ارسال به دیگران پرینت

آمار مرگ و میر | بازی | مشاوره خانواده | شستشوی دست‌ها

کودکان را با ریتم، آهنگ و بازی به شستشوی دست‌ها تشویق کنیم

یک مشاوره خانواده در همدان بر آموزش صحیح و اثرگذار با ریتم، آهنگ و بازی در کودکان بر رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا تأکید کرد.

کودکان را با ریتم، آهنگ و بازی به شستشوی دست‌ها تشویق کنیم

دکتر علیرضا روحی در گفت‌وگو با ایسن، اظهار کرد: آموزش به رعایت اصول بهداشتی در کودکان تنها در صورتی اثر گذار است که به کودکان اجبار نکنیم و آموزش ها را به صورت ریتم و با بازی آموزش دهیم.

وی افزود: کودکان در دوران کرونا ممکن است در رعایت اصول بهداشتی به وِیژه شستشوی دست‌ها مقاومت کنند در حالیکه این موضوع به نحوه  بیان والدین بستگی داشته و باید به گونه‌ای به فرزندان آموزش دهیم که آنها پذیرای این موضوع باشند.

دکتر روحی با بیان اینکه برخی والدین با اعلام آمار مرگ و میر سعی بر ایجاد احساس نگرانی در کودک کرده تا شاید کودک با ترس و وحشت از آمار و ارقام مرگ و میر به سمت شستشوی دست‌ها و رعایت اصول بهداشتی تشویق شود در حالیکه این موضوع کامل نتیجه عکس دارد.

وی با بیان اینکه نصیحت حتی در افراد بزرگسال نیز نتیجه عکس دارد، گفت: نحوه بیان موضوع بسیار اهمیت داشته و کودک هنگام تأکید مداوم والدین بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی دست‌ها احساس خستگی کرده و مقاومت می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود این موضوع را با ریتم و بازی آموزش دهند تا خود کودک بعد از مدتی به صورت مداوم و همیشگی دست‌هایش را به موقع شستشو می‌دهد.

این مشاوره خانواده با بیان اینکه کودکان با تشویق و پاداش نسبت به انجام کار بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرند، گفت: والدین می توانند در یک تابلو وایت بُرد برای کودک به صورت ستاره بعد از هر بار انجام کار درست از جمله شستشوی دست‌ها و سایر مصادیق یک ستاره برای کودک نشانه گذاری کنند تا هنگام رسیدن تعداد ستاره ها به ۱۰ عدد برای کودک هدیه و پاداش در نظر بگیرند.

وی گفت: در صورتیکه رعایت اصول بهداشتی با ریتم و آهنگ و بازی باشد کودک برای این امر بسیار تشویق می‌شود و خود کودک در دفعات بعدی قبل از والدین اقدام به  انجام این کار می‌کند.

 

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه