ارسال به دیگران پرینت

احیای توافق هسته‌ای در (ایران) | سرگیری مذاکرات برجام | مذاکرات برجام در وین

رایزنی برجامی نماینده آمریکا در امور ایران با مقام کره جنوبی

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که در پاریس با معاون وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کرده است. رابرت مالی روز جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما درباره تلاش‌های کشورهایمان برای ازسرگیری مذاکرات برجام در وین و احیای توافق هسته‌ای در (ایران) گفت‌وگو کردیم.


رایزنی برجامی نماینده آمریکا در امور ایران با مقام کره جنوبی

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که در پاریس با معاون وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کرده است.

رابرت مالی روز جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما درباره تلاش‌های کشورهایمان برای ازسرگیری مذاکرات برجام در وین و احیای توافق هسته‌ای در (ایران) گفت‌وگو کردیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا پس از چهار روز سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس به فرانسه سفر کرده است تا امروز جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین گفت و گو کند.

رابرت مالی و دنیل بنایم نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس تور منطقه‌ای خود را از ابوظبی آغاز و با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری امارات دیدار کردند. آنها همچنین با فواد حسین وزیر خارجه عراق هم دیدار داشتند.

مقصد بعدی آنها دوحه پایتخت قطر بود که این مقام های آمریکایی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت و گو کردند. مالی پس از آن به عربستان رفت که با توجه به محدودیت در روابط ریاض و واشنگتن و گفتگوی ایران و عربستان مهم جلوه می‌کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت منطقه‌ای ایران با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان رایزنی کرد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین با وزیر خارجه بحرین گفتگوی تلفنی داشت.

پس از این اقدام های منطقه‌ای مقام‌های آمریکایی، مالی به اروپا سفر کرده است تا در مورد برجام با دیپلمات‌های اروپایی گفت و گو کند.

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران روز دوشنبه گفت که ایران هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده و درباره مذاکرات هسته‌ای جدی است.

وی تصریح کرد که طرف دیگر با آمادگی برای رفع تحریم می‌تواند نشانه جدیت خود را نشان دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته آینده برای مذاکره با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می‌کند.

دولت دموکرات بایدن از منتقدان خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور از برجام است و به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین و نقض برجام از سوی کشورش، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده اما همچنان اعلام کرده به مسیر دیپلماسی با ایران معتقد است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه