ارسال به دیگران پرینت

خبر شوکه کننده؛

سویه جدید کرونا در یک قدمی ایران!

سویه جدید کرونا که بسیار هم خطرناک است در حال چرخیدن در جهان است همچنین وزیر بهداشت درباره احتمال ورود ویروس به کشور هشدار داد.

 سویه جدید کرونا در یک قدمی ایران!

در حالی روزنامه انگلیسی دیلی میل در خبری شوکه کننده درباره سویه جدید کرونا اعلام کرده که کرونای اومیکرون در جهان چرخیده که وزیر بهداشت کشورمان خبر داد: احتمال ورود سویه جدید کرونا به کشور وجود دارد.

کرونای اومیکرون در جهان چرخیده است

دیلی میل نوشت: بر اساس اخبار گفته می‌شود کرونای جدید و خطرناک در جهان چرخیده است! به گفته کارشناسان، زن واکسن نزده بلژیکی مبتلا به اومیکرون اصلا به افریقای جنوبی یا کشورهای مشکوک نرفته است. وی به ترکیه و مصر رفته و سپس به کشورش بازگشته است. به همین دلیل کارشناسان معتقدند اومیکرون مدتی است در جهان چرخیده و تازه رسانه‌ای شده است.

احتمال ورود سویه جدید کرونا به کشور وجود دارد

ایسنا به نقل از بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت نوشت:

* (با اشاره به سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و رصد این سویه جدید در کشور): با وجود همه این دقت‌ها، احتمال ورود ویروس به کشور وجود دارد. بنابراین باید مراقبت‌ها را ادامه دهیم و فکر نکنیم با انجام واکسن کار تمام است و مراقبت‌ها باید بیشتر انجام شود.

 
 

* دو ویژگی قابلیت انتقال بالا و موتاسیون فراوان آن و همچنین اینکه از سیستم ایمنی می‌تواند گریزان باشد را برای این سویه جدید اعلام کرده‌اند. این سویه جدید در کشور رصد می‌شود؛ اما مساله مهم آن است که با وضعیت کشور و اینکه نقاط قرمز نداریم و وضعیت نسبتا پاک است، اما باید در زمینه ورود ویروس به کشور به شدت مراقبت شود. در همین راستا شب گذشته در فرودگاه امام (ره) حضور یافتیم. موارد باید به دقت انجام شود.

* اما با وجود همه این دقت‌ها، احتمال ورود ویروس به کشور وجود دارد. بنابراین باید مراقبت‌ها را ادامه دهیم و فکر نکنیم با انجام واکسن کار تمام است و مراقبت‌ها باید بیشتر انجام شود.

* البته در افریقای جنوبی واکسیناسیون خیلی کم بوده و تنها حدود ۲۶ درصد مردم واکسن زده بودند و همین امر باعث شده که ویروس منتشر شود.

 

هر آن‌چه تاکنون درباره گونه ویروس کرونا امیکرون می‌دانیم

 

گونه جدید ویروس کرونا با نام علمی B.1.1.529 به‌تازگی در آفریقای جنوبی کشف و توسط سازمان بهداشت جهانی با اسم «امیکرون» (Omicron) معرفی شده است.

 

اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا امیکرون از ۲۰ آبان در کشور «بوتسوانا» شناسایی شد و در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به اندک اطلاعات در دسترس درباره این سویه داشته باشیم.

 

در حال حاضر مشخص نیست که واکسن‌های موجود تا چه اندازه در برابر گونه کرونا امیکرون موثر عمل می‌کنند. تحقیقات برای کشف پاسخ این سوال در دست انجام قرار دارد، ولی آن‌چه تاکنون می‌دانیم حاکی از آن است که برخی از جهش‌های این سویه احتمالا می‌توانند واکسن‌ها را دور بزنند.

 

«تولیو د اولیویرا» همه‌گیرشناس اهل آفریقای جنوبی توضیح می‌دهد که گیرنده ACE2 در گونه ویروس کرونا امیکرون ۱۰ جهش دارد، در حالی که گونه بتا ۳ جهش و دلتا ۲ جهش داشت.

 

گیرنده ACE2 پروتئینی است که مدخلی برای ایجاد آلودگی در سلول‌های بدن توسط ویروس کرونا ایجاد می‌کند. اولیویرا می‌گوید گونه کرونای امیکرون دارای مجموعه بسیار عجیبی از جهش‌هاست و فقط در پروتئین اسپایک بیش از ۳۰ جهش دارد.

 

به گفته «ریچارد لسلز» متخصص بیماری‌های عفونی، گونه امیکرون شباهت‌هایی به گونه لامبدا و بتا دارد که ذاتا قادر به گریز از سیستم ایمنی بودند. با این حساب، جهش جدید کرونا این ویروس را مسری‌تر از قبل خواهد کرد و احتمالا اثربخشی واکسن‌ها را کاهش خواهد داد.

 

با این وجود، پزشکان و متخصصان مکزیکی به مردم توصیه کرده‌اند که از گونه امیکرون نهراسند و اجازه دهند تا تحقیقات بیشتری درباره این جهش انجام شود. در عین حال، از همه شهروندان خواسته شده تا به استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و ادامه واکسیناسیون ادامه دهند.

 

ویروس کرونا امیکرون به‌طور عمده در میان جوانان مشاهده شده است. این سویه تاکنون به آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، چین و بلژیک رسیده. کشورهایی مثل آلمان که از قبل با موج چهارم کووید-۱۹ مواجه شده بودند، با افزایش سخت‌گیری‌ها مانع از ورود مسافران از آفریقای جنوبی می‌شوند تا جلوی ورود امیکرون به این کشور را بگیرند.

 

کمیسیون اروپا هم به دنبال شیوع گونه B.1.1.529 پیشنهاد بستن مرزهای هوایی از جنوب آفریقا را داده است.

 

افزون بر این، سازمان بهداشت جهانی هم گونه امیکرون را به عنوان یک گونه نگران‌کننده توصیف کرده، به این معنا که جهش جدید می‌تواند سرعت شیوع بالاتری داشته باشد، نمونه‌های وخیم‌تری از بیماری کووید-۱۹ را به وجود آورد و اثربخشی واکسن‌ها را کاهش دهد.

 

آسترازنکا، فایزر/بیون‌تک و مدرنا به‌صورت جداگانه در حال انجام تحقیقاتی برای بررسی میزان اثربخشی واکسن‌های تولید خود روی گونه امیکرون هستند.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • جواد اسماعیلی ارسالی در

      چند وقته وارد کشور شده وزورش راهم زده بهتان تضمین می دهم مساعل بهداشتی رعایت شود وغذاهای مقوی استفاده گرددجای نگرانی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      جای سوال داره که چطوره به محض اینکه کرونا افت میکنه، یک سویه جدید پیدا میشه و جالب اینکه کشورهایی بخصوص جز اولین آلوده ها هستند. کرونا مصنوعی و به خاطر منافع شرکت‌های آمریکایی و ارز آمریکا در مقابل چین د ارزهای دیجیتال هست. جالبه ارزهای دیجیتال وقتی همه گیری بالا میره بجای اینکه گرون بشه، ارزون میشه و دلار هم برعکس، دستهایی پشت پرده با این ویروس در حال رقصان ن و دوشیدن دنیا هستند. بگ «ارید حرف آخر را اول بزنم. این اپیدمی جنگ جهانی سوم هست. یک سری کشورها بر شکست و بدهکار و مقروض به بانک‌های بین المللی و کشورهای قدرتمند می‌شوند دقیقا اتفاقاتی که در جنگهای جهانی اول و دوم افتاد. علن گران شدن طلا هم اینه که آمریکا و بعضی بانک‌های بزرگ در حال تبدیل خزانه دلاری و یورویی خود به طلا و سایر فلزات ارزشمند هستند. درست برنامه ریزی نکنیم جز مقروضین می‌شویم. باید با برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت جدا از هم سیاست‌های مالی و اقتصادی کشور را از نابسامانی خلاص کرد. جالب اینه مگر مردم کشور از دولت مردان چه می‌خواهند.
      1-شغل با کفایت، (تولیدی، به غیر از این عقب رفت هست. کارمندی و مغازه داری و.... خوبه ولی نه برای کل کشور، آب نداریم ولی نیرو انسانی و تفکر تولید که داریم. هند را ببینید. صادرات خود را بر پوشاک. صادرات مواد خوراکی و کشاورزی تولیدی اضافه بر نیاز، صنایع قطعه سازی خود روهای پرفروش دنیا و صادرات قطعاتی چون لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ و فیلترها و روغنهای خودرو و لوازم جانبی دیجیتالی همچون تولید کاور مبایل و مموری کا رت و......، خلاصه که تمرکز را گ «اشته روی نیازهای روزانه مردم که چون غذا و آب واجبند.)
      2- مسکن ارزان
      3-نان واب و برنج و گوشت و مرغ
      4-خودروی ارزان و مناسب وایمن
      5-حل مشکلات آب و گاز و برق و اینترنت
      6-حل مشکلات حمل و نقل و سفر
      جالب که دولت با برنامه ریزی درست و حساب شده از همه این موارد می‌تواند کسب درآمد کند. و مشکلات اصلی کشور را حل کند. باید کار گروه هایی زبده و البته با سواد و با تجربه و با انگیزه و وفادارتولید شود. در دو دسته یک و دو. دسته یک با ایجاد اطاقهای فکر به موارد اصلی رسیدگی و دسته دو به موارد فرعی.
      البته همکاری دستگاه‌های دولت و قضات و نیروهای انتظامی و.... اجرای موارد الزامیست و مزاحمین را باید بدون تخفیف مجازات و از گردونه کنار گذاشت. اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و لج و لج بازی و کم کاری و پارتی بازی و.... را کنر بگذارند. چیزی کم نداریم. البته خیانتکار همه جا هست. و البته در بین ما فراوان. از مقامات بال بگیر تا کف خیابان. متاسفانه بسیاری از بزرگان تبرئه شدند وهمین باعث شده سایرین و حتی مردم عادی هم رحم و مروت را فراموش کنند.
      انشالا که خیره. التماس دعا.

    • میلاد ارسالی در

      خدا لعنت کنه اون کسی که داره این ویروس رو ورژن میزنه و آپدیتش میکنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه