ارسال به دیگران پرینت

پهپادهای ساخت ایران

ادعای جدید اسرائیل درباره پهپادهای ساخت ایران

یک اندیشکده صهیونیستی مدعی شد که ونزوئلا با پهپادهای ساخت ایران قادر است شهر میامی در آمریکا را هدف قرار دهد.

ادعای جدید اسرائیل درباره پهپادهای ساخت ایران

یک اندیشکده صهیونیستی مدعی شد که ونزوئلا با پهپادهای ساخت ایران قادر است شهر میامی در آمریکا را هدف قرار دهد.

بگاه «جاست نیوز» روز شنبه به نقل از اندیشکده «آلما» مستقر در اسرائیل مدعی شد که ایران پهپادهایی را به ونزوئلا رسانده که می‌توانند به شهر میامی برسند.

در گزارش مرکز تحقیقات آلما آمده است که این پهپادها می‌توانند اطلاعات جمع آوری کنند و اهداف سطحی یا هوایی را از جمله با حمله انتحاری  مورد هدف قرار دهند.

 

 

این اندیشکده نوشته است، به اشتراک گذاشتن این پهپادها با ونزوئلا، متحد ضد آمریکایی  ایران که  در حدود ۲۰۰۰ کیلومتری میامی قرار دارد، ممکن است به این منظور باشد که آمریکا قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران در افکار خود بازنگری کند.

«تل بیری» از تحلیلگران اندیشکده آلما گفت: «حتی اگر آنها عملاً از ونزوئلا اقدامی نکنند، از دیدگاه راهبردی ایران، صرف حضور در آنجا تهدیدی علیه ایالات متحده است.»

میامی، شهری در نوار ساحلی اقیانوس اطلس در جنوب شرقی ایالت فلوریدا در آمریکا واقع شده است. میامی یک شهر توریستی و بندر میامی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیرا گفت این کشور در حال آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره است. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این دو پروژه، توسعه و امنیت ملی ونزوئلا را ارتقا خواهد داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر  گفته بود که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.

به دنبال نقض حریم هوایی ونزوئلا از سوی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا، رئیس جمهور ونزوئلا چندی قبل دستور آماده باش کامل به ارتش این کشور صادر کرد. رئیس جمهور ونزوئلا دستورات دقیقی را به ارتش جهت حفظ هوشیاری و آماده باش جهت واکنش محکم به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صادر کرد و  به صراحت به ارتش  ونزوئلا دستور داد به هرگونه تجاوز  ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند

 

 

 

رئیس جریان آزاد ملی لبنان:

سند تفاهم با حزب‌الله را لغو نمی‌کنیم

رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت: ائتلاف با حزب‌الله که ۱۵ سال است ادامه یافته باید توسعه یابد.

 سند تفاهم با حزب‌الله را لغو نمی‌کنیم
 

جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان در سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه ائتلاف سال ۲۰۰۶ در معرض خطر است، گفت: ششم فوریه ۲۰۰۶ با حزب‌الله در مار مخایل وارد ائتلاف شدیم. مار میخائیل را بعد از حمله پنجم فوریه به اشرفیه انتخاب کردیم تا واکنشی به تلاش جامعه جهانی و شرکای لبنانی برای عزل و انزوای حزب‌الله لبنان باشد. در آن زمان صراحتا ما را به مشارکت در انزوای حزب‌الله فراخواندند و ما رد کردیم زیرا آنها خواستار جنگ داخلی بودند. در مارس ۲۰۰۸ بعد از شکست جنگ ژوئیه در آن زمان تفاهم علیه فتنه را انتخاب کردیم، ما برای توافق ملی تلاش کردیم. توافق بر سر استراتژی دفاعی و دموکراسی توافقی و ساخت کشور و اینکه سلاح تنها برای حمایت از لبنان باشد. ما از مقاومت در برابر اسرائیل و داعش دفاع کردیم، حمایت ما از مقاومت حمایت سیاسی برای تثبیت حقوق در شراکت و توازن ملی بود نه حمایت سیاسی با مال، سلاح و جان.

باسیل ادامه داد: ما سال ۲۰۰۶ با حزب‌الله به توافق رسیدیم نه با جنبش امل. زمانی که فهمیدیم تصمیمات در این ائتلاف را امل می‌گیرد این حق ماست که در آن بازنگری کنیم. وحدت شیعی بسیار برای مقابله با فتنه مهم است و باید حفظ شود؛ اما کافی نیست. زمانی که کشور قربانی شود کشور زیان ببیند و وحدت زیان ببیند، وحدت یک طایفه نباید علیه وحدت کشور و موجودیت کشور باشد.

 

رئیس جریان آزاد ملی تاکید کرد: ما خواهان لغو سند تفاهم با حزب‌الله نیستیم بلکه می‌خواهیم آن را توسعه دهیم.

 

وی درباره تحریم‌های آمریکا علیه خود گفت: درخواستی برای لغو تحریم‌های ظالمانه و اتهامات دروغ درباره فساد کذایی داده‌ام. آنها باید آن را با مستندات طبق قانون آزادی مطبوعات آمریکا ثابت کنند.

 

او اضافه کرد: نظام سیاسی تعطیل شده است زیرا زمانی که توافقنامه طائف منعقد شد هدفش این بود که لبنان محکوم به خارج و به آن وابسته باشد.

 

رهبر جریان آزاد ملی گفت: این کشور متمرکز که اختیارات رئیس‌جمهوری لبنان به زور از سوی پارلمان و شورای قانون اساسی سلب شده و همان طور که حقوق بقیه طوایف را با چرخشی کردن وزارت دارایی و کشور سلب می‌کند امری است که دیگر نمی‌خواهیم. این کشور متمرکز با رهبری شما و سیستم شما شکست خورده است ما نمی‌خواهیم در کشوری شکست خورده زندگی کنیم کشور متمرکز که می‌خواهیم مدنی و سکولار است.

باسیل ادامه داد: ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی به لحاظ سیاسی از سوی شبکه‌ای سیاسی مورد حمایت است درحالیکه ا در راس سیستم مالی است و بیشترین تسلط منظم را بر اموال مردم دارد، هفت کشور اروپایی او را تحت تعقیب قرار داده و دادستانی او را احضار کرده اما در لبنان پیگرد او ممنوع است زیرا قاضی که او تحت پیگرد قرار می‌دهد کنار گذاشته می‌شود و قضات دیگر هم حق احضار او را ندارند.از نظر من تغییر گسترده‌ با مذاکرات در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهوری حاصل می‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      برای سرکوب دزد باید اول هوشیار باشی وقوی وگرنه این دزد همه چیز را میدزدد

    • حسین ارسالی در

      اسراعیل ب هر چیزی متوسل میشه که فروع نریزه ولی بیفایده است آمریکا آنقدر بزرگ هست که با چندتا پهپاد و موشک آسیب نبینه ضمن اینکه آمریکا خودش بهترین تجهیزات رهگیری را داره اما راست راستی اسراعیل وای ب حالت که ب هر چیز و هر جایی چنگ میندازی ولی واقعا بی فایده است دورانت دیگه سر آمده

    • ناشناس ارسالی در

      اگه ایران دم مرز امریکا میخواهد فعالیت کند باید بهش گفت دمش گرم، کاری که روسیه و چین با اینکه امریکا در لب مرزهایشان این کار را نیکند ایران هم اینگونه اقدام می کند👏👏👏👏👏

    • جهان ارسالی در

      یک عدد میامی هم در نزدیکی سمنان داریم

    • ناشناس ارسالی در

      کشوری که میخوادایران همیشه تحریم باشه ومنزوی وفروش نفت نداشته باشه قطعأبایداز روی زمین محوبشه که یک منطقه ازدستش راحت بشوند. این تنهاراه ممکن هست.

    • میلاد ارسالی در

      کاخ سفید را به حسینیه تبدیل میکنیم💪

      • سلام ارسالی در

        ایول بابا گل گفتی😂

    • محمدرضا ارسالی در

      پاینده باد ایران

    • حمید ارسالی در

      از زمان انقلاب تا بحال ایران به کدام کشور حمله کرده اما اسرائیل چقدر تجاوز به آب و خاک کشورهای همسایه خود کرده تا حال چند ترور در ایران انجام داده ایران الان هم می تواند جبران کند ولی صبر پیشه کرده نه از روی ترس تا کی کشورهای دنیا به دروغ گوی اسرائیل می خواهند ادامه دهند صبر حدی دارد شما آمریکاییها کدام توافق با ایران را انجام دادید و اروپا چه کردید که حالا ایران آمده مذاکره کند حال دست پیش را می گیرید پس نیفتید از زمان اجراء برجام چندین با آژانس تائید کرد ایران به تعهدات خود پایبند بوده در عوض چه کردید ایران به شما اطمینان ندارد اگر راست میگوید تحریم ها را بر دارید شما در حال مذاکره هستید بعد آمریکا تحریم میکند تا به خواسته ایران تن ندهید ایران عقب نشینی نخواهد کرد

    • وارین ارسالی در

      اگه این توانایا رو داشتیم اقتصاد و اوضاع مملکت ابن نبود ما هنوز توی مجلسمون در باره کیلو پیاز و بادمجون و لوبیا تصمیم گیری میشه

    • محمد از شیراز ارسالی در

      ماشاالله به توان نیروهای مسلح ایران اسلامی عزیز،که تونسته با پهپاد ایرانی ترس تو دل آمریکا بیندازه

    • ابوالفضل ارسالی در

      ایران قدرت نظامی بالایی داره با جنگ نمی تونن ایران رو نابود کنند مگر اینکه جنگ داخلی تو ایران راه بندازند کنند

    • ناشناس ارسالی در

      ایول ایران دیگه کسی نمتوانی وارد جنگ با ایران بشود

    • ناشناس ارسالی در

      چرا از تهدیدهای احتمالی وخیالی ایران برای امریکا مینویسند چرا از ازمایشگاهها ومحلهای نگهداری سلاحهای بیولوژیکی لابی صهیونیزم در امریکا نمی نویسند که در اینده سران وتصمیم سازان امریکا را ناچار به اتخاذ تصمیماتی علیه بشریت خواهد کرد نمی نویسند چرا از نفوذ انفجار امیز لابی صهیونیزم دربنیاد نهادهای اقتصادی بویژه تشکیلات رهبری مجازی اقتصاد نمی نویسند چرا از وحدت بخشی از سران عرب که سودای حاکمیت دایم وخاندانی بر کشورهای عربی دارند با لابی صهیونیزم نمینویسند چرا از اسارت قوم یهود توسط لابی صهیونیزم نمینویسند چرا از نخبه پروری نژاد پرستانه وانحصارطلبانه در موسسات سری لابی صهیونیزم نمی نویسند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه