ارسال به دیگران پرینت

وزیرصمت:‌

دستور رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به منظور دقت در قیمت‌گذاری بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری ها باید اصولی باشد. فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

 دستور رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به منظور دقت در قیمت‌گذاری بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری ها باید اصولی باشد. فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می‌تواند بازار را آرام کند، گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

«سید رضا فاطمی امین» در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت های جدید خودرو، افزود: صنعت خودرو در وضعیت مطلوبی به لحاظ بدهی‌ها و زیان انباشته قرار ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد، ادامه داد:ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت‌های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت‌گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش ۶ ماهه بر مبنای تورم اعمال شود.

وی افزود: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری ها باید اصولی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی های دقیقی انجام شد و حتی مواردی را که افزایش قیمت خارج از ضوابط بود رد کردیم.

فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت های جدید خودرو، گفت: خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می تواند بازار را آرام کند.

وی افزود: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت های بازار هم موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کسانی که از قبل ثبت نام کرده اند با قیمت روز تحویل خودرو را تحویل می گیرند.

فاطمی امین گفت: البته به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی کرده و در صورت نیاز، خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند.

وی اضافه کرد: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

وزیر صمت:

تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود

یکی از راهکارها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد؛ ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش شش ماهه بر مبنای تورم اعمال شود.

 تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود
 

وزیر صمت در حاشیه ستاد تنظیم بازار گفت: دستور ماه قبل رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که قیمت گذاری ها باید اصولی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،  فاطمی امین وزیر صمت صنعت خودرو در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت‌های جدید خودرو گفت: صنعت خودرو در وضعیت مطلوبی به لحاظ بدهی‌ها و زیان انباشته قرار ندارد.دستور ماه قبل رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که ایشان تاکید داشتند که قیمت گذاری‌ها باید اصولی باشد.

 

او ادامه داد: قیمت گذاری خودرو طبق روال قبل انجام می شود. بررسی‌های دقیقی انجام شد و حتی مواردی را که افزایش قیمت خارج از ضوابط بود رد کردیم.عدم اصلاح قیمت‌ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

 

وزیر صمت گفت: خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می تواند بازار را آرام کند. تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

او ادامه داد: کسانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند با قیمت روز خودرو را تحویل می‌گیرند؛ البته به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی کرده و در صورت نیاز خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند.

فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش می‌یابد

وزیر صمت گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

 

فاطمی امین ادامه داد: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

او ادامه داد: یکی از راهکارها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد؛ ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش شش ماهه بر مبنای تورم اعمال شود

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      از این دستورها یکی دو هفته پیش هم داده شد کی هست که بپذیره

    • رضابافقی ارسالی در

      کاش وزیر کاهش درامد مردم هم داشتیم تا هرروز حقوق کارمندان را برای عقب نیفتادن از قافله بروز میکرد. خودروسازها خجالت را خورده اندو وقاحت پس داده اند.

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی جالبه تاوان همه اینارو باید مردم از جیبشون بدن

    • ناشناس ارسالی در

      آره احتمالا گفته بود کم بود افزایش الان درست شد

    • ناشناس ارسالی در

      مثلا دقت كرديد قيمت فرغون ملي رو ١٨ درصد گرون كرديد

    • ناشناس ارسالی در

      جمع کنید بابا یکی از یکی بدتر

    • مهدی ارسالی در

      چرا وقتی خودروسازها بازار را گروگان گرفته یا کارخانه جات دیگر هم همینطور وتولیدیشات را گران می کنند وخودشان قیمت اجناسشان را تعیین می کنن خوب معلمان و کارمندان و کارگران نیز باید دراین تورم خودشان حقوق خویش را تعیین کنند..

      • ناشناس ارسالی در

        وزیر خودروسازان

    • ناشناس ارسالی در

      این عدالت کجاست خودروسالی حداقل دوبار وهربار حداقل 20ذرصد گران میود این تورم زا نیست افزایش حقوق تورم زاست

      • ناشناس ارسالی در

        یه سفره افتاده باهمدیگه جمع شدن حالشو ببرن مردم کلیوی چند🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐

    • ناشناس ارسالی در

      توی وزیر ها این یکی دیگه خیلی نمونه است .یعنی چهار تا مثل این باشه که مثل اینکه هست فاتحه این مردمو باید اساسی خوند.

    • فارغ التحصیل در آستانه ازدواج ارسالی در

      آقا بنده که پدری ندارم که برام ماشین بخره و خودم مسئول زندگیم هستم یعنی چند سال باید کار کنم که یک ماشین بخرم ؟ و با این روند تورم هرجور پول جمع کنم هرگز نمیتونیم حتی یک پراید بگیرم

    • اصغر ارسالی در

      این توجیح وزیر صمت خیلی جالب توجه است آقای وزیر این توجیح نیست این بازی با کلمات که غیر بی اعتمادی چیز دیگری در بر ندارد

    • ناشناس ارسالی در

      خاک توسره هرکی بره این بنجلهارو بخره همتون اختلاس توخونتونه گرون فروشا

    • هاشمیان ارسالی در

      به همین راحتی دستور رییس جمهور را از بین بردند.

    • ناشناس ارسالی در

      کدام قانون می گوید من که نصف قیمت خودرو را پرداخت کرده ام حالا فقط نرخ تورم شامل خودرو ساز بشود ؟ این با کدام عدالت انجام میشود ؟
      این وزیر اصولگرا با استناد به کدام اصول یک طرفه ترمز بریده ؟ پول یکساله ما نرخ تورم ندارد خودرو در این یکسال ۳۳ درصد نرخ تورم دارد ؟
      نابود باد ظلم و ظالم

    • محمد سرائی ارسالی در

      فساد در خودرو سازی ریخت وپاش و مدیریت ضعیف صنعت خودرو سازی باعث ضر و زیان خودروسازان شده است که جبران آن باید از جیب مردمان زحمت کش داده شود آقای وزیر صنعت قول داده بود با افزایش تولید موجب کاهش قیمت میگردد برنامه‌هایی برای صنعت خودرو دارند دستشان درد نکند این هم برنامه صنعت خودرو

    • ج ارسالی در

      آقای وزیر محترم
      جناب عالی ظاهرا حقوق نجومی می گیری!
      کارمندی که ۲ ساله توقرعه کشی گیر کرده!
      باحقوق کارمندی چندسال صبرکنه وچیزی نخوره تاصاحب پارس۳۰۰ میلون تومانی بشود
      این چه جور مدیریتی است وزیر قبلی هم این دیدگاه راداشت
      چه فرقی بادولت قبلی دارید افزایش قیمت که هنرنیست.

    • ناشناس ارسالی در

      حالا راه بیفتید روزی یک شهر واستان دیدوبازدید بعد هم بگید این افزایش مال دولت روحانی است. واقعا افزایش قیمت باید اصولی باشه!!

    • یوسف صحرایی ارسالی در

      اگرشما اقای وزیر و وزرای قبلی فکر میکنیدمردم ابله هستند ونمیدانند دلیل اختلاف قیمت کارخانه وبازارچیست ....شماها با جلوگیری از واردات عادلانه خودرو و تولید کمتر از نیازخودرو در بازار جان و اعصاب مردم رو ده هاست که به سخره گرفتین.امیدوارم حقوق کارگرهای زحمت کش رو هر شش ماه مانند خودرو گرونکنید.شما را به خدا واگذار میکنیم

    • ناشناس ارسالی در

      اقای وزارت صمت شما ۱۶۵کوییک رو بدید من دوتا با قطعات شرکتی بسازم بدم به جنابعالی. از حرفای شما میشه فهمید عید یبار میخایید ازافزایش بدید تا برسه به بازار نمیدونم دینتون چی هست ولی خیلی ناقص هست

    • ناشناس ارسالی در

      مردم متاسفانه خیلی شلوغش کردن...همش اعتراض...همش منفی بافی....چرا این قسمت حرف جناب وزیر رو نمیبینین که فرمودند:
      البته به خودروسازان گفتیم تا هوای مردم رو داشته باشند و در صورت لزوم بهشون تخفیف بدن تا افزایش قیمت زیاد اذیتشون نکنه....من دیگه حرفی ندارم...

    • ناشناس ارسالی در

      آقای وزیر باخودروسازان انحصاری، مثل زالو فقط جیب مردم بیچاره راخالی میکند

    • ایران ارسالی در

      کمبود نقدینگی خودرو ساز چه ربطی به مردم داره
      روحانی چهار سال اول مدارا کرد بعد پدر مردم در آورد ، سید محرومین از همین اول شروع کرده که هیچ محرومی وجود نداشته باشه . یعنی محروم سفرشون کوچک تر ، زودتر بمیرن تا وجود نداشته باشن

    • ناشناس ارسالی در

      این را می گویند دولت مردمی قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را

    • ناشناس ارسالی در

      من اسفند سال 98 برای پژو پارس TU5 ثبت نام کردم با تحویل آذر 1400. اولش 42 میلیون پرداخت کردم در حالیکه ایران خودرو همین ماشین رو تحویل فوری 85 میلیون می فروخت. خوب من 50 درصد قیمت روز این خودرو رو پرداخت کرده ام. واقعا اینها برای مصرف کننده اصلا حقی قائل هستند. ؟؟؟ وقتی یه مدیر درجه 5 خودروساز برای زیارت کربلا روزانه 10 میلیون حق ماموریت می گیره باید هم این خودروساز زیان انباشته داشته باشه. حالا راحت ترین کار اینه که این پولها از جیب مردم مظلوم پرداخت بشه تا این آقایان در بهشت برین زندگی کنند.
      پرداخت دلار 4200 تومانی به اصطلاحا قطعه ساز داخلی، آنهم شروع به
      واردات قطعات درجه 3 چینی
      به نام تولید، به کام واردات
      در نهایت تربیت قارچ گونه تریلیونرهای بی همه چیز و اختلاس هزاران میلیاردی
      و این چرخه تا زمان توقف چرخ زمین به دور خورشید ادامه دارد.

    • علیرضا ارسالی در

      بچه بودم فک میکردم پاکت بندازم از پشت دستگاه تلوزیون میافته صدا سیما ..
      الان موبایل دستم دوست داشتم میشاشیدم روی گوشی تا برسه به صورتت وزیر ...البته برای پاک شدنت حس کردم دستو روتو بشورم با شاشم

    • صبا ارسالی در

      از چرت و پرت گفتن خسته نمیشید که . فقط و فقط ادعا دارید و روده درازی بلدید. ظالم تر و دروغگو تر از شماها موجودی روی زمین نیست فقط یادگرفتید دستتونو بکنید تو جیب مردم و گردن کلفت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی با گران کردن اجناس و کالاها و خودرو مردم صف میکشند برای خرید باید بدتر از اینا به سرمون بیاد.
      خرید نکنید تا این ظالمان و فرعونهای زمان که همه مسئول این مملکت شدند و دارند خون ملت را مثل زالو میمکند حساب کار دستشون بیاد.
      مردم بدبخت به ریال پول در میارن و به دلار باید بریزند به جیب این ظالمان از خدابیخبر.

    • ناشناس ارسالی در

      ۱_ آقای رییسی مگه نصف پولی که پرداخت کردیم، دزدان گردنه خودروسازتون بگن این پول تورم نداشت؟
      ۲_ افزایش حقوق مردم و یارانه تورم زاست و افزایش قیمت خودرو پیش فروش شده تاثیری روی تورم نداره؟؟ فقط برای ما خار داره؟؟
      ۳_ حقوق مردمو به دلار بدهید تا نقدا با تورم دلاری هماهنگ باشیم. بعد هر چه خواستید با اخلالگران و استعمارگران مبارزه کنید.
      ۴_ کسایی که از آقای رئیسی حمایت میکردن از سوراخ موش در بیان پاسخگو باشن.

    • رئیسی ارسالی در

      یعنی ابله فرض کردن مردم در این کشور امری عادی شده.
      دستور ماه قبل رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که ایشان تاکید داشتند که قیمت گذاری‌ها باید اصولی باشد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه