ارسال به دیگران پرینت

وزارت خارجه:

سفیر جدید فلسطین در تهران سوگند یاد کرد

سفیر جدید فلسطین در تهران در برابر رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین سوگند یاد کرد.

سفیر جدید فلسطین در تهران سوگند یاد کرد

 سلام الزواوی،سفیر جدید فلسطین در جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در برابر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد.

این مراسم در مقر اقامت محمود عباس در امان پایتخت اردن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سلام زواوی دختر صلاح زواوی است که به تازگی از سمت خود خداحافظی کرد.

پیش از این، حمیدرضا دهقانی در صفحه توییتر خود نوشت : آقای صلاح زواوی سفیر ۴۲ ساله فلسطین در تهران پس از دیدار با جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه با سمت سفیری خداحافظی کرد. 

او نزدیک به چهار دهه شیخ السفرا در تهران بود. چند سال پیش در جلسه گرامیداشتی که ایشان برای اینجانب و برخی از سفرا و مدیران وزارت خارجه از جمله عزیزانی چون مرحوم استاد شیخ الاسلام و مرحوم شهید دکتر رکن آبادی بر پا کرده بود و جمع بزرگی از مسئولان سابق و فعلی وزارت خارجه و دیگر نهاد ها را دعوت کرده بود، گفتم زیر این آسمان کبود تنها صلاح زواوی سفیر فلسطین می تواند این جمع بزرگ را دعوت کند و آنها حاضر شوند و در پایان سخنان کوتاهم رو به ایشان و با اشاره به سفرای خارجی مقیم تهران این بیت از شعر سعدی علیه الرحمه را خواندم که

 تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد

دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

توفیق داشتم یکی دو سال پیش در گرامیداشت او مقاله «مردی از صفد» را نیز بنویسم.

همسر آقای صلاح چند سال است که‌ به‌ رحمت خدا رفته و در بهشت زهرا مأوا گزیده است. رحمت خدا بر او و همه رفتگان. امیدوارم آقای زواوی که همچنان میهمان ماست، عمرش بلند باشد و فرزندش راه پدر را ادامه دهد و نگذارد چراغ سفارت در این خاندان خاموش شود.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه