ارسال به دیگران پرینت

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران:

تزریق واکسن کرونا برای کودکان هیچ مشکلی ندارد

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: تزریق واکسن کرونا برای کودکان نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه ضروری و اجتناب ناپذیر است و نباید به شایعه‌های بی‌اساس که کار دشمنان است، توجه کرد.

 تزریق واکسن کرونا برای کودکان هیچ مشکلی ندارد

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: تزریق واکسن کرونا برای کودکان نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه ضروری و اجتناب ناپذیر است و نباید به شایعه‌های بی‌اساس که کار دشمنان است، توجه کرد.

دکتر سیروس زینلی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا می شود، افزود: به طور کلی کودکان زیر هشت سال دارای سیستم ایمنی پیچیده ای هستند و قطعا میزان دز و تزریق واکسن کرونا برای آنها با بزرگسالان قدری تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی در مسایل درمانی تنها می توان تا حدود بسیار کمی در آزمایشگاه ژنتیک را تغییر داد اما اصل موضوع به قوت خود باقی است، اظهار داشت: تزریق واکسن نمی تواند تغییر روی ژن ها ایجاد کند و مشکلی از لحاظ ایجاد بیماری های مرتبط با ژن ها به وجود نمی آورد.

زینلی توضیح داد: پس از تزریق واکسن کرونا به بدن سیستم ایمنی با آن مقابله کرده و سیستم دفاعی تولید آنتی بادی می کند و در نهایت سبب افزایش ایمنی در مقابل این ویروس خواهد شد.

وی با بیان اینکه خود ویروس کرونا یک آنتی ژن و کوچکترین جزء ویروس به شمار می رود، تصریح کرد: زمانی که ویروس کرونا وارد بدن می شود، سیستم ایمنی تحریک شده، پس از آن سبب آسیب به این سیستم می شود و بدن را دچار مشکل می کند و در نهایت در صورت وجود آنتی بادی، سیستم ایمنی مقابله کرده و آن را ضعیت می کند.

زینلی با تاکید بر اینکه قطعا نوع واکسن و میزان دز و تزریق آن برای کودکان با افراد بزرگسال تفاوت دارد، ادامه داد: یکی از دلایل تفاوت واکسن برای کودکان این است که سیستم ایمنی بدن آنها پیچیده و شرایط خاصی دارد. تزریق واکسن کرونا برای کودکان ضروری است و یکی از مهمترین دلایل تفاوت واکسن کودکان میزان کمتر تولید آنتی بادی در بدن آنها است.

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه برخی افراد در جامعه با دامن زدن به برخی شایعات مبنی بر اینکه تزریق واکسن برای کودکان خطر آفرین است، گفت: عدم شفافیت برخی رسانه ها در اطلاع رسانی، زمینه ساز بروز انواع شایعات در جامعه می شود که ایجاد مشکل برای کودکان در قبال تزریق واکسن نیز یکی از این شایعات بی اساس است.

وی اظهار داشت: مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که تزریق واکسن کرونا برای کودکان و بزرگسالان مانع از آلودگی به این ویروس و انتقال بیماری به دیگران نیست بلکه مرگ و میر را کاهش می دهد.

زینلی تاکید کرد: افرادی که واکسن نمی زنند، به خود و جامعه ظلم می کنند.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا تنها برای عده ای که به بیماری مبتلا هستند باید با نظر پزشک متخصص انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک پزشک و تایید خواست مسوولان وزارت بهداشت و دیگر مسوولان، تزریق واکسن کرونا به همه افراد جامعه به خصوص کودکان را ضروری می دانم.

تاکنون ۴۷ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۶۳ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۶۷ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۹ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۱۳۰ دز رسید و در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۲۳ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

همچنین تاکنون از میان دانش آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان یعنی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه