ارسال به دیگران پرینت

فدراسیون ورزش‌های همگانی:

۵۶ درصد ایرانی‌ها کم تحرک هستند

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه بیشتر مردم ایران ورزش نمی‌کنند گفت: ۵۶ درصد ایرانی‌ها کم تحرک هستند.


۵۶ درصد ایرانی‌ها کم تحرک هستند

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه بیشتر مردم ایران ورزش نمی‌کنند گفت: ۵۶ درصد ایرانی‌ها کم تحرک هستند.

افشین مولایی روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: کم تحرکی و ورزش نکردن باعث شده ۳۲ درصد دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت و بیش از۶۰ درصد مردم ایران وزن بالایی داشته و دجار اضافه وزن باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دچار فشار خون هستند و علت مرگ و میر ۸۲ درصد از متوفیان کم تحرکی است، تشریح کرد: این امر بیانگر این است که در همگانی کردن ورزش و رسیدن به اهداف مورد نظر که همان سلامتی آحاد مردم جامعه است، آن طور که باید و شاید موفق نبوده ایم.

وی اضافه کرد: ۶۴ درصد بانوان و زنان کشور کم تحرک هستند و ۲۵ درصد مردم ما نیز در معرض بیماری دیابت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی به دنبال دوگانگی در ورزش نیست، تاکید کرد: در برابر این آمار نگران کننده هیچ فدارسیون ورزشی پاسخگو نیست چرا که ۵۱ فدراسیون فعال در کشور بیشتر به دنبال ورزش قهرمانی و موفقیت تیم‌های ملی مرتبط هستند.

او با اشاره به اینکه کم‌تحرکی و عدم فعالیت‌های ورزشی مردم عامل اصلی بیماریهای غیرواگیردار است، بیان کرد: هر سال بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال به علت کم تحرکی مردم ایران هزینه می شود و این درحالی است که با هزینه بسیار کم می‌توان زیرساخت‌های ورزشی را برای مردم فراهم کرد و با تشویق آنها به ورزش جامعه‌ای شاداب و سالم داشت.

مولایی با بیان اینکه سلامت ملی هدف اصلی فدراسیون ورزش‌های همگانی است، ادامه داد: امروز کم‌تحرکی و مشکلات ناشی از آن گریبانگیر آحاد مردم جامعه شده و برای همین سلامت ملی از اهداف اصلی این فدراسیون است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: رویکرد این فدارسیون از رویداد محوری به مساله محوری تغییر پیدا کرده و پس از مطالعات میدانی و آماری متناسب با واقعیت‌ها برنامه‌های متنوعی در سطح ملی تدوین و اجرا خواهد شد.

وی افزود: پروژه ملی طرح "شفا" که قرار است از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی اجرا شود، مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند.

او با بیان اینکه شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی مهیا شده باشد، اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت محوری شهرداران اجرایی خواهد شد، زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت بدنی افراد جامعه فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: با اینکه در بهبود و ارتقای سلامتی جامعه مولفه‌های زیادی نقش دارند و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی قادر به اصلاح سبک زندگی مردم نیست ولی نقش فدارسیون ورزش های همگانی برجسته است و باید تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی این فدراسیون را در فصل جدید فعالیت ها در رسیدن به اهداف خود یاری و کمک کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید تغییر در رویکرد فدراسیون ورزش های همگانی را احساس کرده و با علاقه و رغبت به فعالیت های ورزشی بپردازند که لازمه این کار حمایت تمامی مسئولان از این فدراسیون برای همگانی کردن ورزش در جامعه است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های کلیشه‌ایی و کلی نمی‌توان مردم را تشویق به فعالیت‌های ورزشی کرد و باید برای رده‌های سنی مختلف از کودکان تا سالمندان، با استقاده از ظرفیت ورزش همگانی متناسب با اقشار گوناگون محصولات ورزشی ارائه کرد تا خروجی این‌ محصولات مشارکت حداکثری باشد.

فدراسیون ورزش های همگانی در دوران کرونا موفق عمل کرد

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه نه تنها آسیبی به ورزش‌های همگانی نزد بلکه با برنامه‌ریزی های صورت گرفته این فدراسیون موفق عمل کرد.

مولایی افزود: با اینکه کرونا برای دنیا ناشناخته بود و ورزش جهان را تعطیل کرد اما فدراسیون ورزش‌های همگانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با اقداماتی باعث شد در دورانی سخت، شادابی و امید از جامعه رخت نبندد.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ورزش های همگانی در سال گذشته یکی از موفق ترین و بهترین فدراسیون های ورزشی معرفی شد.

وی بیان کرد: در دوران کرونا فدراسیون ورزش‌های همگانی با بسیج هیات های استانی، انجمن‌ها، گروه‌ها و کمیته‌های ملی موفق به کسب رتبه نخست در بین فدراسیون‌های ورزشی شد.

وی با بیان اینکه اهمیت ورزش امروز بر هیچکس پوشیده نیست، اضافه کرد: امیدورایم با حمایت های مسئولان و مشارکت آحاد مختلف مردم ورزش به معنی واقعی کلمه همگانی شود تا شاهد نشاط، شادابی و سلامتی در جامه باشیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه