ارسال به دیگران پرینت

معاون بیمه سلامت ایران مطرح کرد؛

یزد الگوی موفق اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور

یزد- معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران از یزد به عنوان الگوی موفق اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک در کشور یاد کرد.

یزد الگوی موفق اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور

حسین رنجبران در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تعامل، همراهی و همدلی بیمه سلامت استان یزد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان، از عوامل موفقیت یزد در اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی با اشاره به پرداخت روزانه مطالبه نهادهای طرف قرارداد افزود: موسسه های درمانی طرف قرارداد اسناد را هر زمانی در اختیار اداره های کل قرار دهند، آمادگی داریم مطالبه آنها پرداخت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این دیدار با قدردانی از عملکرد سازمان بیمه سلامت در زمینه پرداخت مطالبه موسسه های طرف های قرارداد گفت: عملکرد بی نظیر این نهاد سبب افزایش رضایتمندی موسسه های درمانی و بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان شد.

عمید الدین خطیبی با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران سایر استانها که از آن با عنوان «بیماران سرباری» یاد می شود، افزود: اقدام اداره کل بیمه سلامت یزد در پیاده سازی راهنمایان بالینی موجب اعتمادسازی بیشتر برای بیماران نسبت به پزشکان استان شد که جای قدردانی از مدیریت و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد با تمام توان با اداره کل بیمه سلامت استان در همه زمینه ها همراهی و همکاری می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: در استان با تعامل و همدلی با دانشگاه علوم پزشکی یزد توانستیم نسخه نویسی الکترونیک را به میزان ۹۹.۹ درصد اجرا کنیم و از آبانماه تمامی نسخه های دارویی به صورت الکترونیک تجویز می شود.

محمد دریجانی افزود: با توجه به پرداخت ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی انباشته شده سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با درایت مدیرعامل و معاونت توسعه سازمان در حال حاضر پرداخت مطالبه ها به روز انجام می شود که می توان این امر را یکی از عوامل موفقیت طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در تفت گفت: هم اکنون متصدیان ۸۰ درصد موسسه های تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت، طرح یاد شده را اجرا می کنند.

دریجانی افزود: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار با اعلام کد ملی اقلام دارویی که در سامانه تمامی داروخانه‌های کشور قابل رویت است را دریافت می کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه