ارسال به دیگران پرینت

نفت و گاز | هفته انرژی روسیه | بهای سوخت

رئیس جمهوری روسیه در مورد بهای بالای نفت و گاز هشدار داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد پیامدهای بهای بالای نفت و گاز در بازار جهانی هشدار داد.

رئیس جمهوری روسیه در مورد بهای بالای نفت و گاز هشدار داد

پوتین روز چهارشنبه در اجلاسیه عمومی همایش بین المللی انرژی به نام «هفته انرژی روسیه» گفت: افرادی که می گویند قیمت بالای منابع انرژی (نفت و گاز) به نفع تولید کنندگان این مواد خام است، نمی دانند چه می گویند. 

وی افزود: افزایش شدید بهای سوخت (نفت و گاز) می تواند پیامدها و عواقبی را برای مصرف کنندگان این مواد و نیز تولیدکنندگان آن به همراه داشته باشد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: افزایش شدید و چند برابر مواد سوختی (نفت و گاز)، هزینه های مراکز اقتصادی و صنعتی و سازمان های دست اندرکار خدمات خانگی (تامین برق و حرارت) را افزایش می دهد و وادار به صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی و کاستن از سطح تولید می کند.پوتین خاطرنشان کرد که برای هر بازاری ثبات و قابل پیش بینی بودن وضع فعالیت آن بسیار مهم است.  

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه  امروز در مرحله احیای اقتصاد جهانی، کشورهای اوپک پلاس وضعیت بازار نفت را تثبیت می کنند ، اظهار امیدواری کرد توافقات در چارچوب اوپک پلاس تا پایان 2022 جریان داشته باشد.

پوتین همچنین  درباره وضعیت قیمت گاز در اروپا با اشاره به اینکه برخی در تلاشند اشتباهات خود را بر گردن دیگران بیندازند ، تصریح کرد: اوضاع در بازار گاز اروپا متعادل به نظر نمی رسد؛ نقصان های نظام مند به بحران گسترده در بازار انرژی اروپا منجر شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه عرضه گاز به اروپا را به طور کلی 15 درصد افزایش داده است و تاکید کرد آماده ایم به میزانی که درخواست شود باز هم عرضه را افزایش دهیم. 

پوتین گفت :از تحریم های علیه بخش انرژی روسیه خود آمریکا آسیب دید و این تحریم ها هیچ نتیجه ای در برنداشته است

افزایش بهای نفت تا بشکه ای 100 دلار امکانپذیر است

رئیس جمهوری روسیه گفت که کاملا احتمال دارد که قیمت نفت در بازار جهانی به بشکه ای 100 دلار برسد. 

وی بابیان اینکه تلاش می کنیم که قیمت نفت در بازار جهانی دچار نوسانات شدید نشود، اظهار داشت: سعی می کنیم تا بازار جهانی نفت باثبات شود.

اروپا قدردان شرودر باشد

پوتین در ادامه سخنان خود گفت که کشورهای اروپایی بخاطر اینکه گاز به بهای نازل از روسیه دریافت می کنند، باید قدردان گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان باشند. 

وی خاطرنشان کرد که شرکت گازپروم قیمت گاز را از قراردادهای درازمدت با کشورهای اروپایی دریافت می کند و بهای گاز مانند آنچه که در بورس لندن به بهای 2000 دلار برای هر هزار مترمکعب می فروشند فروخته نمی شود.

وی افزود: مصرف کنندگان اصلی گاز روسیه ازجمله آلمان باید قدردان شرودر باشند که در زمان حاضر بجای هر هزار مترمکعب 1000-1500 دلار، 300 دلار می پردازند. 

گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان با شرکت گازپروم همکاری نزدیکی دارد و در واقع واسطه بین شرکت های اروپایی و این غول انحصاری روسیه در عرصه تولید و صادرات گاز شده است.

همایش بین المللی هفته انرژی روسیه امروز در مرکز نمایشگاهی مانژ مسکو آغاز شد و تا روز جمعه ادامه می یابد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه