر خون و قیام و جهاد و اجتهاد را در تراز مردم ولایتمدار و انقلابی و با بصیرت قم بازآرایی کنیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      افسوس

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه