ارسال به دیگران پرینت

اسراییل: ازسرگیری تمرین حمله هوایی به ایران پس از 2 سال توقف

هفته گذشته نیز کانال 12 تلویزیون اسراییل گزارش داد که اسراییل برای حمله احتمالی به ایران 1.5 میلیارد دلار به بودجه نظامی خود افزوده است

اسراییل: ازسرگیری تمرین حمله هوایی به ایران پس از 2 سال توقف

ارتش اسراییل تمرینات مربوط به حمله احتمالی هوایی به تاسیسات هسته ای ایران را از سر می گیرد.

 بر اساس فرمان "آویو کوخاوی" فرمانده ارتش به نیروی هوایی اسراییل، تمرینات مربوط به حمله احتمالی هوایی به تاسیسات هسته ای ایران پس از 2 سال توقف در نیروی هوایی اسراییل از سر گرفته شده است.


کانال 12 تلویزیون اسراییل روز پنج شنبه با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد "آویو کوخاوی" دستور داده بودجه مربوط به برگزاری تمرینات نظامی مرتبط با حمله به ایران، به نیروی هوایی اسراییل اختصاص داده شود.

بر اساس این گزارش این دستور جدید در جلسه ای که در روزهای اخیر در دفتر کوخاوی برگزار شده، صادر شده است.

روز دوشنبه نیز کانال 12 تلویزیون اسراییل گزارش داد که دولت تل آویو بودجه ای 1.5 میلیارد دلاری برای حمله احتمالی به ایران اختصاص داده که قرار است 620 میلیون دلار آن از بودجه نظامی سال 2022 اسراییل و مابقی آن از بودجه نظامی سال جاری این رژیم تامین شود.


"بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل نیز از افزایش بودجه درخواست شده دولت برای ارتش دفاع کرده و همزمان هشدار داد که بودجه اضافی برای آماده شدن برای حمله احتمالی به سایت های هسته ای ایران لازم است.


کوخاوی در ماه ژانویه امسال (دی 1399) علنا اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال آماده سازی "برنامه های عملیاتی" جدید برای یک حمله نظامی احتمالی به ایران است و در ماه اوت امسال (مرداد 1400) پیشرفت برنامه هسته ای ایران باعث شد که ارتش اسراییل با سرعت بیشتری بودجه لازم برای برنامه های عملیاتی خود علیه ایران را افزایش دهد.

اسراییل: ازسرگیری تمرین حمله هوایی به ایران پس از 2 سال توقف
"نفتالی بنت" نخست وزیر اسراییل ماه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که "برنامه هسته ای ایران و آستانه تحمل اسراییل به نقطه عطفی جدی رسیده است. کلمات مانع از چرخش سانتریفیوژها نمی شوند ... ما اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد. "

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه