ارسال به دیگران پرینت

همایش‌ | فرصت‌طلبان | جوایز و رویداد

رزومه‌سازی فرصت‌طلبان با استناد به جوایز و رویدادهای جعلی

استناد به نام یک مجله آمریکایی فعال در حوزه موفقیت، به حقه‌ای تازه برای کسب شهرت و اعتبار جعلی تبدیل شده است.

رزومه‌سازی فرصت‌طلبان با استناد به جوایز و رویدادهای جعلی

فرورتیش‌آنلاین:  استناد به نام یک مجله آمریکایی فعال در حوزه موفقیت، به حقه‌ای تازه برای کسب شهرت و اعتبار جعلی تبدیل شده است.

در دو دهه گذشته بارها همایش‌ها، سمینارها و جشنواره‌های بی‌اعتباری برگزار شده که در قبال دریافت وجه از شرکت‌ها و مدیران آنها را به عنوان نامزد برتر معرفی کرده‌اند.

برگزارکنندگان این برنامه‌ها با صحنه‌سازی وانمود می‌کنند که یک رویداد علمی و رسمی برگزار شده و مقابل دوربین‌های تصویربرداری و عکاسی از افراد تقدیر به عمل می‌آورند.

دریافت لوح تقدیر و تندیس و گاهی ایراد سخنرانی از قول‌هایی است که به متقاضیان داده می‌شود تا در آینده از عکس و ویدئوهای آن بهره‌برداری کنند.

از آنجایی که برگزارکنندگان این همایش‌ها قانونی را زیر پا نمی‌گذارند و اشخاص با تمایل شخصی خودشان به آنها پول می‌پردازند، شکایتی نیز علیه تجارت‌شان مطرح نمی‌شود. در حقیقت مدیران و فعالان صنفی بی‌نام و نشان که قصد دارند قفسه کتابخانه منزل یا محل کارشان پر از لوح تقدیر و تندیس باشد، برای آن که در مدت زمان کوتاه و با هزینه کمتر برای خود رزومه‌سازی کنند به استقبال از چنین برنامه‌هایی می‌شتابند.

از زمان گسترش نفوذ شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، تیک‌تاک و اینستاگرام، اینفلوئنسرهایی که برای توسعه تجارت خود نیازمند شهرت هستند نیز سراغ کسب اعتبار از رویدادهای توخالی رفته‌اند.

در سال ۲۰۲۱ یک اینفلوئنسر پرمخاطب که محصولات آرایشی و بهداشتی را معرفی می‌کند همزمان با یک جشنواره فیلم جهانی که در اروپا برگزار می‌شود اعلام کرد نامزد یک مسابقه شده و از آن جایزه گرفته است. این اقدام او باعث شد تا برخی کاربران نسبت به جوایز و رویدادهای ناشناخته با جامعه هشدار دهند.

سوءاستفاده از نام مجله Success

شهرت‌طلبی از طریق حضور در رویدادهای پولی و خریدن جوایز و عناوین بی‌اساس، معضلی است که بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند.

به تازگی فردی با انتشار رپرتاژ آگهی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده که به عنوان نامزد ایران در فهرست چهره‌های شاخص یک نشریه معتبر آمریکایی ایستاده است.

تبلیغات فریبنده‌ای که در همین راستا منتشر شده، می‌کوشد تا با سوءاستفاده از روحیه ملی ایرانیان، کاربران را ترغیب کند تا با کلیک روی یک لینک به شخصی رای دهند که «نماینده ایران» معرفی می‌شود.

پست تبلیغاتی یک کانال خبری پرمخاطب تلگرام برای فردی که خود را نماینده ایران در رویداد Success 125 معرفی کرده است

جایزه‌ای که از آن با عنوان Success 125 یاد می‌شود، در حقیقت به یکصد و بیست و پنجمین شماره مجله چاپی Success فعال در حوزه کار و کسب اشاره دارد.

این نشریه قرار است در سال ۲۰۲۲ فهرستی از تاثیرگذارترین مربیان ورزشی و آموزشی، نویسندگان، معلمان و رهبران فکری را معرفی کند.

اما بر خلاف تصور عموم حضور در فهرست نامزدهای این رویداد اصلا دشوار نیست، زیرا هر فردی می‌تواند تنها با پرداختن ۲۹۷ دلار آمریکا در آن ثبت‌نام کند.

ثبت‌نام برای حضور در فهرست نامزدهای Seccess 125 به راحتی و با پرداخت ۲۹۷ دلار قابل انجام است

بیشتر کسانی که از سراسر دنیا حاضر به پرداخت این مبلغ می‌شوند، اهمیتی نمی‌دهند که رای کافی برای راه‌یابی به نسخه چاپی مجله را به دست نیاورند، زیرا همین که نام‌شان به عنوان نامزد مطرح شده آنها را به اهداف‌شان می‌رساند.

از آنجایی که بیشتر کاربران فضای مجازی با دیدن عناوین و القاب و جوایز بدون هیچ تحقیق یا پرس‌وجو به ادعای افراد اعتماد می‌کنند، بعضی‌ها نیز با هدف کسب فوری شهرت و اعتبار، شرکت در رویدادهای بی‌اعتبار و پولی را انتخاب می‌کنند.

منبع : فرورتیش آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه