ارسال به دیگران پرینت

بشار اسد: دشمنان متوجه خطر شهید سلیمانی برای طرح‌هایشان شدند

رئیس جمهور سوریه گفت که شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد آمریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد.

بشار اسد: دشمنان متوجه خطر شهید سلیمانی برای طرح‌هایشان شدند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی منتشر و تأکید کرد که این شهید، بذر فداکاری و جانفشانی برای وطن و بشریت را کاشت.

شبکه خبری العالم به نقل از اسد گزارش داد: «شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد آمریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد».

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، خطری برای منافع واشنگتن و همپیمانانش در منطقه بود، گفت: «شهید سلیمانی به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد».

اسد با تأکید بر اینکه دشمنان از خطر شهید سلیمانی نسبت به طرحهای مجرمانه خود آگاه شدند، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی و [ابو مهدی المهندس] سنگ‌بنای مقابله با دشمنان بودند».

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه دشمنان، از گسترش الگوی شهید سلیمانی در منطقه و جهان، هراس داشتند، تأکید کرد، در جهانی‌شدن اخلاقی و آزایخواهانه‌ای که شهید سلیمانی مژده آن را می‌داد، نمی‌توان کسی را خرید.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا جنایتی را مرتکب شد که بیانگر ترس این کشور از گسترش الگوی شهید سلیمانی بود، گفت: «باید به شیوه سلیمانی، وفادار بمانیم و برای افزایش همکاری بین سوریه و ایران تلاش کنیم».

اسد با بیان اینکه دشمنان از خطر ارتباط حیاتی بین سوریه و عراق برای لغو محاصره ظالمانه از ملتهای این دو کشور، اطلاع داشتند، تصریح کرد: «سوریه با شجاعت ارتش و حمایت همپیمانان خود، پیروز شد تا از تصمیم مستقل خود حمایت کند».

شهید سلیمانی به مکتب تبدیل شده است

در همین ارتباط، مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: «شهید سلیمانی از یک فرد، به یک مکتب تبدیل شده است».

سبحانی تأکید کرد: «شهید سلیمانی با اخلاق، اعتقاد، نبوغ و صیقل دادن ذات خود، توانست مایه افتخار ایران و منطقه باشد... پس از بیست سال از تلاش و جانفشانی شهید، هژمونی آمریکا در جهان، هیچ رنگی ندارد».

وی با بیان اینکه بیشتر طرحهای آمریکا در غرب آسیا، شکست خورده است، خاطر نشان کرد: «بی‌شک، ایران، علت اصلی شکست طرحهای آمریکاست... شهید سلیمانی نیز، در تغییر معادله قدرت به سود ملتهای منطقه، نقش اصلی را داشت».

سردار سلیمانی بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به شهادت رسید. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه