ارسال به دیگران پرینت

همه‌گیری کرونا | واکسیناسیون | گسترش ویروس کرونا|واکسن‌های کرونا

خبرخوش سازمان جهانی بهداشت درباره شکست همه‌گیری کرونا

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در دومین روز از نشست بین‌المللی بهداشت در برلین از احتمال پیروزی بشریت بر همه گیری کرونا گفت وتاکید کرد که «امروز بشریت شانس و فرصت‌های زیادی برای شکست همه‌گیری کرونا در اختیار دارد.» تدروس آدهانوم گبریسوس همچنین در این نشست اعلام کرد که «تغییرات آب و هوایی و گسترش شیوه‌های کشاورزی نوین و صنعتی مهم‌ترین عامل پدیدآمدن همه گیری‌های جدید در سال‌های آینده» خواهد بود.

خبرخوش سازمان جهانی بهداشت درباره  شکست همه‌گیری کرونا

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در دومین روز از نشست بین‌المللی بهداشت در برلین از احتمال پیروزی بشریت بر همه‌‌گیری کرونا گفت وتاکید کرد که «امروز بشریت شانس و فرصت‌های زیادی برای شکست همه‌گیری کرونا در اختیار دارد.»

این نشست که میزبان نمایندگان صدها کشورعضو سازمان ملل متحد است روز سه شنبه ۲۶ اکتبر خاتمه پیدا می کند. محور اصلی گفتگوها در این نشست یافتن راهکاری برای پایان دادن به همه گیری کرونا در جهان است.

تدروس آدهانوم گبریسوس همچنین در این نشست اعلام کرد که «تغییرات آب و هوایی و گسترش شیوه های کشاورزی نوین و صنعتی مهم ترین عامل پدیدآمدن همه گیریهای جدید در سال های آینده» خواهد بود.

 

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنان خود «هدف کنونی» سازمان تحت امرش را «واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصدی جمعیت تک تک کشورهای جهان تا پیش از شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی» خواند.

تدروس آدهانوم گبریسوس گفت که هدف کوتاه مدت « دست کم واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد از شهروندان تمام کشورهای جهان» تا پایان سال جاری میلادی است. وی افزود درصورتی سازمان بهداشت جهانی به این دو هدف می رسد که «دولتها در سراسر جهان نسبت به امواج تازه گسترش ویروس کرونا هشیار باشند.»

 

وی از تمامی کشورهای ثروتمند و صنعتی جهان که اغلب عضو گروه ۲۰ نیز هستند خواست تا از اهدای واکسن‌های کرونا به کشورهای در حال توسعه و فقیرتر دریغ نکنند. تمام کشورهای ثروتمند و صنعتی جهان موفق شده اند بیش از ۴۰ درصد شهروندانشان را واکسینه کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس بار دیگر از تولیدکنندگان واکسن های کرونا خواست تا فرمول ساخت را بصورت رایگان در اختیار تمام شرکت های داروئی قراردهند تا مبارزه با همه گیری کرونا روند سریع تری پیدا کند.

 

ویروس کرونا تا کنون جان بیش ۴.۹ میلیون نفر از شهروندان کره زمین را گرفته است. بیش از دو سال است که جهان با همه گیری کرونا روبرو است. از آغاز این همه‌ گیری، بیش از ۲۴۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان ثبت شده است. اولین بار ویروس در میانه‌های ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین کشف شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه