ارسال به دیگران پرینت

مردم تحمل فشار جدید را ندارند

نماینده مجلس: می‌خواهید نان و پنیر را هم از سفره مردم حذف کنید

مردم توان تحمل شوک تورمی جدید را ندارند. بیش از ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر هستند و میلیون میلیون خانوار در حال رفتن به سوی زیر خط فقر هستند.

 نماینده مجلس: می‌خواهید نان و پنیر را هم از سفره مردم حذف کنید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: مردم تحمل فشار جدید را ندارند. جامعه را دچار التهاب نکنید. چرا صدای شکستن ستون فقرات مردم را نمی‌شنوید؟

به گزارش ایسنا، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نباید به بررسی کلیات لایحه بودجه نگاه سیاسی داشته باشیم برخی می‌گویند، چون این اولین لایحه بودجه دولت آقای رئیسی است باید تصویب شود، اما ما باید نگران شکاف میان ملت و حاکمیت باشیم و این مهمترین اولویت ما می‌باشد.

وی افزود: اگر دولت دچار خطای محاسباتی شد ما باید آن را توجیه کنیم یا به او هشدار بدهیم رهبری معظم انقلاب فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است و ما هم باید توجه کنیم که محافظه کاری هیچ نسبتی با انقلابی گری ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم شفافیت، رویکرد ضعیف عدالت اجتماعی و عدم انقباضی بودن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را از جمله مشکلات این لایحه عنوان کرد و گفت: آیا با تصویب کلیات امکان اصلاح احکام وجود دارد؟ در نظر گرفتن ۱۵ میلیارد دلار با نرخ ۲۳ هزار تومان حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان مابه تفاوت تغییر ارز ترجیحی در منابع بودجه خواهد داشت که ۲۳ درصد منابع بودجه می‌باشد. این اصلاحات در مجلس انجام نخواهد شد و دولت خود باید این کار را انجام دهد.

عسگری عنوان کرد: ۸۰ درصد واردات کشور ما کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه یعنی مواد اولیه تولید است و شرایط در این لایحه به گونه‌ای است که هم به کالا‌های اساسی و هم به تولید داخلی صدمه وارد شود. توجه کنیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز جهانگیری نیست؛ ارز جهانگیری ۱۲۰۰ قلم کالای غیر ضروری را شامل می‌شد این در حالی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی ۵ قلم کالای اساسی دارو و گندم را در برمی گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس بیان کرد: اقتصاد ما به موضوعاتی همچون حامل‌های انرژی، نرخ ارز، قیمت کالا‌های اساسی حساس می‌باشد و نباید شوک‌های انفجاری به آن وارد کرد. مردم توان تحمل شوک تورمی جدید را ندارند. بیش از ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر هستند و میلیون میلیون خانوار در حال رفتن به سوی زیر خط فقر هستند. ستون فقرات مردم در حال شکستن است چرا صدای ان را نمی‌شنوید؟ مردم تحمل فشار جدید را ندارند. سفره مردم از گوشت و برنج خالی شده می‌خواهید نان و پنیر را هم از آن حذف کنید؟ جامعه مستعد این اقدامات نیست؛ جامعه را دچار التهاب نکنید و توان مردم را بسنجید.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      کمر ما بازنشسته ها واقعا شکسته

    • حق ازکارافتادگان تامین اجتماعی پایمال شد ارسالی در

      نماینده مجلس: می‌خواهید نان و پنیر را هم از سفره مردم حذف کنید
      همین العان هم نان وپنیر از سفره مردم خارج شده نا 3هزارتومانی پنیر کیلوئی 50 هزارتومان

    • ناشناس ارسالی در

      یوم الله نزدیکه . ابراهیم ادامه بده. ه

    • ناشناس ارسالی در

      نماینده محترم کرج حرف دلم را گفته است ای کاش اقایانی که سر خودشان را زیر برف کرده اند وسیاسی بازی می کنند خبر از دل گرسنه مردم ندارند خدا کند خودشان روزی گرفتار فقر وبیچارگی گردند تا از حال مردم با خبر شوند از چوب عدالت خدا بترسید

    • ناشناس ارسالی در

      اینا که فقر مردم براشون مهم نیست اصل وجود نازنین وگرامی خودشون هست میلیاردها از سرمایه مردم هرروز دارن به باد میدم برای وجود نازنین خودشون که البته وجودشون خیلی خیلی نازنین هست

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا بعضی از مسولین آب تو آسیاب دشمن میریزند ومیخواهند انقلاب را از بین ببرند

    • ناشناس ارسالی در

      حرف دل مردم را زد این نماینده شجاع
      حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، تخصص ۲۰ لیتر بنزین
      یعنی تورم ، ترویج فساد و فحشا به علت نبود در آمد و گرانی و....

    • فرهاد ارسالی در

      برادر از خواب گران برخیز خیلی وقته حذف شده پنیر خوب کیلویی 140000 تومنه

    • ناشناس ارسالی در

      ای بابا مگه دولت خودش این چیزا رو نمیدونه .مردمو بیشتر از این مسخره نکنید از قدیم گفتن زمستون می‌ره و روسیاهیش براتون میمونه .یکم تاریخ بخونین بد نیست

    • ناشناس ارسالی در

      مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    • علی ارسالی در

      پنیر هم گران است یک عدد پنیر فتا ۴۰۰ گرمی ۲۵ هزار تومان !

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه