ارسال به دیگران پرینت

نوشیدنی‌های مرکبات سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد

برای کاهش وزن در جستجوی راهکار جادویی نباشید

گرچه برای کاهش وزن نباید در جستجوی راهکار جادویی بود اما بعضی توصیه‌ها در کنار رژیم غذایی صحیح و فعالیت ورزشی موثر هستند.

برای کاهش وزن در جستجوی راهکار جادویی نباشید

نوشیدنی‌های مرکبات یکی از این توصیه‌هاست که سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین، ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در آنها نیز برای رسیدن به وزن ایده‌‌آل ضروری است. 

در ادامه این مطلب، چند نوشیدنی را که از انواع مرکبات تهیه می شوند به شما پیشنهاد کرده ایم که به ترتیب عبارتند از: 

نوشیدنی گریپ‌فروت

گریپ‌فروت میوه کم‌کالری است اما مقدار فراوانی فیبر، کلسیم، آهن و اسیدفولیک دارد که عملکرد گوارش را تسهیل و از مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند. همچنین، منبع غنی از ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌هاست که سوخت‌وساز چربی‌ها را تسهیل می‌کند. تامین فیبرهای فراوان نیز احساس سیری را افزایش می‌دهد. برای تهیه نوشیدنی این میوه، پوسته‌های سفید و هسته‌های گریپ‌فروت را جدا کرده و با کمی آب در مخلوط‌کن بریزید تا اسموتی طبیعی و خوش‌طعم داشته ‌باشید. البته در صورت تمایل می‌توانید کمی اسفناج نیز به آن اضافه کنید.

نوشیدنی لیمو

لیمو میوه‌ای بسیار کم‌کالری است و ۹۴ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. معمولا لیمو در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود زیرا حاوی فلاونوئیدهاست که عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی، یک‌چهارم لیوان را آب انار و بقیه را آب بریزید و آب یک لیمو را به آنها اضافه کنید و در ساعت های مختلف روز این نوشیدنی را بنوشید.

نوشیدنی نارنگی

نارنگی منبع غنی ویتامینC، فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌هاست که عملکرد سیستم گوارش را بهبود می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. برای افزایش تاثیر این میوه در کاهش وزن، می‌توان نوشیدنی با چای سبز تهیه کرد. به این ترتیب که نصف فنجان چای سبز را پس از اینکه سرد شد با یک لیوان آب نارنگی مخلوط کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

نوشیدنی پرتقال 

یکی از بهترین منابع ویتامینC، پرتقال است که البته پکتین فراوانی دارد. پکتین نوعی فیبر حل‌شدنی است که به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. البته برای تاثیر بهتر پرتقال در کاهش وزن بهتر است همراه با آب لیمو میل شود. برای تهیه این نوشیدنی، نصف لیوان آب پرتقال را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و چند قاشق آب لیموترش تازه در آن بریزید

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه