ارسال به دیگران پرینت

بازار طلا

پیش‌بینی آینده بازار طلا در آخرین روزهای ۲۰۲۱

گاوهای بازار طلا از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022 نمی ترسند.

پیش‌بینی آینده بازار طلا در آخرین روزهای ۲۰۲۱

گاوهای بازار طلا از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022 نمی ترسند.

این روزها نگاه معامله‌گران به آینده طلا تا حدود زیادی مثبت شده است. در دو روز اخیر قیمت اونس طلا به بالای 1800 دلار رسید. این در حالی‌بود  روز پیش از آن فدرال رزرو سیگنال داد که می تواند نرخ بهره را سه بار در سال 2022 افزایش دهد.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com، در این باره تاکید کرد: ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و کاهش نسبی بازده واقعی اوراق قرضه  به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند. با این حال، او افزود که اگر طلا نتواند به بالای 1835 دلار برسد، او این نوسان را یک فرصت فروش ارزیابی می‌کند.

با این حال، سایر تحلیلگران پتانسیل یک تغییر پایدارتر در بازار طلا را پیش‌بینی می‌کنند. دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis، بر این باور است که :«نرخ ها شاید در حال افزایش باشند، اما این افزایش به تدریج است. با نگاهی به نمودارها، این تحلیل قابل اعتنا است که صدرنشینی فعلی دلار آمریکا ، به طلا فرصتی برای حرکت به سمت سطوح بالاتر خواهد داد.»

photo_2021-12-18_11-46-43

نیوسام اضافه کرد که بغرنج‌تر شد چالش منطقه‌ای روسیه و اوکراین می‌تواند در کوتاه‌مدت فرصت مناسبی برای رشد طلا را فراهم کند.به صورت کلی در زمان عدم اطمینان، سرمایه گذاران دوست دارند طلا را پیش خودشان نگه دارند.

 
 

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، 11 تحلیلگر، معادل 69 درصد، روندی صعودی برای بازار طلا در هفته آتی پیش‌بینی کردند. در عین حال، دو تحلیلگر معادل 13 درصد این بازار را نزولی ارزیابی کردند. سه تحلیلگر معادل 19 درصد هم معتقد بودند که نوسانات بازار طلا در هفت روز آینده ناچیز خواهد بود.

در همین حال، 1027 رای نیز در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی شرکت کرده بودند. از این تعداد، 593 نفر یا 58 درصد پیش بینی خود را در سبد افزایش قیمت طلا در هفته قرار داده بودند. 263 یا 26 درصد دیگر معتقد به روند نزولی بازار بودند و 171 شرکت‌کننده یا 17 درصد هم روند بازار را کاملا متعادل و آرام ارزیابی کرده اند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه