ارسال به دیگران پرینت

جو بایدن به سرطان مبتلا شد؟

نامه پزشک کاخ سفید درباره غده سرطانی بایدن +تصویر

پزشک کاخ سفید از وجود غده ای خوش خیم در بدن بایدن خبر داد.

نامه پزشک کاخ سفید درباره غده سرطانی بایدن +تصویر

پزشک کاخ سفید در نامه ای که روز چهارشنبه منتشر شد گفت زائده ای که هفته گذشته با کولونوسکوپی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برداشته شد ”یک غده خوش خیم با رشد آرام بود اما اعتقاد بر این است که یک ضایعه پیش سرطانی است که در حال حاضر هیچ اقدام دیگری برای آن لازم نیست.“

نامه پزشک کاخ سفید درباره غده سرطانی بایدن

بایدن

دکتر کوین اوکانر استادیار مدرسه پزشکی دانشگاه جورج تاون در نامه‌ای خطاب به «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید درباره سلامت بایدن توضیح داد: "همان طور که در یادداشتم در تاریخ 19 نوامبر 2021 گزارش شده بود، یک پولیپ 3 میلیمتری خوش خیم از روده بزرگ رئیس جمهور بایدن بیرون آورده شد و نمونه برای بررسی بافت شناسی ارسال شد."

" نمونه برداشت شده به عنوان آدنوم توبولار شناسایی شده است. این مشابه پولیپی است که از وی در سال 2008 برداشته شد. آدنوم توبولار ضایعه خوش خیم و  آهسته رشد است، اما تصور می‌شود ضایعه‌ای بالقوه پیش سرطانی است که برای آن نیازی به اقدام بیشتر نیست."

"در این زمان نظارت معمول برای این یافته توصیه می‌شود. تکرار کولونوسکوپی در 7 تا 10 سال بعد توصیه می‌شود."

پزشک کاخ سفید گفت: زائده‌ای که هفته گذشته در طول کولونوسکوپی جو بایدن برداشته شد، یک غده خوش‌خیم با رشد آرام بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید با انتشار گزارشی از روند درمانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا منتشر شد، گفت زائده‌ای که هفته گذشته در طول کولونوسکوپی بایدن برداشته شد، یک غده خوش خیم با رشد آرام بود، اما اعتقاد بر این است که یک ضایعه پیش سرطانی است که در حال حاضر هیچ اقدام دیگری برای آن لازم نیست.

ر بیانیه کاخ سفید که با اجازه خود رئیس جمهور منتشر شده، آمده است:  پولیپ خوش‌خیم ۳ میلی‌متری از روده بایدن برداشته شد. نمونه‌ای که برای بررسی بافت‌شناسی برداشته شده، به‌عنوان آدنوم لوله‌ای شکل، مشابه پولیپی که در سال ۲۰۰۸ از او برداشته شد، شناسایی شده است .

اوکانر اضافه کرد که آدنوم توبولار، تومور خوش خیم و به آرامی در حال رشد است که به عنوان یک "ضایعه بالقوه پیش سرطانی" در نظر گرفته می شود. اکنون رئیس جمهور نیازی به مداخله بیشتر ندارد، در این مورد توصیه می شود "معاینات معمول" را انجام دهد.

در ۱۹ نوامبر، بایدن تحت کولونوسکوپی - معاینه روده بزرگ - قرار گرفت و سپس به اجرای وظایف خود بازگشت. او در حین بیهوشی اختیارات خود را به کامالا هریس معاون رئیس جمهور سپرد که اولین زنی در تاریخ ایالات متحده بوده که وظایف ریاست جمهوری را بر عهده  گرفت. ۲۰ نوامبر، پولیپ بایدن برداشته شد و عمل جراحی مربوطه بدون مشکل انجام گردید.

بایدن ۷۹ ساله مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا با سوالات زیادی درباره وضع سلامتی‌اش روبرو است.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه