ارسال به دیگران پرینت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوج های نابارور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است.

پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوج های نابارور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور درباره هزینه های خدمات ناباروری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمت، گفت: براساس مصوبه قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ تمام سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت مکلف به تحت پوشش بیمه ای قرار دادن خدمات ناباروری هستند، به همین منظور برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است، یعنی تمامی هزینه های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون برای زوجین پرداخت می شود.

او افزود: طرح پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوجین نابارور نیز در شورای عالی بیمه انجام شده است، همچنین وزارت بهداشت و بیمه سلامت به عنوان متولیان اصلی این امر به صورت جدی پیگیر ارائه خدمات ناباروری به ۴ میلیون زوج در کشور هستند، خانواده ها برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی می توانند هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی این دسته از خدمات را دریافت کنند، تمامی شرایط این خدمات در بخش دولتی کاملا فراهم است و در بخش خصوصی تنها مابه التفاوت آن پرداخت می شود و خانواده ها توجه داشته باشند در صورت بروز تخلف و یا دریافت آگاهی لازم می توانند با شماره ۱۶۶۶ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: پراکندگی ارائه این خدمات در سایر استان های کشور وجود دارد، اما اکثر استان ها این خدمات را در دانشگاه های علوم پزشکی دارند، امیدواریم با ارائه این خدمات نرخ رشد جمعیت در آینده نزدیک فزاینده شود، زیرا در چند سال اخیر میزان باروری در کشور رو به کاهش بوده است، لذا در کنار فرهنگ سازی کمک مالی و توجه اقتصادی باید صورت گیرد تا ۴ میلیون زوج نابارور کشور به آرزوی خود برسند.

 

شرایط پرداخت وام مسکن متاهلی به دانشجویان

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام مسکن متاهلی اعلام شد. وام مسکن متاهلی به دانشجویی که آخرین نیمسال تحصیلی مجاز خود را می‌گذراند تعلق نمی‌گیرد.


شرایط پرداخت وام مسکن متاهلی به دانشجویان
 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام مسکن متاهلی اعلام شد. این وام یک بار در هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود. وام ودیعه مسکن متاهلی در تهران ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در سایر کلان شهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

شرایط اجاره‌نامه

اجاره‌نامه رسمی می‌بایست دارای کد رهگیری از دفاتر مشاورین املاک مجاز باشد، اجاره‌نامه از لحاظ مکانی می‌بایست در شهر محل تحصیل یا محل سکونت دانشجو باشد و همچنین اجاره‌نامه می‌بایست به نام دانشجو و یا همسرش و یا هر دوی آن‌ها باشد.

 

مدت‌زمان اجاره‌نامه می‌بایست در نیم‌سالی که دانشجو تقاضا می‌کند، اعتبار داشته باشد.

 

دانشجو پس‌از فارغ‌التحصیلی باید مطابق قوانین مبلغ وام را به‌صورت یکجا پرداخت کند، درصورتی‌که زوجین دانشجو باشند فقط یکی از آن‌ها می‌توانند از وام مسکن متاهلی بهره‌مند شود.

 

وام مسکن متاهلی به دانشجویی که آخرین نیمسال تحصیلی مجاز خود را می‌گذراند تعلق نمی‌گیرد، دانشجوی متأهل ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی هم هم‌زمان مجاز به استفاده از وام مسکن متأهلی نیست.

دانشجوی متأهل دارای فرزند که به‌علت شهادت، فوت، متارکه و یا از کارافتادگی همسر، سرپرستی فرزند یا فرزندان خود را برعهده دارد با ارائه مدارک و مستندات قانونی می‌تواند از این وام بهره‌مند شود.

 

سامانه دانشجویی (پورتال صندوق) برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۴ آبان ۱۴۰۰ ‬ تا یک دی ۱۴۰۰ ‬ فعال خواهد بود و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور براساس جدول زمانبندی اقدام کنند.

 

وام اعطایی به سرپرستان خانوار | سرپرستان خانوار | مبتلایان به کرونا

جزئیات اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی به بستری شوندگان کرونا اعلام شد

بانک‌های قرض الحسنه از هفته آینده به کمک سرپرستان خانوار‌های می‌آیند که به دلیل کرونا بستری شده و از کسب و کار باز خواهند ماند. این وام ۱۰ میلیون تومانی و ۳ ساله است که حدود ۳۰۰ هزار تومان اقساط این وام است

جزئیات اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی به بستری شوندگان کرونا اعلام شد
 

مراد پور، سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد در رابطه با وام اعطایی به سرپرستان خانوار گفت: برنامه‌ای که تدارک دیده شده اینگونه است که به سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا شده اند و در بیمارستان بستری و فاقد شغل و درآمد هستند، تحصیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه توسط دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت می‌شود؛ از هفته آینده کار آغاز می‌شود و جزئیات بیشتری توسط این بانک‌ها در اختیار متقضیان قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اطلاعات اشخاص از طریق وزرات بهداشت دریافت می‌شود و پس از صحت سنجی سرپرستانی که مشمول دریافت این وام هستند به صورت پیامک و یا تماس تلفنی از طریق بانک‌ها به افراد اطلاع رسانی خواهد شد. هیچ یک از هموطنان به بانک‌ها مراجعه نکنند و منتظر تماس آن‌ها باشند.

 

مرادپور در رابطه با ضمانت و اعتبار سنجی افراد در این زمینه بیان کرد: این وام ۱۰ میلیون تومانی و ۳ ساله است که حدود ۳۰۰ هزار تومان اقساط این وام است؛ ضمانت آن هم از طریق اعتار سنجی افراد است و اگر افراد خوش حساب باشند حداقل تضمینات گرفته خواهد شد.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سر کاریه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه