ارسال به دیگران پرینت

رمز ارز

هشدار؛ سقوط بیت کوین در راه است!

کارشناسان می گویند به دلایل مختلف ممکن است در سال 2022 شاهد تغییر در روند قیمت ارزهای مجازی در بازار جهانی باشیم.

 هشدار؛ سقوط بیت کوین در راه است!

 در سال ۲۰۲۱ که تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد، شاهد ظهور موسسات بزرگی نظیر کوینبیس در حوزه ارزهای مجازی بودیم. حتی بانک‌های بزرگ وال استریت هم سعی کردند با مشارکت خود در بازار ارز های مجازی را افزایش دهند.

در ماه نوامبر قیمت بیت کوین تا ۶۹ هزار دلار بالا رفت، اما امروز قیمت این ارز مجازی با حدود ۳۰ درصد کاهش نزدیک ۵۰ هزار دلار در حال معامله است.

اگرچه در وال استریت زمانی که یک دارایی ۲۰ درصد از ارزش خود را در یک بازه زمانی از دست می‌دهد بازار کاهشی تلقی می‌شوند، اما از آنجا که بیت کوین همواره درگیر نوسانات سنگین است، شاید خیلی نتوان با این مصداق با این ارز مجازی برتر جهان برخورد کرد.

برخی کارشناسان معتقدند که انتظار می‌رود قیمت بیت کوین در ماه های آینده در بازار جهانی سقوط کند.

کارول الکساندر،استاد اقتصاد، پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین تا ۱۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد و تمام آنچه که یک سال و نیم گذشته به دست آورده را به باد می‌دهد.

وی گفت: اگر من یک سرمایه گذار در بازار ارزهای مجازی و بیت کوین به این فکر می‌کردم که هرچه زودتر از این بازار خارج شوم ، چرا که به احتمال زیاد قیمت بیت کوین در سال آینده سقوط خواهد کرد.

الکساندر ادامه داد، در حال حاضر بیت کوین بیش از آنکه یک دارایی باشد برای سرمایه گذاران یک اسباب بازی است.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که داستان ترکیدن حباب قیمت‌ها در بازار جهانی ارزهای مجازی تکرار خواهد شد. به عنوان مثال بیت کوین در سال ۲۰۱۸ و چند ماه پس از آنکه رقم ۲۰ هزار دلار را به ثبت رسانده بود تا ۳ هزار دلار سقوط کرد.

حامیان بیت کوین می‌گویند، شرایط امروز فرق می‌کند، چرا که بسیاری از موسسات سرمایه‌گذاری بزرگ در حال ورود به بازار جهانی ارزهای مجازی هستند، اما تاد لونستین، کارشناس ارشد موسسه یونیون بانک می‌گوید، این گونه اظهارات سابقه تاریخی بیت کوین است.

برای بسیاری از افراد عرضه نخستین صندوق قابل معامله بورسی ETF بیت کوین در آمریکا موضوعی است که بسیار با اهمیت بوده، در واقع باید در سال ۲۰۲۲ توجه ویژه‌ای به آن کرد. چرا که با وجود آنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه اکتبر عرضه ETF بیت کوین را تایید کرد، اما این صندوق معاملاتی بیش از آنکه سرمایه‌گذاران را در معرض مستقیم معاملات ارزهای مجازی قرار دهد آنها را درگیر معاملات آتی آن می‌کنند.

برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که ETF بیت کوین برای سرمایه گذاران مبتدی و حتی کسانی که در بازار ارز های مجازی سابقه دارند، بسیار خطرناک است.

یکی دیگر از مواردی که بازار بیت کوین را طی ماه‌های آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد این است که قبلاً بیت کوین ارز بلامنازع بازار جهانی بود و بخش قابل توجهی از سرمایه این بازار مربوط به بیت کوین بود اما حالا دیگر ارزهای مجازی هم رشد کرده و سهم بیت کوین از این بازار کوچکتر شده است، به عنوان مثال هم اکنون اتریوم نقش قابل توجهی را در بازار ایفا می‌کند.

کارشناسان می‌گویند این روند برای سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که سرمایه‌گذاران خواهند کرد تا جیب خود را با ارزهای کوچک پر کنند که شاید سود بیشتری عاید داشتن شوند.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بازار بیت کوین و چیزی که می‌تواند تهدیدی جدی علیه بازار ارزهای مجازی باشد، اعمال قوانین سخت‌گیرانه تر از سوی دولت‌ها بر مبادلات ارزهای مجازی است.

ویجای آیار، کارشناس بازار ارزهای مجازی، می‌گوید: سال ۲۰۲۲ بدون شک سال بزرگی از نظر اعمال قوانین بیشتر در بازار جهانی ارزهای مجازی خواهد بود. تمایل دولت‌ها برای اعمال قوانین در این بازار به مورد از سوی دولت آمریکا هیچ وقت به این اندازه بالا نبوده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه